Gry

Różnice w grafice na PC, PS3 i X360 ciąg dalszy

przeczytasz w 2 min.

Jak widać w zestawieniach zdjęć wersja xboxowa najnowszego Tomb Raider’a wydaje się mieć znacznie większe  nasycenie kolorów niż to co widać na Playstation 3. Tak naprawdę jednak efekt ten jest wynikiem zastosowania w edycji przeznaczonej na konsole Sony dynamicznego oświetlenia, którego próżno szukać podczas gry na Xbox’ie 360. Obejrzyjcie przedstawiony poniżej film i zwróćcie szczególną uwagę na pierwsze sceny rozgrywające się na statku, gdy Lara wchodzi do kabiny, a na jej kostiumie pojawiają się cienie.

Gra świateł wersja PC

Gra świateł wersja PS3

Gra świateł wersja X360

Różnice w oprawie graficznej dotyczą również głębi ostrości obrazu, gdzie znów króluje edycja na konsole Playstation 3. Xbox, podobnie jak w przypadku dynamicznych cieni, wydaje się nie radzić sobie zbyt dobrze z wyświetlaniem tego efektu.

Lara w kostiumie wersja PC

Lara w kostiumie wersja PS3

Lara w kostiumie wersja X360

Wersja PC

Wersja PS3

Wersja X360 - 780p

Wersja X360 - 1080p

Pozostałe elementy oprawy graficznej takie jak choćby efekty cząsteczkowe wyglądają podobnie na wszystkich 3 platformach, choć moim zdaniem niektóre z nich np. płomienie i wybuchy najbardziej naturalnie prezentują się na konsoli Playstation 3. Oczywiście to moje czysto subiektywne odczucie.

Ogień wersja PC

Ogień wersja PS3

Ogień wersja X360 - 780p

Ogień wersja X360 - 1080p

Obie konsolowe wersje gry nie wykazywały problemów z płynnością czy utratą klatek animacji. Podczas moich testów nie uświadczyłem też żadnych  zwieszeń czy błędów w wyświetlanej grafice, choć zgodnie z informacjami, które pojawiły się z Internecie czasami zdarzają się takie wypadki. Płynność wersji pecetowej zależy oczywiście od wybranych ustawień i posiadanej konfiguracji sprzętowej.

Wspinaczka na okręt wersja PC

Wspinaczka na okręt wersja PS3

Wspinaczka na okręt wersja X360

Najnowsza część przygód Lary Croft jest, jak widać, dość sporym zaskoczeniem jeśli chodzi o różnice w oprawie graficznej pomiędzy dwoma największymi rywalami na rynku next-genów. Część graczy sugeruje, że opisywany tytuł może stanowić przedsmak tego co przyniesie nam rok 2009 w poprawie jakości gier na konsole Playstation 3 i pokazaniu przez to urządzenie prawdziwej drzemiącej w niej mocy. Inni natomiast poddają w wątpliwość czy faktycznie obie wersje nowego Tomb Raider’a przygotowywane były przez ten sam zespół programistów z Crystal Dynamics, a co za tym idzie – różnice pomiędzy edycjami są wynikiem przypadku. Cóż, czas pokaże kto miał racje…

Łódka na wodzie wersja PC

Łódka na wodzie wersja PS3

Łódka na wodzie wersja X360

Artykuł przygotowali:

  • Jakub Kralka - historia Lary i Tomb Rider
  • Ewa Stiller - recenzja TB Underworld
  • Maciej Piotrowski - Porównanie Underworld na X360 i PS3

Komentarze

99
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    0
    Odnoszę wrażenie, że jakość grafiki na PC jest jednak najlepsza.
    • avatar
      Konto usunięte
      0
      Jak się ogląda te screeny, także przy okazji porównania innych gier, człowiek ma gotową odpowiedź czemu inwestuje w modernizację komputera. Nie mówiąc o dramatycznie dużej różnicy w cenie gier. Blaszak gorą :)
      A co do TR:U, gierka niezła, troszkę krótka ale i tak Lara nigdy nie wyglądała tak soczyście ;)
      • avatar
        Konto usunięte
        0
        "(...)bowiem to właśnie dzięki Larze Croft i grom z nią związanymi jest dziś uznawany za jednego z większych wydawców gier na świecie."

        "grom" to nasza wosjkowa jednostka antyrerrorystyczna wiec popraw ten WIELKI byk bo i grom nijok pasuje do gier:)
        • avatar
          Konto usunięte
          0
          Moja literowka: jednostka antyrerrorystyczna -> jednostka antyterrorystyczna
          • avatar
            SoundsGreat
            0
            Mam PC-ta, mam XBOXa, ale niestety muszę przyznać wyższość PS3 w tym tytule. Na większości screenów PS3 jest górą, zaś tylko na drobnym procencie XBOX mu dorównuje. Jeśli zaś chodzi o PC.. cóż, wiadomo, że PC-ty są najwydajniejsze, ale co z tego. Efekty na PC są mocniejsze, większe, ale to nieznaczy że ładniejsze. Obecnie gram w GTA IV na PC-ie i odczuwam to samo - w grach na PC światła są zbyt mocno wyrysowane. Nie wiem jak to dokładnie określić, ale jest to bardzo widoczne w screenach "dawaj kase za dragi" - tu PS3 podoba mi sie znacznie bardziej. Zaś niższą jakość grafiki na XBOXie 360 tłumaczę sobie tym, że ten tytuł jest lepiej zrobiony na PS3 i tyle.
            • avatar
              Konto usunięte
              0
              Gierka może i ok, ale sterowanie i kamera hmn ... ostatnio widać narastająca tendencję do chronicznego kaszanienia wszystkich tytułów, nawet na konsolki, na PC jest jeszcze gorzej myślenie typu "wydajmy grę a jeśli gracze znajda jakies babole to wydamy patha 500 MB a gracze beda uszczęśliwieni, a jak to nie pomoże to wydamy drugiego 800 MB" i tak w kółko ... kasa sie tylko liczy za sprzedane krążki :)
              • avatar
                Konto usunięte
                0
                ha ha ha
                xbox to jakaś ciemna masa a ps3 to jakby kiepski film bez sharpeningu! Trzeba wspomnieć o tragicznym cieniowaniu w konsolach- z tych screenów. Nie wiem jak można było napisać że ps3 ma najlepszą jakość- chyba w stosunku do xboxa.
                >prawdziwej drzemiącej w nim mocy? ;P może i drzemie ale sobie jeszcze trochę pośpi, a jak się obudzi to żółw będzie na mecie a zająca zjedzą- np xbox720 ?
                A na 2 letnim PC- x1950pro- czyli karta nawate trochę słabsza od xboxowej śmiga na max 1024*1280 aa6+ af16. Tak- 1080 pewnie nie włączę, ale wolę swoje 720 niż xboxowe 100000000 ;P
                A gra całkiem fajna, chociaż ciągle tylko te akrobacje i z góry wytyczona ścieżka- praktycznie brak swobody.

                • avatar
                  Konto usunięte
                  0
                  Z tego wszystkiego zapomniałem skomentować artykuł :) Fajnie napisany. Nie pominięto żadnego aspektu. Pamiętano nawet o rysie historycznym serii Tomb Raider. Można porównać wszystkie wersje i wyrobić sobie własne zdanie. To jest to czego oczekuje od rzetelnego artykułu. Jako "fanboy - pasjonat" PC mam tylko wątpliwości odnośnie tego lekko nienaturalnego rozjechania postaci na zdjęciach właśnie z wersji PC przy porównaniach. Rozumiem że to zdjęcia z rozdzielczości tzw "wide" ? Gdy grałem w wersję demo na monitorze "19 w rozdzielczości 1280x1024 czegoś takiego nie zaobserwowałem. Na marginesie można by też podać konfigurację komputera na jakim był TR testowany ale to detal.
                  Pozdrawiam i czekam na następny artykuł.
                  • avatar
                    Suncho
                    0
                    hello, gralem chyba wszystkie i nie chce wskazywac najlepszej ale ta jest naprawde dobra...grafika naprawde dobra i co najwazniejsze chodzi super .....
                    [email protected] ,4 gb ram , asus p35, sapphire 3870x2 -
                    przy ustawieniach 1920x1200 max detail (no AA) gra chodzi swietnie i praktycznie nie zwalnie ponizej 40 fps

                    polecamm|!!!! :-)
                    • avatar
                      Konto usunięte
                      0
                      wersja pc wygląda najostrzej, wersja na x360 trudno ocenić jak wygląda bo nic nie widać :) wg mnie najlepiej ogólnie wygląda wersja PS3, pc ma pewien mankament który mnie drażni, popatrzcie jak na pc wszystko jest rozszerzone w poziomie, Lara wygląda jakby miała nadwagę heheh
                      PS3 mam od ponad pół roku i będę mógł na nim grać jeszcze przez wiele lat w nowości czego żaden pececiarz nie powie o swoim dzisiejszym kompie, tak bracia pecetowcy za rok czeka Was znów wydatek na nową grafę, procek, ram i płytę główną jak będziecie chcieli uruchomić kolejną część przygód Lary, podczas gdy ja kupie grę i po chwili odpalę ją na moim PS3 :) to już nawet wolę ciemnotę xboxa360 niż zmianę kompa co rok tylko po to by spróbować nowej gry, konsole rulez
                      • avatar
                        Konto usunięte
                        0
                        @ Otacon
                        to dziwne rozszerzenie obrazu, to nie mankament grafiki na pc, tylko autor tekstu wstawił screeny z błędnie ustawioną proporcją ekranu. Wygląda to tak, jakby obraz pozostawał przy proporcji 4:3 pomimo wyswietlania obrazu w rozdzielczości HD, która jest panoramiczna. Być może gra nie ma odpowiednich opcji zmiany formatu obrazu - tak jak np GTA IV
                        • avatar
                          0
                          Wszystko sprawdzilem raz jeszcze. Rozdzielczość gry ustawiona była na 1920x1200 i tak były zrzucane zdjęcia. Nie wiem skąd to pogrubienie na niektórych zdjęciach.
                          • avatar
                            Konto usunięte
                            0
                            moim zdaniem wersja na ps3 wygląda najlepiej ale czekam na killzona 2 który moim zdaniem wygląda najlepiej ze wszystkich gier , crysis i killzone 2 wymiatają graficznie jak na dzisiejsze czasy ,gra korzysta z 4 rdzenie procesora the Cell widać skutki i nie gadajcie takich głupot że gers of war2 wygląda lepiej bo to nie prawda psxextreme samo przyznało killzon2 wyznacza nowa jakość w graf wideo
                            • avatar
                              Konto usunięte
                              0
                              Wydaje mi się, że wersja na PS3 jest renderowana w 1280x720p, a nie jak napisano, 1024x720p. Wszystkie gry na PS3 są renderowane natywnie w 16:9 (nie koniecznie HD, chociaż tylko 2 gry na PS3 nie były renderowane w pełnym 720p), dlatego ludzie posiadający telewizory SD często mają powody do narzekań. Gra fajnie wygląda, ale i tak na PS3 jej nie kupię, bo imho to strata pieniędzy. Jest dużo sporo lepszych tytułów na PS3, jak i na xboxa (od siebie polecam Dead Space oraz Left4Dead, a dla posiadaczy PS3 Resistance 2 i Motorstorm PR).
                              • avatar
                                bchrubas
                                0
                                ech... aż się łezka w oku zakręciła gdy zobaczyłem screeny z pierwszego TR :-) To dopiero były czasy - pierwsza gra która dawała taką swobodę sterowania, odkrywanie nowych możliwości, nowych zakątków na planszach.

                                Co do najnowszego TR to rzeczywiście grafika na PS3 wygląda chyba najnaturalniej chociaż z drugiej strony na niektórych screenach bardziej mi się podoba wersja PC. Straszne to zakłócenie proporcji w tych screenach wersji PC - na jadnym z nich Lara, przez to rozciągnięcie w poziomie, wygląda jak chinka ;-))
                                • avatar
                                  Konto usunięte
                                  0
                                  Grafika jest chyba najlepsza na pc, ale na konsolach znacznie lepiej to wygląda. Mam wrażenie że na pc wogóle nie ma hdr dlatego zdecydowanie wolałbym zagrać w to na konsoli.
                                  • avatar
                                    Konto usunięte
                                    0
                                    Jak czytam te komentarze, to mam wrażenie że w grach juz liczy sie tylko grafika, ilość trójkątów, cienie itp. A producenci wypuszczają potem gry, które poza grafiką nic sobą nie reprezentują i które nudzą się po godzinie grania...
                                    • avatar
                                      romeczek
                                      0
                                      Rzeczywiście świetny artykuł, choć niestety rażą błędy stylistyczne i ortograficzne.
                                      • avatar
                                        Daniel hEll_Mariachi Poręba
                                        0
                                        Niezła recenzja. Jednak sądząc po ilości napotkanych literówek, mam nieodparte wrażenie, iż pisząca go osoba raczyła się przy tej okazji czymś "na wzmocnienie" (z racji uprzykrzających życie mrozów, ma się rozumieć ;> )

                                        "rozrywki jakieś kurduplowatego hydraulika?" - chyba raczej "jakiegoś"

                                        "Programistom Core Design najbardziej zależało jednak na zmianom w gameplay’u" - "zmianach"

                                        "rozbudowanym remakem" - bez kąśliwych komentarzy, "remake'iem"

                                        "jej podstępowanie wydaje wątpliwie umotywowane" - "poDstępowanie", buhahah. "Wydaje"? Powinno być "wydaje się" lub też "wydaje się być". Przeszliście samych siebie, bez dwóch zdań.

                                        "każda minutą" - wcięło Wam "ą"

                                        "nie pomaga też nie zbyt rozsądnie" - "niezbyt" pisze się RAZEM

                                        "że nie łatwo cieszyć się nią w pełni" - "nie" z przysłówkami piszemy również RAZEM


                                        Oj, sporo tego droga redakcjo. :/



                                        • avatar
                                          romeczek
                                          0
                                          hEll_Mariachi: nie miałem cierpliwości aby to wszystko zacytować. w każdym razie dzięki za wsparcie.
                                          • avatar
                                            Konto usunięte
                                            0
                                            Posiadam zarówno kompa jaki ps3, ale ze względów ekonomicznych w larę gram na pc:) wiec trudno mi się wypowiadać która wersja jest lepsza, zwłaszcza na podstawie statycznych screenów. Wersja na pc faktycznie ma skopana głębię pola - obiekty na dalszym planie są ciut za ostre. Nie jestem ogromnym fanem tej serii, skończyłem część pierwsza lata temu, potem długo nie grałem, aż do Angel of Darkness, który był taki sobie. W Underworld zagrałem dzięki koledze i szczerze to niewiele mam jej do zarzucenia, gra śmiga u mnie płynnie w 1650x1080, wyżej się nie da bo mam 22 calowy monitor. Prosta, przyjemna rozgrywka. Jedyne co doprowadza mnie do histerycznego śmiechu to sposób w jaki wygląda wzgórek łonowy Lary gdy wspina się po wystających kamieniach i jest w rozkroku... Zdecydowanie nie wygląda wtedy jak kobieta i uważam że to poważna wpadka... lol
                                            • avatar
                                              Konto usunięte
                                              0
                                              Wiadomo... większa moc = lepsza grafika...

                                              Xbox czy PS3 to nie klocki lego które można sobie konfigurować co jakieś 2-3 miechy... ale przynajmniej kupując grę będziemy mieli pewność, że bedzie chodzić płynnie. Poprostu odpalamy i gramy. Na PC'cie nie jest już tak różowo (chyba, że mamy kartę graficzną kosztującą tyle co cała konsola).
                                              • avatar
                                                Szymon331
                                                0
                                                To pierwsza gra w której PS3 wypadł (na moje oko) lepiej niż Xbox360. Ten ostatni jest strasznie ciemny ale to zaledwie część z jego wad graficznych. Sama gra mnie jakoś nie pociąga i nigdy się nią nie interesowałem niemniej podsumowanie rozwoju gry od 1996 zasługuje na duże brawa. Gratuluję.
                                                • avatar
                                                  Konto usunięte
                                                  0
                                                  A możecie wyjaśnić po kiego grzyba, zostały zmienione proporcje screenow z PC. Czemu z 16:10 jest 16:9 ??
                                                  I co daje ludziom pokazanie upscalowanego obrazu z xboxa do 1080 skoro zdjecia jakie tu dano są w 1024x576 ???

                                                  Rozumiem że screeny z konsol sa robione aparatem/kamerą ??

                                                  I jeszcze do porównywania. Polecałbym użyć mniejszą kompresje bo na screenach widać artefakty.
                                                  A jeśli chcecie zrobić porównanie z prawdziwego zdarzenia to polecałbym zrobienie screenów z pc w 1280x800(720 jesli taka jest) i 1920x1200(z pc) żeby porównać jakość upscalingu do 1080 (z konsoli). I w paru przypadkach można by się pokusić o .png, jeśli porównań byłoby dużo.
                                                  • avatar
                                                    Konto usunięte
                                                    0
                                                    >to już nawet wolę ciemnotę xboxa360 niż zmianę kompa co rok >tylko po to by spróbować nowej gry, konsole rulez

                                                    Tak, i jeszcze to że trzeba zmieniać kompa co rok- pisane przez totalnego nooba jak widzę.
                                                    To że gry są zoptymalizowane pod konsole to jedno, ale sama fizyczna jakość komponentów konsol to drugie. Co z tego że za 2 lata kupisz sobie gierkę na ps3 i ci zadziała, skoro będzie wyglądać jak te dzisiaj. Na 4 letnim kompie zmniejszysz po prostu ustawienia, a masz jeszcze możliwość dokupienia komponentów.
                                                    I nie trzeba zmieniać pc co rok, ani co 2. Narazie mam swój 2 lata i jakoś nie widzę gier na horyzoncie które byłyby niebezpiecznie wymagające. (oczywiście gdy kupowałem pc to zakładałem że zagram sobie w obliviona, że będę grał w gry w 1024*1280; i tak jest do dziś)
                                                    tak, są ewenementy jak crysis warhead- zero optymalizacji; frontlines czy empire earth 3, ale to z uwagi na ich beznadziejne dopracowanie.
                                                    a co do gry: taka ostrość całkiem nieźle wygląda, mimo nienaturalności, to jednak przynajmniej w grze można mieć idealny wzrok.
                                                    a recenzja fajna, oby tak dalej ;)
                                                    • avatar
                                                      SoundsGreat
                                                      0
                                                      Dwa tygodnie temu sam stałem przed wyborem --> rozbudowa komputera, czy konsola. Jeszcze pół roku temu bez namyśli poleciałbym do sklepu po nowy zasilacz i HD 4870, lub 9800GTX+ albo jeszcze cos innego, ale po wszystkich problemach z wirusami, z niestabilnością, z błędami, a przedewszystkim po beznadziejnej optymalizacji GTA IV powiedziałem dość!!.

                                                      Jestem obecnie szczęśliwym posiadaczek Xpudła, która po za byciem konsolą, okazało się również generować znacznie lepszy sygnał audio niz komputerowy. Jak producenci gier wezmą się za optymalizacje swoich produktów to kompa upgraduje, jednak do tego czasu moje 8600GT MUSI mi wystarczyć.

                                                      Po za tym po za Diablo 3 i Risenem to co teraz wyjdzie ciekawego na PC, czego nie ma na XBOXa??

                                                      Wymiana gier na konsolę kosztuje mnie 30zł, co piątą grę mam gratis, a po pierwszych pięciu wymianach dostaje kartę stałego klienta i za wymianę płacę 25 zł, to dużo??
                                                      • avatar
                                                        Konto usunięte
                                                        0
                                                        >Ciekaw jestem ile jeszcze pociągniesz na procku 1,86ghz i >karcie z 256mb? Pół roku? A później albo wymiana karty i >procesora, albo scenariusz z pierwszego akapitu. :/ Swoją >drogą, chciałbym zobaczyć np. Stalker'a CS na Twoim kompie.

                                                        więc jest tak:
                                                        stalker po zwiększeniu ramu z 1GB na 3GB działał bardzo dobrze- tego clear sky nie będę próbował bo jedynka oikazała się sama w sobie beznadziejna.

                                                        i jak ktoś powiedział- w 2012 roku rzeczywiście sobie nie pogram-ale posiadacz konsloi też nie, a nawet jeśli to na dzisiejszym poziomie graficznym.
                                                        E6300 z domyślnym taktowaniem to byłoby bezczeszczenie jego mocy. Działa normalnie na 2590mhz a odświętnie na 2800- mam boxowe chłodzenie.

                                                        a wogóle to po co się kłócić- pożyjemy zobaczymy co dłużej wytrwa i będzie lepsze i bardziej ekonomiczne.
                                                        tyle że na pc mam: wygodę uzytkowania, archiwum danych, aplikacje i programy- w tym obróbkę zdjęć i video; maszynkę do gier; internet - w "normalnej" formie i jeszcze zabawę w overclocking i zwalczanie wirusów,

                                                        nawet mimo swoich znikomych atutów konsola jest po prostu nudna- granie i tylko granie ;P
                                                        • avatar
                                                          Konto usunięte
                                                          0
                                                          To były czasy...Pentium 120MHz 32 MB ram dysk 1GB Grafa Bicz Trio 2MB do tego Monster Voodoo 3dfx 8MB. Kto by w tedy pomyślał że za parę lat komórki będą na tym poziomie.Ehhh
                                                          • avatar
                                                            Next_Gen_1987
                                                            0
                                                            Tomb Raider 5: Chronicles wcale nie jest taki zły, ma nowe lokacje, nowe ruchy, a nowoczesne ''technologiczne'' etapy są bardzo dobre (skradanie, działanie po cichu). Natomaist Tomb Raider 6: AOD miał szanse być najlepszą częścią, jednak niedopracowane sterowanie, problemy techniczne, wiele ''pociętych'' etapów, a nawet kilka całkowicie zostało wyciętych z gry, do tego nieco dziwnie poprowadzone elementy RPG - to wszystko razem przesądziło o porażce tej gry, i chociaż problemy techniczne w pewnym stopniu rozwiązały poprawki, to jednak efekt końcowy nadal jest nijaki, a szkoda, bo Tomb Raider 6: AOD miał bardzo dobrą fabułę, mroczność, klimatyczność i atmosferę ''zaszczucia'' w pewnych momentach. Natomiast co do Tomb Raider 8: Underworld, to ta gra jest jedną z najlepszych pod względem innowacyjności i klimatu starszych klasycznych części sagi, ale problemy ze sterowaniem, kamerą, i niski poziom trudności sprawiły, że gra jest jakby niedokończona i nie może otrzymać ogólnej oceny wyższej niż 85%/10, a szkoda, bo można było grę dopracować od strony technicznej i trochę ją bardziej uatrakcyjnić np. większą ilością sekretów i różnych ''znajdźków'' do odszukania. Wtedy oceny średnie wahały by się w granicach 95%/10. Ale przyszłość szykuje nam już kolejne części gry jak i inne projekty związane z samą Larą Croft! Pozdrawiam :-)