Gry

Quantic Dream: Kara - nowy engine twórców Heavy Rain?

przeczytasz w 1 min.

Motion capture w poruszajacej historii

Niewiele jest gier, które zmieniają sposób postrzegania interakcji i zażyłości gracza z kierowaną postacią. Nowatorskie techniki sterowania, a także filmowość pozwoliły dostępnemu jedynie na PlayStation 3 Heavy Rain podnieść poprzeczkę wysoko ustawioną przez poprzedniczkę - bardzo dobre Fahrenheit. Quantic Dream podtrzymuje ścisłą współpracę z Sony i prezentuje filmik demonstrujący możliwości nowego silnika w scenie renderowanej w czasie rzeczywistym na ich konsoli.

David Cage już przy okazji samouczka w Fahrenheit pokazał, że swoje projekty lubi tworzyć w sposób kinowy, wciągając użytkowników w nagłe zwroty fabuły i wzmacniając napięcie między nimi, a postaciami. Francuskie studio zapragnęło poprawy doznań audiowizualnych. Przy tworzeniu nowego silnika gry, zwrócili uwagę szczególnie na lepsze wykorzystanie techniki motion capture oraz synchronizację z dźwiękiem.

Kara Quantic Dream
Aktorka i renderowana postać - świat rzeczywisty przeniesiony na wirtualny

Quantic Dream przyznało, że nie podoba im się wybierany do tej pory sposób osobnego nagrywania animacji i późniejszego łączenia ich ze ścieżkami dialogowymi. Ulepszając technikę podobną do użytej przy tworzeniu filmu Avatar, umożliwili pełne nagrywanie wykonywanych przez aktorów czynności.

Valorie Curry, wcielająca się w główną rolę w demonstracyjnym filmie "Kara", miała na swojej twarzy zamocowane około 90 czujników. Efekty można obserwować na niezwykle klimatycznej, siedmiominutowej animacji.

Choć historia jest co najmniej wciągająca, prawdopodobnie nie dane będzie nam ujrzeć jej dalszego ciągu. David Cage wyraźnie mówi: "Kara nie jest tematem na następną grę. Tak samo postać, świat ani historia". Czy to możliwe, że twierdzi tak tylko po to, żeby uśpić czujność mediów i w spokoju pracować nad najnowszym projektem? W końcu Far Cry też początkowo był tworzony jedynie jako pokaz możliwości silnika CryEngine.


Więcej o grach:

Źródło: Geekosystem, Engadget, PlayStation Blog

Komentarze

13
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Szymon331
    3
    Jeżeli to miało wywołać w mnie jakieś emocje to... udało się.

    Niesamowicie dużo zależy od umiejętnego pokazania emocji za pomocą mimiki i poprawnej animacji. Może niedługo zaczną powstawać gry oparte na emocjach, nie tylko na akcji i liniowej fabule...
    • avatar
      Mac888
      2
      Wydaję mi się że progresu w stosunku do silnika z Heavy Rain nie ma..., no ale mogę być w błędzie, bo grałem w tą grę jakiś czas temu... Wracając jednak do twórczości QD to trzeba przyznać iż to studio jest czymś w rodzaju wisienki na torcie Sony :D.... Ich gry wychodzą rzadko, nie sprzedają się jakoś rewelacyjnie, ale są niezwykłe, wspaniałe, epickie... Takie spostrzeżenia wysuwam po przejściu Fahrenheit i Heavy Rain, ta druga oprócz wspaniałej fabuły, gameplay'u, grafiki miała również genialną ścieżkę dźwiękową... Z resztą dla tej "gry"(trudno skatalogować tą produkcję do gier lub filmów) warto kupić PS3....
      • avatar
        Konto usunięte
        2
        Bardziej klimatyczne niż zwiastun Dead Island można by zrobić zawsze film jak gra odpada mam nadzieje że ich gry będą tak dobre jak ten filmik.
        • avatar
          Konto usunięte
          0
          Obejrzałem tylko dlatego żeby zobaczyć cycki. A ich tam nie było :(.
          dissapointed...
          • avatar
            Konto usunięte
            -5
            ciekawe jak z cena tego geforca ?
            • avatar
              Konto usunięte
              0
              Jak dla mnie te wszystkie wodotryski graficzne to tylko chwyt marketingowy, bo czy już tego kiedyś nie widzieliśmy? hmm... "Nowe możliwości silnika graficznego" te narzędzia były dostępne już dawno, i nie są żadna rewolucją - ktoś w końcu zaczął po nie sięgać. Tyle ode mnie.
              • avatar
                Konto usunięte
                0
                Było to już z tydzień temu na GT:)
                • avatar
                  Konto usunięte
                  0
                  Kliknijcie na link w newsie przenoszący nas do artykułu o Heavy Rain, a następnie w "ten produkt znajdziesz w naszym sklepie" (ten pomarańczowy przycisk). WTF?
                  • avatar
                    Konto usunięte
                    0
                    Wzruszyło mnie troche