• benchmark.pl
  • Gry
  • [Aktualizacja 26.03] CryEngine 3 podczas GDC – udostępniono pierwszy zwiastun filmowy
Gry

[Aktualizacja 26.03] CryEngine 3 podczas GDC – udostępniono pierwszy zwiastun filmowy

Maciej Piotrowski | Redaktor serwisu benchmark.pl
85 komentarzy Dyskutuj z nami

Parę dni temu informowaliśmy Was o rychłej premierze najnowszej wersji silnika CryENGINE 3 zapowiedzianej przez jego twórców – firmę Crytek. Miało to nastąpić podczas tegorocznej imprezy Game Developers Conference 09, która wczoraj zaczęła się w San Francisco i potrwa do piątku 27 marca.
Tymczasem jak donosi dziś serwis IGN Crytek udostępnił właśnie pierwsze tech-demo swojego najnowszego dziecka. Co ciekawe prezentowany film „wykonany” został na  konsolach Xbox 360 i Playstation 3.

Aktualizacja 26.03.2009: Opublikowano nowy film prezentujący silnik CryEngine 3, w którym wskazano konkretne fragmenty wykonane na konsolach Xbox 360 i Playstation 3.

Komentarze

85
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Darodaredevil
    nie pogada :P ale widzę że mój lapek to się schowa przy tym silniku choc Crysisa ciągnie na niskich ustawieniach :P
  • avatar
    Pisschrist
    Czy to tylko ja jestem ślepy, czy to po prostu "dwójka" na konsole?
  • avatar
    _nick_
    Ja bym chciał na tym sliniku jakiegoś dobrego rpga
  • avatar
    Konto usunięte
    Uwielbiam "Crytek":), ale jak moje 6GB ramu;GX2;I7 nie wystarczą to stocze piane.
  • avatar
    Konto usunięte
    Ale to już było.................. i .........

    no właśnie - było .
  • avatar
    szawel
    kolejny kotlet?
  • avatar
    Konto usunięte
    wyglada jak cryengine2 nie zauwazylem zadnych nowosci oprucz lepszych textur i dynamicznych swiatel
  • avatar
    Konto usunięte
    a mnie bardziej od nowinek czysto graficznych interesuje czy zoptymalizują silnik pod kątem wykorzystania wielu wątków/rdzeni cpu. jeśli tak, to może byłby to wreszcie sygnał dla innych?
  • avatar
    Konto usunięte
    Las w demku bardzo ładnie wygląda, a cała reszta jest jak odgrzewany kotlet.
  • avatar
    Konto usunięte
    Tak macie racje to już wszystko było parę kosmetycznych poprawek i wsio:) Módlmy się o lepsza optymalizacje niż w GTA 4 :/ i SR2 :/ bo jak CryTech pójdzie w ich ślady to ... nom cóż ja bym wolał ściągnąć demo lub pirata zanim kupie ORYGINAŁ. P.S. Na konsolach to nie będzie miało takiej płynności jak np. FC2 po samym demie widać lekkie przycięcia i spowolnienia fps hymn cóż sami oceńcie mogę się mylić.
  • avatar
    Konto usunięte
    sorka poprawka CryTek *
  • avatar
    Konto usunięte
    http://pc.ign.com/dor/articles/965172/cry-engine-3-video/videos/cryengine3_trl_032309.html

    tu troche w lepszej rozdzielczości
  • avatar
    Konto usunięte
    Wiadomo ze bedzie troche okrojone aby dzialalo na konsolach, moze byc poprostu lepiej zoptymilizowany CE2 w tym dodane jakies efekty wolumetryczne.

    Pewnie jak wyjdzie nowa gra na tym silniku to nikt nie bedzie w stanie go odpalic na full jak z pierwszym Crysisem.
  • avatar
    PuszekOkruszek
    Triple SLI na 295 może nawet X2 jeśli by powstało lub odpowiednik i pogramy z 50-cioma fps :P
  • avatar
    Konto usunięte
    Moim zdaniem troszeczkę przesadzacie :) Nie gdybajmy czekajmy na 1 grę i na testy :) wtedy wszystkie nie jasności zostaną rozwiane ;)

    p.s. Uważaj bo kupie zestaw za 12K by pograć w Crysisa 2 :P :D na full ;) nie no może mam zbyt twardo stąpający po ziemi rozum ale wolałbym jakiś Quad lub Szybki motor:)

    sorka za jakieś błędy stylistyczne itd..
  • avatar
    NomadDemon
    jakby to na opengl przeniesli to bylo by to cos fajnego.. ale pewnie dalej dx10.. i basta... ehhh
  • avatar
    szawel
    Niestety OpenGL jest obecnie bardzo niszowy. Wszędzie tylko MS i DX. Ciekawe jakiej wersji DX dożyję. ;) 30 może 40 :D
  • avatar
    GreQonE
    Przepraszam wszystkich, ale po obejrzeniu tego trailera tylko jeden zwrot cisnie sie na usta: "O KURWA"
  • avatar
    hunio
    CryEngine 3... aż się płakać chce ;p
  • avatar
    Konto usunięte
    Płakać to się będzie chciało jak będą oficjalne wymagania tego co będzie na nim stworzone.
  • avatar
    Konto usunięte
    zamiast robić coraz to nowsze silniki powinni sie skupić na zrobieniu SPOREJ optymalizacji by przy przepięknej grafice chodziło tak płynnie jak unreal engine 1,2,3 - od zawsze najlepiej zoptymalizowany silnik z najlepszą grafiką. crysis pff...
  • avatar
    Konto usunięte
    Grafika grafika i tylko grafika... chyba już nikt nie pamięta starych dobrych gier takich jak G1 i G2, System Shock, Another World 1 i 2, The Vikings czy Zeldy... to były gry, a teraz to prawie wszystko jest klimatyczno-fabularno-koncepcyjnym chłamem z dobrą grafiką.
  • avatar
    Konto usunięte
    1. specjaliści rzadko kiedy wypowiadają się na forach oni pracując tworząc takie silniki graficzne jak crytek engine X wiec nie rozumiem twojego komentarza o specjalistach... bo nim nie jestem!
    2. Faktycznie nie gdybajmy jakie beda wymagania .. bo nie zdziwiłbym się jak by były te same co w crysis. lepsza optymalizacja silnika + dodatkowe efekty prawdopodobnie da to samo co stary crysis. (te same wymagania ale lepsza grafa)
    3. Grafika jest po to by każdy mógł się zachwycać jej pięknem w grach i poczuć prawdziwy klimat Dzungli w Crysis :P:D
    4. silnik UE3 jest dbry grafa fajna dużo nie odbiega od Crysisa lecz brak interaktywności z otoczeniem :/ ale optymalizacja bardzo dobra:)
  • avatar
    Szymon331
    GreQonE ma rację. To jest lepsze od Crsisa (graficznie) Ten las jest wyrenderowany z taką ilości obiektów że powala prawie na kolana. Żeby tylko prócz grafiki w przyszłych produkcjach coś pozostało...
  • avatar
    cysi3k
    Jak zobaczę na własne oczy że to śmiga płynnie na xklocku to uwierzę... na chwilę obecną traktuję to jako ciekawostkę.
  • avatar
    Siderion
    Dopiero co przeszedłem Crysisa na wysokich detalach i niestety w CE3 nic nowego nie widzę, liczyłem na opad szczęki. Powinien się nazywać CE2lite, ale marketingowo lepiej 3 ;)
  • avatar
    mgkiler
    ALE CO WY BYSCIE CHCIELI?

    Przeciez to co juz jest w grach teraz to juz jest hi-end tego co mozna zrobic z grafika czasu rzeczywistego taka jak sie teraz stosuje (Direct Illumination).

    Cos wiecej mozna wycisnac dopiero przechodzac na kompletnie inne podejscie do renderingu; Global Illumination. Jak np Ray Tracing, czy Radiocity.
  • avatar
    Konto usunięte
    A ja powiem tak… Crysis - gra z przed dwóch lat w którą na topowym kompie za 12 kafli nie można grać płynnie na Max detalach.... DO DZIŚ DZIEŃ! Dla mnie 60 fps to nie jest płynnie... SORRY ale NIE ! Zgodzę się że grywalnie, i nawet takiemu maniakowi FPSów jak ja te 60 w zupełności wystarczy, żeby grać. To jednak czuć, widać różnice pomiędzy 60 a dajmy na to powiedzmy 100 fps i mnie to osobiście po prostu Wkur*ia taka "guma" na myszce poniżej tej wartości (60). Dlatego też Idealnie to +75fps tak żeby się wzrok nie męczył :P a jak przeglądam Benchmarki Crysisa to MAX widziałem 72fps minimum bodajże (nie jestem pewien) 21fps... i to na GTX280 3-Way SLI wszystko podpięte pod "żelazko" 1000W... A przecież i tak wszyscy wiemy, że benchmarki wbudowane w gry kłamią i nawet jeżeli jest napisane, iż przez 80% czasu trwania testu fpsy utrzymywały się w granicach 60fps to w grze już tak różowo nie jest bo zaraz po benchmarku koleś włączył gameplay… i przez cały czas filmiku nie zobaczyłem więcej niż 55fps – średnio 40… i gdzie tu te 72fps gdzie te 80% 60fps ??? (Oczywiście pomijam filmiki Crysis MAX detale 1920x 8xAA koleś się w niebo patrzy i mu stuka 150) ZRESZTĄ LUDZIE ! gdzie zobaczymy maxmalną wartość fps w prawie najnowszym shoterze FPP jak non stop do czegoś prujemy i coś się rozpier*ala ??? Tak na dobrą sprawę nawet jeżeli zoptymalizowali by CE3 do takkiego stopnia żeby fps skoczyło o 50% w górę ( co oczywiście w żaden sposób nie jest wykonalne ) To i tak minimalny wynik...
  • avatar
    kkastr
    Mam podobne wrażenia jak niektórzy poprzednicy. W prezentowanej rozdzielczości (640 x 320) nie widać nic nadzwyczajnego, ani lepszego w porównaniu do poprzedników, np Cryengine 1:

    http://www.youtube.com/watch?v=yrZRlDw05XQ

    Myślę, że najlepsze co mogli zrobić to optymalizacja kodu, ale tego nie da się ocenić na filmiku reklamowym.
  • avatar
    Konto usunięte
    Czytałem rok, półtora temu jak wypowiadali się właśnie twórcy CryEngine że nie da się przenieść tak skomplikowanego kodu na konsole. A jednak udało się ;) Musieli optymalizować pod konsole pomimo innej architektury "czysta" konwersja CryEngine2 (Crysis) nie udałaby się. Przerobili CryEngine oznaczyli numerkiem 3 i... wypuścili słabej jakości filmiki żeby nie można było porównać jakości. Gratuluję "sokolego" wzroku u tych którzy twierdzą że tekstury są lepsze (tym mnie setnie ubawili). Każdy program a tym bardziej silnik graficzny da się zoptymalizować. To że wychodzą jakieś problemy z grą w głównej mierze wynika z planu wydawniczego i nacisków dystrybutora dopiero potem czepiałbym się "niechlujstwa" programistów.
    Pozdrawiam

  • avatar
    Kawabonga
    3 wersja silnika a liście na palmach dalej są niezniszczalne , porażka ;)
  • avatar
    Konto usunięte
    oby się postarali z tym a nie na szybko żeby zarobić bo inaczej znów będzie trzeba czekać rok aż wyjdzie sprzęt żeby uciągnąć jakąś grę hehe :)
  • avatar
    romeczek
    Nie widać obrazków w artykule. > Opera 9.63.