Procesory

AMD: Fusion ma szanse trafić do konsol

przeczytasz w 1 min.

Neal Robison, przedstawiciel AMD, w wywiadzie dla serwisu X-bit labs powiedział, że technologia Fusion bez większych problemów mogłaby się pojawić w przyszłych generacjach konsol gier.

Zastosowanie Fusion, czyli układów scalonych, które zawierają w sobie rdzenie zgodne z architekturą x86 i procesor graficzny, w konsolach ma - według Robisona - sens. Przyszłe jednostki Fusion typu System-on-chip można by stosunkowo łatwo dostosować do wymagań każdego z trzech graczy rynku konsol - Microsoftu, Sony, czy Nintendo.

Warto przeczytać:
Microsoft zacieśnia współpracę z ARM

Jak widać AMD nie wątpi w siłę swojej idei, bo - jak wynika z wywiadu - nie mówi "nie" także tabletom, smarfonom, czy serwerom. Robison zastrzega, że na pewno łatwiej będzie przeskalować rdzeń x86 wraz z dobrym układem graficznym do potrzeb smarfonów, niż przejść w górę z ARM od telefonów do komputerów stacjonarnych. Wydaje się więc, że Fusion można dopasować do wszystkiego, jednak nadal potrzeba na to czasu. Zapewne takich rewelacji doczekamy się dopiero w następnej serii.

Z drugiej strony wyłaniają nam się zupełnie inne plany konkurencji. Ken Brown, przedstawiciel NVIDII, przedstawia projekt Denver, jako ten, który swoim zakresem obejmie zarówno laptopy, jak i superkomputery. Byłoby to scalenie ze sobą jednostki graficznej "Maxwell" z rdzeniami typu ARM. Podobne połącznie możemy już spotkać w innym produkcie "zielonych", mianowicie platformie Tegra 2. Ten produkt, który miałby ukazać się w 2013 roku, również mógłby znaleźć miejsce w konsolach gier. Czy, a jeżeli to który z pomysłów będzie strzałem w dziesiątkę? Na odpowiedź przyjdzie nam jeszcze poczekać.

Źródło: X-bit labs

Polecamy artykuły:  
Muzyka - z YouTube, MP3, do pobrania i na życzenie
Google Chrome - 20 świetnych wtyczek
Nvidia 3D Vision Surround - 3D na trzech monitorach

Komentarze

16
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Ale w jakich konsolach, stacjonarnych czy przenośnych???
    • avatar
      renholder1987
      0
      microsoft byc może łyknie fusion ,soniak prędzej "zrobi" cos swojego podobnie jak nintendo z japończykami nie idzie tak łatwo jak z hamburgerami bo nie sa tak leniwi :)
      • avatar
        Promilus
        0
        To musiałby być bulldozero-Llano z tym, że zamiast HD5670 zintegrowanego coś przynajmniej rzędu 6850.
        • avatar
          Konto usunięte
          0
          oby pobor pradu byl na obecnym poziomie i bedzie git jak dla mnie ;)
          • avatar
            Konto usunięte
            0
            byłoby to dobre rozwiązanie dla twórców gier choć mało prawdopodobne,
            prędzej zobaczymy jakiegoś następce Cell`a a jeśli Fusion to mocno zmodyfikowane by uniemożliwić albo utrudnić łamanie zabezpieczeń,
            w końcu tu o kasę chodzi
            • avatar
              pomidor
              0
              Tylko Denver od Nvidii jest w stanie temu podołać. Denver to przemyślana integracja CPU i GPU, wraz z profesjonalnym wsparciem CUDA, 3D oraz pomocą w tworzeniu gier (jak to jest obecnie z TWIMTBP).
              Zaś Fusion to szybka sklejka CPU i GPU, które nie były projektowane do ścisłej współpracy w jednym krzemie. Od strony wsparcia softwarowego to tradycyjnie żenada.
              Zresztą procesory x86 w konsolach to już przeszłość - kiepska wydajność i duże zużycie prądu.
              • avatar
                jewgienij
                0
                Taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
                • avatar
                  suntzu
                  0
                  Tak teraz sobie pomyślałem, że nie głupi pomysł. Własnie kosnole idealnie się tu nadają.... Jeżeli mówimy o małych konsolach z dużymi możliwościami

                  Jak Wii. No Wii mimo słabego sprzętu wyprzedził grywalnością wszystko.


                  ARM niestety ma koniec rozwoju... To znaczy, wydajność będzie rosła, ale już nie tak bardzo. Dotychczas wzrost wydajności ARM opierał się na zwiększeniu zegara. Teraz dochodzimy do etapu P4...
                  ... Koniec możliwości. Kolejne architektury ARM wprowadzają "wzrosty" wydajności. Jednak to nie będzie tak jak P4->C2D.

                  Dzisiejsze 2,5GHz ARMowe konstrukcje są świetne, ale x86 pod względem wydajności jest poza zasięgiem.... Jedynie PowerPC IBM może tu rywalizować...

                  ... To właśnie tutaj next gen fusion ma rywala. Dlatego moim zdaniem NV ze swoim ARM ma mniejsze szanse niż AMDx86....

                  ... Jednak w zastosowaniach mobilnych NV zgarnia na dzień dzisiejszy cały rynek. Bo wydajność w x86 jest okupiona konsumpcją ogromną.
                  • avatar
                    Konto usunięte
                    0
                    Kolejna generacja konsol ma wyjsc w 2013 roku. Rozwiazanie od AMD Fusion moim zdaniem to pewniak w konsoli Xbox 720. Do Sony nie trafi napewno z prpostego wzgledu, zapewne umowa z MS tego zabroni :-).

                    Inna sprawa. Jesli nextgenowa konsola ktora ma wyjsc za 2 lata miala by na pokladzie grafike pokroju Radek 6870, to w momencie wyjscia na rynek juz bylaby mocno przestarzala.

                    Mysle ze 4-6 rdzenie w konsoli w zupelnosci wystarczy, do tego grafika na poziomie Radka 6990 minimum + 4GB RAM.

                    Jesli konsola NG od MS bedzie miala slabsza konfiguracje to bedzie bieda z nedza.

                    PS. Mysle tez ze konsola od MS bedzie nowoczesniejsza i wydajniejsza od PS4.

                    Pozdrawiam
                    • avatar
                      Konto usunięte
                      0
                      Jestem za x86 w konsolach ale tylko dlatego, ze moze wtedy konwersje na PC beda lepiej zrobione :D