Gry komputerowe

Test gry ArmA III na karcie Radeon HD 7790

przeczytasz w 1 min.

Trzecia część ARMA już w wersji alfa prezentuje się nieźle

ArmA to seria popularnych gier akcji, w których gracz bierze udział w operacjach wojskowych. Trzecia część gry umożliwi nam działania na lądzie, w powietrzu, a nawet pod wodą.

Twórcy ArmA zasłynęli... z oskarżenia o szpiegostwo i aresztowaniem przez greckie władze. Okazało się, że chcący, czy też niechcący robili zdjęcia w pobliżu greckich baz wojskowych. Sami zainteresowani twierdzą, że nie zbierali żadnych materiałów do gry, a jedynie byli na zwykłej turystycznej wycieczce.

Cała przygoda mogła się dla nich skończyć naprawdę niemiło, bo groziło im nawet 20 lat więzienia. Wypuszczono ich z aresztu za kaucją w wysokości 5 tysięcy euro na głowę.

Trzecia część ArmA nie zaliczyła jeszcze premiery, ale doczekała się już wersji alfa. Postanowiliśmy sprawdzić, jak karta graficzna ze średniego segmentu sprawdzi się w przypadku tej wczesnej wersji gry.

W testach wykorzystaliśmy następującą platformę testową:

ArmA III (alfa): 1920 x 1080
[kl./s.]

Niskie 90
77
Standardowe 69
59
Wysokie 38
32
Bardzo wysokie 29
19
Ultra 21
13
  Średnie klatki na sekundę
Minimalne klatki na sekundę

Przypominamy, że jest to test wczesnej wersji alfa. Widać jednak, że ustawienia są tak dobrane, by użytkownik sprzętu z każdego segmentu mógł dobrać sobie ustawienia umożliwiające płynną rozgrywkę. Radeon HD 7790 osiągał już średnio około 40 klatek w ustawieniach wysokich, jednak do czasu premiery pełnej wersji gry może się jeszcze wiele zmienić.

Źródło: informacja własna

Komentarze

15
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    szramabdg
    6
    z niecierpliwością na* (edycja komentarzy w 2020 r. będzie ? )
    • avatar
      Konto usunięte
      5
      Ale żeście wylecieli z tym testem:) Ale miło z waszej strony.
      • avatar
        popo601
        3
        Jaki sens jest robić testy na grze w wersji "Alpha" i do tego z kompletnie zwaloną optymalizacją ?
        • avatar
          Anonim20
          2
          Jak na ALPHA wersję śmiga dobrze ale znając ich dużo się nie zmieni w finalnym produkcie.
          Mogliście wspomnieć ,że jest szeroki wachlarz ustawień graficznych
          można ustawić cienie,tekstury,detale na ultra a np.post processing na normal , chyba że ktoś lubi jak wali po oczach mu bloom albo
          wolumetryczne chmury ,a ile opcji anizo fxaa,smaa,msaa w wyższych wartościach zobaczymy różnice dopiero pod lupą :)
          • avatar
            Kieresz
            2
            http://gamegpu.ru/action-/-fps-/-tps/arma-iii-alpha-test-gpu.html
            • avatar
              stud3nt
              2
              Na ruskim teście, w skrócie:

              1) Procki: wielowątkowość jak najbardziej obsługiwana, ale dość nierówno. Dwurdzeniowy obciążony prawie w 100%, czterordzeniowy 55-85% na danym rdzeniu, sześciojajowiec 28-39% obciążenia rdzenia. Z AMD mają kłopot: Phenomy II wyraźnie w tyle, natomiast FX-y dorównują Intelowi, jednak połowa rdzeni się kurzy (8% obciążenia), część pracuje normalnie, jeden zawsze skacze do 98-100%. Dziwne.
              Tak czy siak, FX-4300 i Core i3 2100 wystarczają do komfortowej gry w połączeniu z poniższymi kartami.

              2) Grafiki: GF 660 i Radeon 7870 w połączeniu z którymś z powyższych procków spokojnie ciągną tą grę w wysokich detalach i FullHD, a gra wygląda wtedy zupełnie dobrze. Detale "Very High" wymagają już GTX-a 670 lub Radka 7950 oraz mocniejszego procka, a moim zdaniem różnica jakościowa jest minimalna.

              3) Reszta: Tekstury zżerają do 600MB na karcie, po odpaleniu użycie pamięci skacze nawet do 4,47GB - 6-8GB RAM przydaje się.

              NA KONIEC: pamiętajmy, że wersja alfa oferuje tylko jedną małą wysepkę. Pamiętajmy, jak to bywa z wersjami demonstracyjnymi - Arcania chodziła bardzo fajnie w demie, gdzie była mała wyspa. W pełnej wersji na tym samym sprzęcie co demo zaczynała zarzynać - bo dorzucono cały kontynent.
              Należałoby i tu zaczekać, aż gra wejdzie w fazę bety lub jakąkolwiek inną, gdzie będzie posiadać pełny, docelowy teren - i dopiero wówczas dokonywać oceny.
              • avatar
                szramabdg
                1
                Czekam z niecierpliwości ana arme 3 :)
                • avatar
                  kitamo
                  1
                  Przynajmniej jest krotko, bo "test" niewiele wnosi tak naprawde i niewiele mowi. Zagadak jak to bedzie działało na innych kartach jest wciaz tyle samo
                  • avatar
                    Konto usunięte
                    0
                    fajnie jakbyście zrobili troszkę szerszy test.
                    ARMA III (jak i poprzednie części) wydają się być naprawdę świetnym benchmarkiem. I potrafią zapocić nawet te najbardziej wykręcone podzespoły.

                    CPU test + GPU test na ARMA III to by wiele mówiło co kupić w najbliższym czasie.
                    • avatar
                      Konto usunięte
                      -2
                      Może test na intelu to przetestujemy kartę, a nie wyniki jakie obniża procek?

                      ARMA potrzebuje baaardzo mocnego procesora, na pewno nie buldożera...