Technologie i Firma

Badanie Lenovo: Firmy lubią sprzęt all-in-one, ale… nie wiedzą o jego istnieniu

przeczytasz w 1 min.

Scalone komputery AiO to odpowiedni sprzęt do biura, ale Polacy rzadko je kupują. Z czego to wynika?

Lenovo All In One

Komputery all-in-one, to za granicą coraz powszechniejszy sprzęt dla firm, ale w Polsce nie cieszą się dużą popularnością. Powody takiego stanu rzeczy sprawdziła firma Lenovo w najnowszym badaniu naszego rynku.

Interesujący paradoks można zauważyć w nowym badaniu rynku, przeprowadzonym przez Lenovo. Chociaż po prezentacjach przedstawiciele firm są zachwyceni możliwościami urządzeń all-in-one, to okazuje się, że wcześniej nie mieli pojęcia o istnieniu takich rozwiązań. Według badania 70% przedsiębiorców nie zna tej  kategorii komputerów.

Wszystko w jednym i to prawie bez kabli

Urządzenia all-in-one to sprytne rozwiązanie, w którym uwolniono użytkowników od plątaniny kabli i nadmiaru przedmiotów, ponieważ stacjonarne komputery scalono z monitorami. Rynek AiO na świecie rośnie średnio 13 proc. rocznie. W Polsce takie zestawy są raczej ciekawostką, a segment odnotowuje nieduże wzrosty. Czyżby Polacy tak przyzwyczaili się do potężnych jednostek centralnych? Odrobinę światła rzucają na tę sprawę wyniki badania Lenovo, w którym uwzględniono zwyczaje i zachowania przedsiębiorców.

Krótko mówiąc 70% respondentów nie zna komputerów AIO, mimo to 50%  zaakceptowałaby je jako sprzęt biurowy, 40% mogłoby się nad tym zastanowić, a tylko 10% w ogóle odrzuca taką możliwość.

Obawy przed problemami

Odsetek zdecydowanych przeciwników scalonych komputerów wyniósł 6% respondentów. Wśród konkretnych argumentów przeciwko takiemu sprzętowi pojawiała się cena (8%), ryzyko awarii i problemy z serwisowaniem (7%) a także brak możliwości rozbudowy i wymiany elementów (6%). Jednocześnie 39% badanych biznesmenów nie potrafi określić konkretnych powodów, dla których nie zdecydowaliby się na jego nabycie i deklaruje brak akceptacji dla wszystkich cech produktu. Z drugiej strony zwolennicy wszystkiego w jednym zwracają uwagę na oszczędność miejsca przez brak osobnej jednostki centralnej (46%),  ciekawe i estetyczne wzornictwo (19%), funkcjonalność (11%), nowoczesność oraz brak kabli i przewodów (6%).

Na chwilę obecną urządzenia typu all-in-one składają się na niewiele ponad 1 proc. sprzedaży wszystkich komputerów.

Źródło: Lenovo

Komentarze

15
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Tchorg
    2
    Dla mnie te komputery do zastosowań domowych są bez sensu. Ale do biura może znajdą zastosowanie.
    A jak bym nie miał miejsca w domu to pewnie wolał bym już mini kompa takie jak ostatnio na kanale morele pokazywali.
    • avatar
      e30tomas
      0
      Jako student korzystam z laptopa, ze względu na mobilność. Ale do firmy kupiłem AiO za jakieś 1-2k, nie pamiętam dokładnie. Słaby intel, nic nadzwyczajnego. Ale nic więcej do pracy biurowej nie potrzeba. Windows 10 działa sprawnie, offica, przeglądarkę i program do faktur odpala, więcej nie trzeba. Do zestawu dają myszkę i klawiaturę, więc za ok. 1500zl mamy gotowy sprzęt który działa. Jakiś nędzny głośnik też jest wbudowany więc od biedy można czegoś posłuchać.
      • avatar
        marcadir
        0
        W firmie powymieniałem stare komputery (składaki) na Dell Optiplex w obudowie DT... ustrojstwo jest dość małe, ale najważniejsze wąskie, więc pod biurkami nikomu nie wadzi, a użytkownicy nie skarżą się na głośne wentylatory... w przypadku awarii podmieniam jednostkę lub monitor, a nie całość.
        • avatar
          Konto usunięte
          0
          U nas zdecydowaliśmy się na monitor 22 cale do tego Intel NUC tez mało miejsca zajmuje a podczas awarii dużo łatwiej z naprawą lub wymianą. NUC jest przykręcony z tyłu w mocowaniu VESA wiec problemu z kablami tez nie ma.
          • avatar
            zakius
            0
            a ja chciałem kupić do domu AiO, ale trzeba liczyć z 1000zł więcej, niż za podobnego laptopa, a i oferta ogólnie jest niezwykle mała
            no i niby co ja mam kupić?
            a co ma kupić firma? maszynkę z atomem? jasne, office jakoś będzie działać
            jakoś tak, jak na 10 letnim kompie, którego utylizację jeszcze muszą opłacić...
            • avatar
              Snack3rS7X
              0
              Czy mogę wiedzieć co się kryje pod pojęciem nowoczesność? To, że ładnie wygląda? To, że za wysoką cenę dostajemy coś co łączy w sobie i wady PC'ta i wady laptopa?