Gry

Blizzard oficjalnie przedstawia StarCraft II

przeczytasz w 1 min.

Po miesiącach spekulacji na temat nowej produkcji Blizzadra, dzisiaj ogłoszono w Blizzaard Worldwide Invitational w Połudiowej Korei, że StarCraft rzeczywiście otrzyma kolejną odsłonę. StarCraft II został przedstawiony oczom tysięcy uczestników specjalnego spotkania, którzy otrzymali prezentację zawierającą kinowy trailer StarCraft II i grywalną wersję obsługiwaną przez zespół programistów.

Zamiast wybierać obszerną drogę trybu dla wielu graczy, którą kroczy świat fantasy Blizzarda, StarCraft II będzie zaprojektowany na wzór swojego protoplasty i będzie strategią czasu rzeczywistego. Oprócz obowiązkowej możliwości gry online dzięki Battle.net, StarCraft II będzie także zawierał kampanie dla pojedynczego gracza. Dodatkowo gra wyposażona zostanie w identyczne narzędzie do edytowania map, dzięki czemu użytkownicy będą w stanie budować własne mapy.


StarCraft II przyniesie ze sobą powrót takich ras jak Protoss, Terran i Zerg. Zostaną one przebudowane i wzbogacone o nowe jednostki, a także nową mechanikę gry. Kampania w trybie jednego gracza rozpocznie się tam gdzie zakończyła się StarCraft: Brood War, chociaż Blizzard milczy jak grób na temat jakichkolwiek szczegółów dotyczących fabuły.

Firma Blizzard stworzyła trójwymiarowy system silnika dla Warcraft III, jeszcze bardziej rozbudowany w World of Warcraft, ale jakby tego było mało, twórcy twierdzą, że StarCraft II będzie wyposażony w trójwymiarową grafikę i silnik fizyki z możliwością równoczesnej obsługi na ekranie "wielu olbrzymich, bardzo szczegółowych jednostek i licznych armii."


"Wraz ze StarCraft II będziemy w stanie zrobić to co chcieliśmy z oryginalnym StarCraftem, a nawet i więcej," powiedział Mike Morhaime, szef i współzałożyciel Blizzard Entertainment. "Zdajemy sobie sprawę, że oczekiwania są bardzo duże, szczególnie jeżeli weźmie się pod uwagę dużą popularność pierwszej części gry, ale planujemy sprostać im wszystkim i dostarczyć bardzo wciągający, pełen akcji i współzawodnictwa produkt, który polubią gracze i stratedzy."


W zapowiedzi nie pojawiły się żadne informacje na temat daty premiery, ale firma Blizzard potwierdziła, że StarCraft II zostanie równocześnie zaprezentowany w wersjach dla platform Windows i Macintosh. Pomimo ostatnich udanych wysiłków przeniesienia niektórych tytułów RTS na konsole, Blizzard oświadcza, że "na razie nie ma takich planów." Dodatkowe informacje na temat gry, włącznie ze szczegółami dotyczącymi trybu dla jednego jak i wielu graczy, edytora map i wymagań systemowych zostaną ogłoszone w najbliższych miesiącach. Zrzuty ekranów, filmy reklamowe i inne multimedialne pliki można znaleźć na oficjalnej stronie StarCraft II.




Mimo że Blizzard jest firmą zlokalizowaną w Stanach Zjednoczonych, StarCraft jest niewątpliwie najbardziej popularny wśród graczy w Południowej Korei.
Stąd też i zapowiedź gry miała miejsce właśnie tam. Według Korea Times, w Korei sprzedano ponad cztery miliony kopii pierwszego StarCrafta od chwili jego premiery w 1998 roku, co stanowi prawie połowę globalnej sprzedaży wynoszącej 9.5 miliona kopii.

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!