Karty graficzne

CES 2009: nVidia prezentuje trójwymiarową technologię nVidia 3D VISION

Podczas odbywających się dzisiaj targów CES, dostawcy treści cyfrowych, producenci monitorów, komputerów PC i zestawów OEM otwarcie deklarują swoje wsparcie dla technologii nVidia3D Vision dla GeForce, pierwszego na świecie najwyższej klasy rozwiązania stereoskopowego 3D.

Będąc podstawą ekosystemu stereoskopii trójwymiarowej w branży gier oraz domowego  centrum rozrywki multimedialnej, technologia 3D Vision obejmuje zaawansowane technologicznie bezprzewodowe okulary, emiter pola podczerwieni (IR) oraz zaawansowane oprogramowanie, przekształcając świat setek gier komputerowych w pełni stereoskopowe  doświadczenie świata 3D.

Co mówi branża:
“Podobnie jak nowości dla gier w Microsoft Windows i DirectX, również wprowadzenie technologii NVIDIA 3D Vision pokazuje, iż obecne czasy są ogromnie ciekawe dla graczy komputerowych. Poprzez wsparcie obecnych i nadchodzących tytułów z serii Games for Windows i Games for Windows – Live, gracze mogą doświadczyć nowego poziomu doznań z grania w pełni stereoskopowe gry 3D i cieszyć się ze wsparcia dla najgorętszych tytułów na rynku.” - Corey Rosemond, group marketing manager, Windows Gaming

“NVIDIA 3D Vision ma potencjał do przeniesienia rynku gier na PC na całkowicie nowy poziom poprzez wprowadzenie bezprecedensowego poziomu wrażeń odczuwanych podczas grania. Grając w Dark Void z okularami NVIDIA 3D naprawdę czuć, że jest się we wnętrzu świata 3D jak nigdy wcześniej.” - Christian Svensson, Corporate Officer/Wiceprezes – Dział planowania strategicznego i rozwoju biznesowego w Capcom

“Bez wątpienia stereoskopia 3D jest bardzo ciekawym krokiem w stronę świata trójwymiarowej technologii i naprawdę oferuje zdumiewające ulepszenia dla gier komputerowych. Od momentu założenia okularów NVIDIA 3D Vision obrazy zaczynają ożywać!” - Peter Hammer, Ubisoft EMEA

“Wierzymy, że 3D Vision będzie kamieniem milowym dla branży gier komputerowych, a w szczególności MMP i umożliwi graczom wielce w jeszcze wejście we wciągający świat gry. W porównaniu z innymi grami MMOG, Metal Knight Zero będzie czerpał większe korzyści z 3D Vision i zapewni graczom poruszanie się w realistycznym środowisku gry, w szczególności w połączeniu z technologią NVIDIA PhysX, która już jest zaimplementowana w grze.” - Jerry Mao, wiceprezes działu oprogramowania obiektowego, developer Metal Knight Zero

Wspomagane przez procesory graficzne GeForce firmy NVIDIA, najczęściej wybierane rozwiązania przez graczy na całym świecie, 3D Vision jest najwyższej jakości rozwiązaniem stereoskopii trójwymiarowej, na które składają się  :

  • Zaawansowane technologicznie, bezprzewodowe okulary z aktywną przysłoną. Zaprojektowane przy użyciu optyki najwyższej jakości, o dwukrotnie większej rozdzielczości dla każdego oka i niezwykle szerokich kątach widzenia w porównaniu z pasywnymi okularami. Wygodne i zaprojektowane na wzór nowoczesnych okularów przeciwsłonecznych są stylową i lekką alternatywą dla tradycyjnych okularów 3D. Pełna swoboda ruchów i do 20 stóp zasięgu bezprzewodowego wyświetlania obrazu w trójwymiarze.
  • Oparty na interfejsie USB emiter pola IR o wysokiej mocy. Przesyła dane bezpośrednio do okularów w promieniu 20 stóp i zawiera łatwe w użyciu pokrętło regulujące ustawienia 3D.
  • Maksymalna elastyczność wyświetlania. Możliwość pracy z 120-hercowymi monitorami LCD zapewniającymi   krystalicznie czysty, wolny od migania stereoskopowy obraz 3D w grach.
  • Pełna i natychmiastowa kompatybilność z grami. Zaawansowane oprogramowanie od NVIDIA konwertuje ponad 300 gier tak, by mogły być odtwarzane w stereoskopii 3D bez potrzeby instalacji specjalnych łatek. Dodatkowo, dzięki autorskiemu programowi NVIDIA „The Way It’s Meant to Be Played” możemy mieć pewność, iż przyszłe gry będą również wspierać 3D Vision. 3D Vision jest jedynym rozwiązaniem trójwymiarowej stereoskopii w grach w pełni wspierającym NVIDIA SLI, NVIDIA PhysX oraz technologię Microsoft DirectX 10.
  • Wydłużony czas pracy na jednym ładowaniu. Pojedyncze ładowanie przez port USB pozwala na ponad 40 godzin grania w pełni trójwymiarowym świecie.  Przemyślany projekt obwodów wbudowanych w okulary automatycznie je wyłącza po 10 minutach nieaktywności, w celu wydłużenia żywotności baterii.
  • Wsparcie dla trójwymiarowych, stereoskopowych fotografii i filmów. Zawiera bezpłatną przeglądarkę 3D Vision, która pozwala użytkownikom na tworzenie zrzutów z gier i wyświetlanie ich w trójwymiarowej stereoskopii lub importowanie i wyświetlanie stereoskopowych  obrazów i filmów z wielu różnych źródeł przechwytywania obrazu i online’owych galerii zdjęć.

3D Vision dla GeForce jest od dziś dostępny w czołowych  amerykańskich sklepach internetowych  oraz bezpośrednio na stronie nvidia.com. Dostępność dla reszty świata ogłoszona będzie niebawem.

Komentarze

5
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Warto przypomniec ze juz cos kiedys podobnego bylo na rynki zrobione przez firme ELSA
    Sam bylem szczesliwym uzytkownikiem. Niestety bazowalo to wtedy na przerobionych sterownikach nvidii, przez Else... Bylo dosc duzo problemow z kompatybilnoscia i gry mialy problemy zawsze... niestety.

    W tym przypadku jest duza szansa ze to rozwiazanie sie przyjme - w koncu jest wspierane przez jednego z najwiekszych producentow kart graficznych :) I nie powinno byc problemow z kompatybilnoscia :)

    Niestety jest bardzo malo monitorow ktore obsluguja wyswietalnie z taka czestotliwoscia, jaka jest potrzebna do tego typu okularkow.... a jak juz sa - to niestety drogie.
    Ale napewno krok na przod :)
    Teraz tylko czekac na efekt... albo sie przyjmie, albo umrze.
    Mapewno nie znajdzie zastosowania u profesjonalnych graczy.
    • avatar
      germo
      0
      Wreszcie okularki stereoskopowe, ktore maja realna szanse przyjac sie na rynku. Czynnikiem decydujacym bedzie wylacznie cena, bo o baze tytulow nie ma sie co martwic.
      • avatar
        Konto usunięte
        0
        jak to ma być coś typu monitor hiunday to ja dziękuję- zamazany, niewyraźny obraz, nachodzące na siebie kształty i migotanie ekranu, blee
        • avatar
          Konto usunięte
          0
          Nie wyobrażam sobie gry na czymś takim. Może w tedy kiedy będzie jeszcze obsługa gestów....