• benchmark.pl
  • Gry
  • Crysis Remastered zarzyna nawet najmocniejsze PC. Możesz już przekonać się sam
Gry

Crysis Remastered zarzyna nawet najmocniejsze PC. Możesz już przekonać się sam

z dnia
Mateusz Tomczak | Redaktor serwisu benchmark.pl
29 komentarzy Dyskutuj z nami

Crysis Remastered to jedna z tych odświeżanych gier, które wzbudzają spore emocje. Doczekaliśmy się premiery i chyba kolejnego pogromu komputerów.

Dziś premiera Crysis Remastered

Wprawdzie pierwotne plany zakładały, że Crysis Remastered zadebiutuje w lipcu, ale uległy zmianom i wyznaczono nowy termin premiery - 24 września. Tym razem wszystko już się udało i Crysis Remastered właśnie trafia na PC oraz konsole PlayStation 4 i Xbox One (wcześniej został wydany na Nintendo Switch, w gorszej oprawie rzecz jasna).

Osoby zainteresowane wersją na PC będą musiały skorzystać z oferty Epic Games Store. Potwierdzono już, że twórcy zastosowali tutaj zabezpieczenia Denuvo. Warto też zapoznać się z opublikowanymi już wcześniej wymaganiami sprzętowymi.

Crysis Remastered stanowi wyzwanie dla nawet najmocniejszych komputerów

Wymagania sprzętowe pozwalały przypuszczać, że obejdzie się bez potężnych konfiguracji. Nic z tego. Szybko okazuje się, że uruchomienie Crysis Remastered w lepszej jakości to sposób na zapewnienie ogromu pracy nawet topowym zestawom.

Crytek wykorzystywał do pokazów procesor AMD Ryzen 7 2700X współpracujący z 16 GB pamięci RAM oraz kartą graficzną GeForce RTX 2080Ti. Przy rozdzielczości Full HD i bardzo wysokich ustawieniach graficznych przełożyło się to na około 38 fps.

A to przecież nie wszystko. Można znaleźć tutaj opcję „Can it Run Crysis?”, czyli tę z maksymalnie podkręconymi ustawieniami graficznymi i wszystkimi aktywnymi bajerami wizualnymi. Zaczynają pojawiać się już pierwsze testy z wykorzystaniem najnowszej karty graficznej GeForce RTX 3080. Okazuje się, że przy rozdzielczości 4K i opcji „Can it Run Crysis?” przekłada się ona na około 25-30 fps. W tym przypadku zestaw obejmował też procesor Intel Core i9-10900K i 32 GB RAM.

Crysis Remastered daje spore możliwości w zakresie doboru rozdzielczości, ustawień graficznych i korzystania lub nie z dodatkowych opcji. To ma zapewnić komfortową zabawę na mniej imponujących komputerach, oczywiście w gorszej jakości.

Osobną kwestią będzie pytanie, czy mamy tutaj do czynienia z tak imponującymi widokami i zaawansowanymi technikami usprawiedliwiającymi ogromny apetyt na moce obliczeniowe? Na odpowiedź nie powinniśmy długo czekać.

Źródło: Crysis, Linus Tech Tips

Warto zobaczyć również:

Komentarze

29
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    CyberdyneSystems
    Nie potrafią zrobić optymalizacji i w tym polega problem,każdy głupi potrafi zrobić grę żeby zarżnąć najszybszy komputer do grania a tylko utalentowani programiści i graficy potrafią zrobić to tak żeby działało płynnie na każdym sprzęcie.
    29
  • avatar
    levusek1992
    Chyba nie poprawili grafiki tylko zepsuli optymalizację xd
  • avatar
    danieloslaw1
    Złą optymalizacja i tyle. na 2080ti to ta gra powinna działać w 4k 60fps
  • avatar
    vandam
    a jak tak z ciekawości zapytam - nie możecie sami czegoś zrobić tylko wklejacie filmy youtuberów?
  • avatar
    Kethael
    A najlepsze, że deweloperzy najwyraźniej się szczycą tym, że żaden PC tego nie udźwignie na full, jakby to był jakikolwiek powód do dumy, żenada.
  • avatar
    rafals17
    głowy nie urywa
  • avatar
    raffal81
    Masakra, zarzyna najmocniejsze pc, a wygląda jak gra z przed 5 lat :D:D:D
  • avatar
    xbk123
    Szczerze powiem, że wolę oryginalną, mniej cukierkową kolorystykę. Woda w oryginale też jakby bardziej mi się podoba. Ale remastered ma między innymi lepsze tekstury, zasięg rysowania i Crytek`owy RT.
  • avatar
    szymcio30
    Gdyby chcieli dobrze dla wszystkich to zrobiliby tą grę od nowa na nowym silniku z lepszymi animacjami i przebudowaną fabułą. Jednak sie nie chciało. Lepsze tekstury, oświetlenie oraz dolepione efekty RT i mamy śmiech na sali, a nie grę która pokazuje nowa jakość pod każdym względem
  • avatar
    pawluto
    Czyli nic się nie zmieniło - Kiedyś zarzynał sprzęt - i teraz zarzyna sprzęt !
    Jak widać Crytek ma słabych programistów od optymalizacji...!!!
  • avatar
    blebIeble
    Chcieli dobrze.
  • avatar
    szymcio30
    Jeśli gra przekracza wykorzystanie jednego rdzenia a reszta się nudzi no to przepraszam to nie jest Crysis 2007 tylko 2020. Obiecali fanom w pełni dopracowaną produkcje a w obecnej postaci nadaje się tylko na zwrot. Wykorzystanie GPU co chwila zlatuje z 95 do 0%,60%... i tak można sobie wyliczać. Z RT jest jeszcze gorzej. Jestem ciekawy czy będą mieli choć za grosz honoru i przeproszą swoich fanów za optymalizacyjny bubel tego roku
  • avatar
    KENJI512
    Wygląda tak cukierkowo, bez klimatu... Jak dla dzieci i nastolatków siedzących na konsolach zamiast PC...
    -1
  • avatar
    kitamo
    ND powinno im pokazac jak się robi optymalizacje i silniki gier. Crytek tonie cały czas a teraz to juz nawet wode przestali wybierać.
    -2
  • avatar
    Konto usunięte
    Już dużo lepsze są mody : https://www.youtube.com/watch?v=rQLIr5vUuOs
  • avatar
    szymcio30
    Po obadaniu sprawy takie detale jak: jakość cieni, obiektów oraz roślinności to głowni winowajcy spadków użycia GPU. RT nawet nie tykać bo wtedy sa spadki do zera. Ręce opadają
  • avatar
    Dunny
    Przecież to sa kosmetyczne zmiany w 13 letniej grze. Powiedziałbym nawet ,ze na niektórych modach oryginał wygląda lepiej. Zła , wręcz fatalna optymalizacja. To chyba tyle.
  • avatar
    brettsinclairdannywilde
    Z zapowiedzi które pojawiły z rok czy więcej temu, to miała być jakby nowa, zmieniona i przeprojektowana gra. Ale z tego co widzę, to raczej tylko zwyczajny remaster bez większych zmian, a w takiej sytuacji powinni ja udostępnić posiadaczom wcześniej zakupionych wersji Crysis 1 za niższą opłatą lub nawet za darmo jak zrobiło to wiele firm. Sytuacji nie poprawia fakt że gra jest dostępna tylko na EGL, tym bardziej że ze wstępnych opinii wygląda że tytuł rozczarował wielu. Ciekawi mnie czy przynajmniej poprawili liczne błędy w fizyce, obrazowaniu przestrzeni, AI lub w prowadzeniu pojazdów, który były najbardziej irytujące w tej części serii.