Gry

Doom w rozdzielczości 1080p i 60 fps

z dnia
Mateusz Tomczak | Redaktor serwisu benchmark.pl
28 komentarzy Dyskutuj z nami

id Software zapewnia, że oprawa graficzna będzie mocną stroną tej wyczekiwanej strzelanki.

Doom

Nowy Doom wyczekiwany jest przez wielu. Mało kto nastawia się jednak na to, że najmocniejszym punktem będzie tu oprawa graficzna. Zdaniem producenta obawy co do tego elementu są absolutnie nieuzasadnione.

Kwestia ta poruszana jest właściwie nie po raz pierwszy. Już jakiś czas temu padały zapewniania, że grafika będzie stała tu na wysokim poziomie, a jednocześnie celem twórców miało być osiągnięcie rozdzielczości 1080p i 60 klatek na sekundę. Teraz dowiedzieliśmy się, że udało się plan zrealizować.

„Chcemy zmusić graczy do zastanowienia się, jak Doom i id Tech 6 są w stanie zapewnić tak doskonałe efekty wizualne przy rozdzielczości 1080p i 60 klatkach na sekundę na wszystkich platformach, podczas gdy inne tytuły nie mogą osiągnąć podobnej oprawy przy 30 klatkach na sekundę. Naszym celem jest przygotowanie najlepiej wyglądającej gry w 1080p przy 60 fps.”

Deklaracje bardzo odważne. Wypada przypomnieć, iż Doom pojawi się na PC oraz konsolach Xbox OnePlayStation 4. Premiera gry planowana jest na 13 maja.

Źródło: wccftech

Komentarze

28
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    mutissj
    A na PC pójdzie w 100 klatkach?
    12
  • avatar
    Kieresz
    1080@60 na xbonie...znaczy grafika bedzie wygladac jak kupa ;/
  • avatar
    Konto usunięte
    Jeśli beta reprezentuje to co będzie w finalnej wersji w kwestii grafiki to nie ma najmniejszego nawet szału. Powiedziałbym, że przyjemna dla oka grafika i tyle.
  • avatar
    Konto usunięte
    Grałem w zamkniętą betę i jakoś nie przekonała mnie abym kupił preorder'a :D
  • avatar
    zeniu
    OpenGL w porównaniu do DirectX pozwala - niezależnie od wybranego poziomu detali - znacznie przyspieszyć zarówno działania procesora (znacznie mniejszy narzut na CPU względem wysokopoziomowego DX) jak i karty graficznej (sprzętowe bindlessy, itp).
  • avatar
    dariuszd1
    Jeśli nowy cudowny silnik id Tech 6 jak poprzednik nie będzie KOMPLETNIE działał na konfiguracji Multi GPU i taj jak np. w Rage, Wolfenstein, trzeba będzie mieć ustawione pojedyncze GPU, to uśmieję się do łez z wszelkich deklaracji, a Doomowi podziękuję :).
  • avatar
    oxygen3
    Na konsolach nie ma takiej opcji na 60 fps i 1080. Niejedni juz probowali
  • avatar
    prime27pl
    Gitara , tylko czekać na premierę.
    -1
  • avatar
    kuba223
    Wow ale czad! Teraz nalezy twórcą dziekować i po rękach całować ze "celują" w grach w 60 FPS.Wow .
    -8
  • avatar
    Konto usunięte
    Szkoda że Doom działa na przestarzałym Open GL zamiast na Diectx 11. To stworzy masę problemów, bo nikt nie używa Open GL do gier, zwłaszcza wysokobudżetowych AAA. Nawet Nvidia i Ati AMD nie wspierają Open GL szczególnie i dlatego optymalizacja na PC będzie kiepska plus brak wsparcia dla SLI i Crosfire. Jedyną nadzieją będzie że po premierze dodadzą obsługę Vulkana.
    -12
  • avatar
    tasioros
    Rozgrywka ma być miodna, grafika nie brzydka, a kreatury mają być ohydne - i to mi wystarczy. Czekam na jakiś parominutowy gameplay z singla na PC (klawiatura i myszka). W materiałach pokazanych do tej pory trochę za gęsto wykorzystywano finishery.