Gry komputerowe

Escape from Tarkov - strzelanina z RPG-owym rozwojem postaci

Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
12 komentarzy Dyskutuj z nami

Im częściej korzystasz z umiejętności, tym lepiej ją opanowujesz. Będzie też klasyczne drzewko rozwoju umiejętności.

Escape from Tarkov może być tegorocznym czarnym koniem na rynku gier wideo. Z każdą kolejną zapowiedzią i z każdym kolejnym materiałem ta sieciowa strzelanina w stylu MMO budzi coraz większe zainteresowanie. Czuwające nad nią rosyjskie studio Battlestate Games złożone z branżowych weteranów obiecuje szereg wyróżniających grę na tle konkurencji elementów oraz – przede wszystkim – duży realizm. Oznacza to, że śmierć naszemu bohaterowi może przynieść nie tylko wrogi ostrzał, ale też choroba czy wycieńczenie, bronie będą zachowywały się zgodnie z rzeczywistością, a system ich modyfikacji będzie bardzo rozbudowany. To jednak dopiero początek.

Escape from Tarkov drzewko

Ekipa Battlestate Games zapowiedziała, że w grze Escape from Tarkov zaimplementowany zostanie również bardzo interesujący system rozwoju postaci – niemal jak z rasowego RPG-a. Nasza postać będzie mogła rozwinąć około 150 umiejętności podzielonych na kilka rodzajów: fizyczne (np. odporność), umysłowe (pamięć), bojowe (ekwipunek i szybkość działania), specjalne (modyfikacje broni) oraz praktyczne (dodatkowe umiejętności, takie jak handel czy hakowanie). Najciekawsza jest jednak zasada nabywania i doskonalenia umiejętności, która przypomina nieco tę ze Skyrima.

Escape from Tarkov skills

O co chodzi? Ano o to, że rozwój umiejętności będzie się dokonywał w miarę wykonywania danej czynności, a więc im częściej będziemy z niej korzystali, tym lepiej ją opanujemy. Równocześnie, nieużywana umiejętność będzie zanikać: nasz bohater może (do pewnego stopnia) zapomnieć coś, czego się nauczył, jeśli nie będzie tego robił – jak w życiu. Będziemy mieli również do czynienia z klasycznym drzewkiem rozwoju, co oznacza, że każdy awans doświadczenia zaowocuje jednym punktem, który będziemy mogli przeznaczyć na konkretną umiejętność. W takim razie… byle do premiery (w bliżej nieokreślonym terminie).

Źródło: GamingBolt, Gry-online, DSOGaming

Komentarze

12
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Dudi4Fr
    To na prawdę może być czarny koń tego roku. Studio jest male ale są tam ludzie z wyobraźnia i doświadczeniem w tego typu grach (są tam ludzie od STALKER'a). Może i są mali ale nie mają wydawcy na karku który chce wydać byle co dopóki będzie kasa. Mamy przykład tego jak skończył BF4 kiedy DICE ciągle było naciskane przez EA żeby wydać jak najszybciej nowy produkt.

    Teraz tylko czekać na alfe i bete!
    9
  • avatar
    MaxDamageDA
    Jedyne czego nie lubię w tego typu grasz to te "realistyczne" bronie, a konkretnie rozrzut...

    Znacznie ogranicza on wpływ skilla gracza na celność i jest wyjątkowo irytujący. Dwóch graczy stoi daleko od siebie z celownikiem na łbie przeciwnika i tylko od losowości zależy to, który pierwszy padnie - to jest be.

    Cała reszta jak najbardziej na plus :)

    1
  • avatar
    miedzianek
    "Najciekawsza jest jednak zasada nabywania i doskonalenia umiejętności, która przypomina nieco tę ze Skyrima."

    Autor chyba niedoinformowany, bo to nie w Skyrim a w Morrowind i CHYBA w Oblivion było takie coś.

    "nasz bohater może (do pewnego stopnia) zapomnieć coś, czego się nauczył, jeśli nie będzie tego robił – jak w życiu"

    No to zero realu, bo jak człowiek raz nauczy się jeździć na rowerze, to całe życie umie
    -3
  • avatar
    kristof080
    Czyzby sie szykowal War Thunder na nogach?
  • avatar
    Bostonawy
    Zdziwię się jeśli ta gra nie odniesie sukcesu. Świetna robota
  • avatar
    piotreeek
    Gdyby to był ex na PS4 to gimbaza sikała by z zachwytu "ooo dzizass, jaka grafika, ło jejku, asynchroniczne obliczenia rulez" "najlepsza grafika ever" :DDDDDDDDDDDD