Internet

Facebook pozostanie darmowy, jeśli pozwolisz mu się śledzić

Norbert Garbarek | Redaktor serwisu benchmark.pl
15 komentarzy Dyskutuj z nami

Aplikacje Facebook oraz Instagram na wszystkich wersjach systemów operacyjnych dla iPhone’ów - iOS 14 próbują przekonać użytkownika do zezwolenia na śledzenie, aby mogły pozostać darmowe.

Nie płacisz, to chociaż sprzedaj swoje dane

W najnowszych wersjach systemu iOS 14 użytkownik może wybrać, jakie informacje o sobie udostępnia w ramach konkretnej aplikacji. Na twórcach wymusza to oczywiście sprecyzowanie do jakich celów - i jakich danych w ogóle używa oprogramowanie.

Facebookowi, jak można się domyślać, nie do końca podoba się nowa funkcjonalność na iPhone’ach, która skutecznie może ograniczyć śledzenie. W związku z tym, aby przekonać jak największą liczbę użytkowników do akceptacji na wykorzystywanie swoich danych - po pierwszym uruchomieniu Instagrama oraz Facebooka pojawia się monit, który sugeruje, że zatwierdzenie zgody utrzyma aplikacje wolnymi od opłat.

Pierwszy raz o tym “nietypowym” komunikacie poinformował na Twitterze entuzjasta technologii - Ashkan Soltani.

Aplikacje śledzą Cię dla Twojego dobra.

Jak wynika z wyświetlanego ekranu podczas uruchomienia obu aplikacji - zezwolenie na śledzenie przyniesie korzyść nie tylko Tobie, jako użytkownikowi, który otrzyma spersonalizowane reklamy. Wesprzesz również małe przedsiębiorstwa, które wykorzystują udostępnione przez Ciebie dane w celu dotarcia do jak największej liczby klientów.

Wkrótce prośbę o pozwolenie na śledzenie zobaczy więcej użytkowników

Facebook oficjalnie przyznał, że zamierza wyświetlać monit, który nazwał “ekranem edukacyjnym” coraz większej liczbie użytkowników.

Z jednej strony zrozumiałe jest, że Facebook chce uświadomić użytkowników iPhone’ów z systemem iOS 14 do jakich (między innymi) celów są wykorzystywane ich dane, z drugiej jednak można mieć wrażenie, że umieszczenie informacji, że zezwolenie na śledzenie pomoże aplikacjom pozostać darmowymi to zagranie, które gdzieś zawiera w sobie element delikatnego szantażu.

Co sądzicie o nowej “akcji edukacyjnej” Facebooka? Sugerowanie pojawienia się opłat ma szansę zmusić większą liczbę osób do akceptacji śledzenia, czy będzie zupełnie odwrotnie? Dajcie znać w komentarzach, jakie jest Wasze zdanie w tej kwestii.

Źródło: macrumors.com, twitter: @Ashkan Soltan

Warto zobaczyć również:

Komentarze

15
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    kalkulatorek
    Temat z buta. Płatny FB to koniec FB. Wie o tym właściciel i niestety dla niego wiedzą i użytkownicy
    15
  • avatar
    Silver
    Czyli zaczyna się płacenie za coś, co wręcz od zawsze było darmowe? Płatny YT jeszcze można w jakimkolwiek stopniu zaakceptować, ale śmietnik jakim jest FB to przesada. Jeszcze wyjdzie mniej reklam a i tak będą wciskać sponsorowane dopóki nie wykupisz VIP. Wystarczy, że poziom szpiegowania user'ów przechodzi ludzkie pojęcie zaś czas życia ciasteczek nawet po zamknięciu przeglądarki A i korzystaniu z B nadal pozostają aktywne.
    Jak zawołają o pieniądze to wtedy powinniśmy zawołać o zasoby jakie nadużył portal wobec nas.

    Niestety taki moloch, który wchłonął wiele innych firm nie ma szans na upadek.
    4
  • avatar
    piterk2006
    Przecież muszą postraszyć. Nie oznacza to jednak, że nagle fb stanie się płatny bo wtedy stracą jeszcze więcej. Lepsze nietargetowalne reklamy niż żadne.
    3
  • avatar
    deseczka
    Czyli niedługo fejsbuczkowi powiem pa pa.
    2
  • avatar
    losiaczek1
    Jak zlikwiduję fb to nawet tego nie odczuję.
    1
  • avatar
    RAQ73
    a kto to normalny używa????
    -1
  • avatar
    angelboy
    Apple taki fajny :D taki trochę dla umysłowych ameb które w dalszym ciągu nie widzą jak będą coraz bardziej dy*ani :D
    -1
  • avatar
    develoop
    Że ludzie jeszcze korzystają z tego Raka jakim jest fejsbók...
    -1
  • avatar
    Erikson83
    Oby ten portal zdechł na kałwida lub po szczepionce
    -2
  • avatar
    ECRYGIGS
    Facebookowe reklamy są takie: daje że nie interesuje mnie ta reklama, aby na drugi dzień wyskoczyła ta sama. Tu nie ważne są nasze preferencje czy sugestie reklamowe, a sprzedaż naszych danych i liczba wyświetleń ( im więcej tym lepiej).
  • avatar
    zack24
    Kasa, kasa, kasa. Czy znikną reklamy w płatnym FB? Mało prawdopodobne. Na pewno podrożeją plany reklam dla chcących się tam reklamować. Dla mnie to mocne nadużycie do produkcji jeszcze bardziej konsumpcyjnego społeczeństwa, bo jakoś nie widzę tych tłumów wydających parę monet za "bycie wolnym???" A tak zupełnie absurdalnie, to chciałbym widzieć FB wysyłającego każdemu potwierdzenie zapłaty drogą poczty tradycyjnej, bo przecież mogę nie mieć drukarki :) a potwierdzenie, paragon czy FV powinni wydać.