Ciekawostki

Heaven - pierwszy benchmark korzystający z DirectX 11

Sebastian Ogłoziński | Redaktor serwisu benchmark.pl
Autor: Sebastian Ogłoziński
57 komentarzy Dyskutuj z nami

Unigine Corp. przedstawia swój pierwszy benchmark o nazwie Heaven, wykorzystujący biblioteki DirectX 11. Program oparty jest na silniku Unigine™. Firma ma juz sporą rzeszę sympatyków w skład, których wchodzą zapaleni gracze i overclockerzy, którzy wykorzystywali poprzednie wersje benchmarków, takich jak Sanctuary czy Tropics.

Benchmark Heaven oferuje następujące kluczowe cechy:

  • Natywna obsługa OpenGL, DirectX 9, DirectX 10 i DirectX 11
  • Kompleksowe wykorzystanie technologii teselacji
  • Zaawansowane SSAO
  • Wolumetryczne chmury kłębiaste Cumulonimbus, generowane z dużą dokładnością przez algorytmy fizyczne
  • Dynamiczna symulacja zmian środowiska z wysoką wiernością fizyczną
  • Interaktywny tryb fly/walk-through
  • Wsparcie dla technologii ATI Eyefinity

Nowy benchmark od Unigine Corp. został stworzony tak, aby wykorzystać potencjał drzemiący w DirectX 11 oraz kartach graficznych kompatybilnych z tym API. Program generuje kilka, unoszących się w chmurach wysp. Na jednej z nich znajduje się niewielka wioska, której centralnym punktem jest plac z posągiem smoka. Tryb interaktywny zapewni nam dodatkowe doznania, płynące ze zwiedzania tego pięknego świata.

Unigine™ jest jednym z pierwszych silników w pełni korzystających z dobrodziejstw teselacji. Technologia ta pozwala na automatyczny podział większych wielokątów na mniejsze części. Wykorzystanie tej technologii w grach zapewni zdecydowanie większą jakość generowanych obiektów przy takim samym czasie.

Benchmark Heaven można pobrać z:

Wymagane oprogramowanie:

Wymagania sprzętowe:

  • Do uruchomienia benchmarka w wersji DirectX 11 wymagana jest karta graficzna obsługująca technologię teselacji
  • Karta graficzna ATI Radeon HD 2xxx lub lepsza, nVidia GeForce 7xxx lub lepsza (zalecana karta to ATI Radeon HD 4800 lub lepsza oraz nVidia GeForce 8800 lub lepsza)
  • 256 MB pamięci graficznej

źródło: Unigine

Komentarze

57
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    Nowe benchmarki powinny zaczac testowac nie tylko grafike ale takze computing, korzystajac z opencl czy directcompute - nie istotne. Ale staje sie to coraz wazniejsze i coraz bardziej powszechne. Nastepny test do dodania ;)
  • avatar
    smatryk
    I wpuśćmy do tego Heaven'a kilku NPC ..co by sobie pospacerowali. Gwarancja zwichniętych kostek na tych chodniczkach :D
  • avatar
    XaRaDaS
    No to może redakcja teraz da testy jakieś porównawcze HD5xxx vs. HD4xxx vs. GT2xx
  • avatar
    Konto usunięte
    wiatr wieje, drzewa sie kolysza, trawa szumi, wiatrak sie kreci a dym wali pionowo do nieba...
  • avatar
    Konto usunięte
    Moje 6200 powiedziało "zmień mnie głupcze" jak zobaczyło ten filmik :D
  • avatar
    Konto usunięte
    Tak, latajace skaly to jeszcze moge ogladac, ale kto takie kamienne drogi buduje ;), wyboiste to koszmarnie!

    Ladnie wyglada i co z tego?
  • avatar
    Konto usunięte
    heh nie wiem czemu ale tak w 20sekundzie przypomniały mi się Wormsy 3D... ;D
  • avatar
    wolfikx
    Mi osobiście to głębia ostrości wydaję bardzo mocno nienaturalna. To nie jest za ładny efekt a raczej przypomina miejscowy gausian blur.
  • avatar
    jonny2003
    No widzę potencjał w tej tesslacji. Jeśli programiści z tego będą korzystać to zamiast płaskich texturek i bumpmappingu będziemy mieć prawdziwe "wyboje" i inne tego typu cuda.
    To pierwszy i na razie jedyny zauważalny plus DX 11
  • avatar
    Konto usunięte
    Wszystko fajnie, ale wirnik wiatraka kreci sie nie w przeciwna strone ;)
  • avatar
    spoxxx
    no to ja dodam swoj wynik na radeonie 5870 podkreconym do 900@1300 i core i7@ 4200 mhz

    szczerze mowiac płynność nie powala jest to na granicy płynnosci tak naprawde u mnie wynik

    w rozdziałce 1920@1200 direct x 11 wyszedl filtrowanie anizotropowe x4 aa wylaczone wynik sredni wyszedl 36 fps , gdzie w niektorych momentach byl i 70 a w innych byl i 15 fps , wiec tak naprawde gry ktore dobrze beda obslugiwaly direct x 11 to moim zdaniem beda te ktore beda sie juz nazywaly radeon seria 6000 lub najnowsze fermi ktore nie wiadomo kiedy wyjda
  • avatar
    Konto usunięte
    Hej, niezła grafika, szczególnie te głazy z których jest zrobiona droga. w Oblivionie to jest tylko efekt wizualny a tutaj prawdziwe kamienie 3d.
  • avatar
    artp44
    zobaczcie gdzie daje cień skrzydło wiatraka LOL
  • avatar
    Konto usunięte
    słabiutkie. To na pewno jest z 2009 roku ?
  • avatar
    Konto usunięte
    sevae and multijumper

    Może byście tak łaskawie wasz czat przenieśli gdzie indziej?
  • avatar
    Konto usunięte
    no zobaczymy jak to będzie działać w praktyce...
    tak czy inaczej to dobrze, że już coś takiego zaczyna powstawać, niedługo Win7 się całkiem po domach rozejdzie, upowszechnią się radki 5xxx i GT300 po premierze i wydajność będzie można mierzyć....
    pozdrawiam
  • avatar
    Konto usunięte
    A i byłbym zapomniał podsumować no właśnie tylko co ? A no właśnie artykuł.Pozdro dla redakcji :)
  • avatar
    Konto usunięte
    Wygląda ładnie, ale nie oszałamiająco. Średnio 25,3 klatki na Core 2 Duo 1,8 @ 2,6 GHz 2 GB DDR2-800, Radku 4850 512 MB (1680x1050), Windows 7 RC
  • avatar
    Huntcold99
    no to teraz już poszło w DX11 :)
  • avatar
    Konto usunięte
    Q6600@3ghz + 4GB ram + R4850 512 + Windows 7 x64
    1) DX11 1440x900 AAx4 AFx16 = 23 fps
    2) DX11 1440x900 AAx0 AFx16 = 32 fps
  • avatar
    Honorovy
    Jakoś tych Cbków nie widać, same cirrusy i gdzie nie gdzie cumulusy. Czy aby na pewno chodzi o Cbki ?. To potężna chmura burzowa, a za tym idzie mnóstwo efektów.
  • avatar
    Konto usunięte
    wow robi wrażenie ;d
    llockerz.cba.pl
  • avatar
    Konto usunięte
    Po przeczytaniu tekstu i obejrzeniu demka nasunęło mi się jedno pytanie:
    Czy autor tekstu przepisywał (tłumaczył) treść newsa samemu i dokolorował określenie chmur czy jest to babol w newsie oryginalnym?
    Chyba że ktoś jest mi w stanie wskazać w którym miejscu w tym demie znajdują się chmury Cumulonimbus...
    Ja tam widzę tylko Cirrusy na niebie, trochę coś a'la AltoCumulus a poniżej miasta warstwa która od biedy może przypominać Cumulusy ale bardziej podchodzi to pod StratoCumulus.
    Wiem że się czepiam i 99% odwiedzających nie zwróci na to uwagi, ale bez przesady, Cumulonimbus to są rozbudowane pionowo wielkie, ciemne chmury burzowe, których nie da się pomylić z innymi więc pisząc takie coś można od razu zakładać ze ktoś zauważy że coś nie gra.

    A żeby nie było że tylko się czepiam to moje wyniki
    ( Windows 7 Ultimate Build 7100 64bit, Q6600@2.4, 4GB RAM, Radeon 4850 )
    prezentują się następująco (fulscreen):
    - domyślne ustawienia - 1107 - 44 fps
    - 1280x1024 - 834 - 33,1 fps
    - 1280x1024+2AA - 729 - 28,9 fps
    - 1280x1024 max AA i Anizo - 341 - 13,6 fps

    więc widać ze taki średni sprzęt daje spokojnie radę jedynie w 1024x768 albo bez detali na 1280x1024.
    Zobaczymy jak obsługa sprzętowa DX11 przyspieszy.
  • avatar
    Konto usunięte
    @autor

    Albo nieźle postarali się programisci, albo nadal nie umiesz poprawnie zapisywać jednostek;) 16MB'owy benchmark, to by było to hehe;)
  • avatar
    Konto usunięte
    No, nie powiem. Kiedy DX10 wnosił... tak na prawde nic, to ta teselacja jest po prostu BOSKA! No drugi filmik mnie rozwalil, z pojęciem teselacji spotykam się teraz pierwszy raz i jestem pod dużym wrażeniem. Wielkie możliwości dla rozbudowania wszelkiej wizualizacji w grach. Bardzo duży potencjał.
  • avatar
    Konto usunięte
    Pozdrawiam wszystkich
    Dorzucę swoje wyniki
    w xp dla DX 9 31,7 i 798
    w Win7 RC dla DX 9 28,2 i 711
    dla DX10 26,5 i 667
    i to wszystko na leciwym 4000+ i agp 3850 oraz 2GB DDR 400Mhz
    Swoją drogą – różnic w drodze i dachówkach między DX 9 a DX 10 żadna, a w DX 11 kosmiczna.
    Pozdrawiam
  • avatar
    moorell
    Nie wiem jak Wam ale mi się spodobał szczególnie widok metalowego dachu. Nareszcie coś wygląda naprawdę metalowo a nie jak plastik...
    Parę innych bajerów też mają dobrze zrobionych, jak chociażby pojawianie się trawy - jak porównać to z Oblivionem to lata świetlne różnicy. I to nawet pod DX9.
  • avatar
    jabi26
    Benchmark fajny, tylko te kamienie na drodze nienaturalne, ciekawe kto po tym mialby chodzic ;p
  • avatar
    Konto usunięte
    fajne :))
    nie wiedziałem że można tesselację wykorzystać do tak ekstremalnego bump mappingu ;]
    z dotychczasowych opisów wynikało że ma dodawać detale korzystając z dotychczasowego wireframe'a, ekstrapolując je, a nie dodawać całkiem nowy poziom szczegółowości...

    benchmark ma błędy, migające tekstury/cienie itd ;>
    w 1:10 cień smoka miga, pojawiają się błędy...
    więcej tego jest
  • avatar
    petrop3
    Ja takie mam wyniki z tym ze mam win 7 32 bitowego narazie wiec moze bedzie wiecej i jeszcze nic nie podkrecałem
    i5
    Radeon 5850
    4 gb ramu
    mode:1920x1080 8XAA
    shaders high
    texture high
  • avatar
    petrop3
    dalej heh anisotropy 16x i wynik 476
  • avatar
    petrop3
    a dla tej rozdziałki 1680x1050 535 punktow
  • avatar
    adamk81
    moje wyniki 1440x900 aniso 4 dx9 chcialem sprawdzic roznice w wydajnosci sprzet w profilu
    win7 x64 rtm 1025 40,7 fps
    winxp 1024 40,6fps
  • avatar
    petrop3
    sorry ze 4 posty ale jeszcze cos przy ustawieniach poczatkowych czyli 1024x768 i anisotropy 4x sprawdzilem szybkosc karty dla poszczegunych directów
    9 - 2712
    10 - 2255
    11 - 1126
    zdziwiłem sie ze jest az taka roznica ale widac ja golym okiem :) nie jak z 9 na 10
  • avatar
    peacemaker
    u mnie natomiast sprawa ma sie tak :

    1650x1050 AAx0 AFx8 1261
    1650x1050 AAx4 AFx16 994
  • avatar
    ivanos
    Według mnie i tak lepiej sprawdzić w środowisku DX10 bo i tak pod tym API jest więcej gier,a na gry pod DX 11 i tak trzeba jeszcze poczekać.Zresztą same benchmarki benchmarkami a wyniki w samych grach to też co innego.Według mnie to taka ciekawostka jak wygląda demko pod DX 11,a płynność to już inna sprawa :) U mnie na 9800GX2 z E8400@3.6G Ghz w DX 10 nie jest żle:
    1680/1050 full Anizo x16 plus AAx4 -( 39.3 fps - Scores : "989")
    1680/1050 full Anizo x16 plus AAx2 -( 46.6 fps - Scores :"1175")
    1680/1050 full Anizo x16 no AA -( 58.4 fps - Scores : "1472")
    Jak na grafe za 550zł nima żle :D
  • avatar
    petrop3
    zmieniłem system na 64 bitowy i zaobserwowalem niewielki skok wydajnosci czyli z 1126 skoczylo na 1138
  • avatar
    Kisielek
    No fajne te kamienie w DX11, teraz czekam na realistycznego ziemniaka :D
    Więcej scen klimatycznych w nocy z oświetleniem by się przydało no i oczywiście jakiś strumyk i oczko wodne (jak tam woda wygląda???).
    No oczywiście fizyka.. widziałem tylko falujące mostki, to żaden test.
    Aha zapomniałbym, blur odległości.. po prostu rozbolały mnie oczy. Tak to naprawdę miało wyglądać?
  • avatar
    Konto usunięte
    płytki benchmark - W porównaniu go do gier rzeczywistych, rozgłasza ze hm... DX10 i 9c są upośledzone, Poszli na łatwiznę jedynie doszlifowali 11. Co schodów nie chciało im sie zrobić?? Rzeczywistość każe sie śmiać z takich benchmarków. Przecież większości gier schody na leciwym 9c są w 3D a nie 2D.

    Największy chłam