• benchmark.pl
  • Ciekawostki
  • Czy pikselowe piwo może dobrze smakować? Heineken zaprezentował wirtualnego lagera premium
Ciekawostki

Czy pikselowe piwo może dobrze smakować? Heineken zaprezentował wirtualnego lagera premium

przeczytasz w 1 min.

Heineken zaprezentował ostatnio wirtualne piwo, jednak nie dlatego, że będzie to „rzeczywisty" produkt. Chodziło o podkreślenie ekstremalnych sytuacji, które w przyszłości mogą mieć miejsce, gdy firmy będą się starać być częścią metaverse.

Metaverse jeszcze nie istnieje, jednak wiele osób wierzy, że pewnego dnia będziemy spędzać swój czas w wirtualnych światach, do których dostęp będzie można uzyskać za pomocą specjalnych zestawów VR. Heineken przygotował  prezentację, na którą zaprosił prawdziwych dziennikarzy. Odbyła się w wirtualnym browarze w Decentralandzie, wirtualnym świecie.

Piwo zostało opisane między innymi jako „warzone z chmielu zakodowanego binarnie, uprawianego przez rolników NPC".

Był to ironiczny żart, co podkreślił globalny szef marki firmy, Bram Westenbrink:

Wiemy, że metaverse łączy ludzi w lekki i wciągający sposób, ale to po prostu nie jest najlepsze miejsce na degustację nowego piwa. Nasze nowe wirtualne piwo to ironiczny żart. To świadomy pomysł, który wyśmiewa nas i wiele innych marek, które wskakują w metaverse z produktami, które najlepiej smakują w prawdziwym świecie.

Jak podaje BBC, Tom Ffiske, redaktor Immersive Wire, który uczestniczył w premierze Heinekena, opisał to doświadczenie jako „surrealistyczne”:

Najpierw rozmawiałem z bramkarzem, gdzie podałem swój wiek. Potem poszedłem do sali. Istniało wiele interaktywnych przedmiotów, w tym karta degustacyjna. Na czacie grupowym było wielu ludzi, którzy byli zdezorientowani tym doświadczeniem i nie byli pewni, co robić.

Każdy chce do metaverse

Szum wokół wirtualnego świata rozpoczął się, gdy Facebook zmienił swoją nazwę na Meta w ubiegłym roku, a Mark Zuckerberg przedstawił wizję połączonych wirtualnych światów, w których ludzie mogliby się bawić oraz pracować. Coraz częściej różne marki inwestują w metaverse, jednak czy faktycznie każda powinna? Jak pokazuje przykład Heineken  niekoniecznie.

Źródło: youtube, bbc

Komentarze

5
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    sn00p
    8
    Biedna młodzież :(
    • avatar
      BariGT
      3
      Ludzkosc glupieje w zastraszajacym tempie. Skoro mozna leszczom sprzedac goowniane obrazki za kupe hajsu, albo wirtualne ciuch to czemu nie piwo?
      • avatar
        RAQ73
        0
        było już takie gowno jak secondlife, powtórka na złapanie frajerów....
        • avatar
          Warmonger
          0
          Pewnie, że marki inwestują w Metaverse i rzeczywistość wirtualną. Najlepiej zarabia się na sprzedaży produktów, które nie istnieją ¯\_(ツ)_/¯
          • avatar
            tasioros
            0
            Akurat Heinekena to wolałbym wypić tylko wirtualnie ;)