Ciekawostki

Hyperloop znów się przybliża

Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
16 komentarzy Dyskutuj z nami

Konkurs na najszybszą kapsułę hyperloop za nami. Elon Musk jest zadowolony, a ekipa Hyper Poland nie traci nadziei i zapowiada kontynuowanie prac.

W weekend w Stanach Zjednoczonych odbyły się testy kapsuł hyperloop zaprojektowanych przez 25 ekip z całego świata. Wśród nich znalazł się prototyp polskiego zespołu Hyper Poland. Nie trafił on niestety do ścisłego (zarezerwowanego dla trzech najlepszych projektów) finału, ale są też pozytywne wiadomości.

Najważniejsza wiadomość jest taka, że Elon Musk z firmy SpaceX jest zadowolony z testów, a jeśli on jest zadowolony, to znaczy, że było dobrze. Mamy na to nawet dowód – najszybszy prototyp, stworzony przez niemiecki zespół Warr oraz wykonany z włókna węglowego, ważący 80 kg i wyposażony w 50-kilowatowy silnik, osiągnął prędkość aż 324 km/h na odcinku o długości 1,25 km.

 

Hyperloop WARR pod run to 201 mph (324 km/h) in 0.8 mile near vacuum tube

Post udostępniony przez Elon Musk (@elonmusk)

Duże zainteresowanie i wysoki poziom zespołów sprawiają, że realizacja koncepcji hyperloop jest o krok bliżej. Musk również jest nastawiony optymistycznie i już zapowiada kolejną edycję konkursu. Sam w tak zwanym międzyczasie pracuje nad własnym rozwiązaniem tego typu – ma wszak firmy (The Boring Company i SpaceX), które mogą mu w tym pomóc.

Jeśli zaś chodzi o polski zespół, to jego członkowie również są zadowoleni. Jak napisali na Facebooku, udało się: Hyper Poland „ukończył pozytywnie wszystkie testy do których podszedł w Kalifornii”. Dodają, że „podczas kilku dni w Kalifornii zespół studencki zdobył ogromne doświadczenie: odbył testy pod okiem specjalistów ze SpaceX i zmierzył się z najlepszymi zespołami z całego świata. Mamy nadzieję, że kolejne testy polskiej kapsuły odbędą się już na naszym polskim torze”. Trzymamy kciuki!

Źródło: TechCrunch, Engagdet, Elon Musk na Twitterze, Hyper Poland na Facebooku

Komentarze

16
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    gormar
    3
    Największą zaletą tuneli próżniowych ma być praktyczny brak oporów powietrza. Dzięki temu po rozpędzeniu pojazdu do dużej prędkości dalsza jego jazda nie wymaga ogromnych nakładów energii. Muszą pokonywać jedynie opory toczenia, a te mogą być minimalizowane przez rozwiązania podobne do stosowanych w pociągach maglev (lewitacja magnetyczna).
  • avatar
    wild0ne
    1
    Troche słabo te 324 km/h w porwaniu do 604 km/h które osiąga Maglev.

    Co się stanie w przypadku naruszenia integralności takiej próżniowej tuby?
    Co z rozszerzalnością cieplną na tak ogromnych odcinkach?
  • avatar
    chotnik2
    1
    Mnie ciekawi jak oni te tunele chca budowac?
    Tunel dlugosci przykladowo z Warszwy do Wroclawia, ma w nim byc proznia caly czas?
    Nigdzie nie ma takich tuneli szczelnych o takiej wielkosci i dlugosci, nawet metro ma specjalne odprowadzenia wody bo kazde przecieka troche.
    Przeciez jak tunel o takiej objetosci by sie rozszczelnil to takie podcisnienie zassie to sroda cala okoliczna wioske.