Kino domowe

Topowy soundbar JBL – ma 1170 W mocy i więcej kanałów niż myślisz

przeczytasz w 1 min.

JBL produkuje jedne z najlepszych soundbarów na rynku. Najnowszy (zaprezentowany podczas targów CES 2023) flagowy model JBL Bar 1300X jest zaś dowodem na to, że w takim urządzeniu da się upakować jeszcze więcej.

JBL Bar 1300X: kino domowe w zwartej formie

JBL Bar 1300X (podobnie jak inne topowe soundbary) to już właściwie system kina domowego. Od (wypakowanej po brzegi) głównej listwy można odłączyć dwa głośniki surround, a dopełnieniem zestawu jest bezprzewodowy subwoofer. Razem wszystkie te elementy tworzą system w formacie 11.1.4, którego łączna moc wynosi imponujące 1170 watów

JBL Bar 1300X surround

JBL Bar 1300X ma oferować bogate i pełne brzmienie. W takim zestawie głośników drzemie też niemały potencjał „kinowy” i producent stara się go wykorzystać. Dlatego też zadbał o obsługę dwóch kluczowych formatów dźwięku przestrzennego: Dolby Atmos i DTS:X. Efekt powinien być tym lepszy, że w grajbelce znajduje się aż 6 głośników skierowanych ku górze

JBL Bar 1300X wygląd

Mówiąc o tym modelu wspomina się przede wszystkim o olbrzymiej mocy. Warto też jednak zwrócić uwagę na największy w tej serii, bo aż 12-calowy przetwornik niskotonowy

JBL Bar 1300X dom

Nie zabrakło tu też technologii i funkcji, z których słyną soundabry JBL – to między innymi PureVoice, czyli rozwiązanie zapewniające doskonałą słyszalność dialogów, niezależnie od tego, jak bardzo niesprzyjające jest otoczenie. Wi-Fi, Aystent Google, Chromecast i apka JBL One stanowią dopełnienie całości. 

JBL Bar 1300X: topowy soundbar na rok 2023

Topowy model kosztuje 1699 dolarów i dołącza do czterech wcześniej już przedstawionych soundbarów: Bar 300 (system 5.0 o mocy 260 W), Bar 500 (system 5.1 o mocy 590 W), Bar 700 (system 5.1.2 o mocy 620 W) oraz Bar 1000 (system 7.1.4 o mocy 880 W). Z kolei ich ceny wynoszą od 399 do 1199 dolarów. Rodzina będzie w komplecie od lutego 2023 roku. 

Źródło: JBL, Digital Trends, Engadget, FlatpanelsHD

Komentarze

11
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    stanczyk
    14
    Dlaczego nie 8000 W ??? Albo nie 18 888 ?
    Ten marketing, już nawet nie śmieszy, on po prostu drażni.
    A tak na serio, pomijając suba, to reszta nie ma nawet 20 W. łącznie.
    • avatar
      zack24
      9
      Ile Watt? Z czego? A jaki pobór? Proszę dopisać konkretnie ile i jakiej mocy generuje to cudo, bo powtarzać bełkot marketingowy może każdy, a nie portal technologiczny. Konkrety proszę!
      • avatar
        KENJI512
        7
        11.1.4

        Raczej 3.1.2 :)
        • avatar
          SadSam
          5
          PMPO - tak to sie nazywalo ?
          • avatar
            asnex
            3
            Utopione prawie 2k PLN na Extreme 2 i żałuję tego wyboru do dziś.
            Ta firma potrafi się świetnie reklamować i opłacać reklamy portalom.
            W rzeczywistości daje sporo do życzenia jakość.
            • avatar
              Alfred
              1
              Jak policze ile głośników mam w kolumnach, łoo to mi wyjdzie zestaw 4.4.1.1 i "szczelam ok. 10 000W", na wzmacniaczu pobór 85W ;) Sam soundbar jest zasilany, bezprzewodowe boczne - mają akumulator ? Większość z tej łącznej mocy idzie z subwoofera, czyli na granie może 100W zostanie.
              • avatar
                Klops
                0
                ~8tys pln OIO Chyba sie nada do AE-9 Sound Blaster'a. Niestety ja mam AE-5 plusa.
                • avatar
                  ktorys
                  0
                  Nic topowego osobiście w tym sprzęcie nie znalazłem. Chyba tylko to, że nowy model. Osobiście mam Jbl 9.1 a 1300 testowałem w domu czyli w tych samych warunkach. Wypadł gorzej niż miernie. Biorąc pod uwagę różnicę w cenie to już kompletna porażka. Tyle więcej deklarowanej mocy a w odsłuchu nie da się zauważyć ( jest słabiej ). Głośniki satelity wypadają dużo słabiej słabiej od tych z 9.1. Ja osobiście nie polecam. Zostałem z 9.1 a topowy oddałem. Wszędzie wciska się marketing a jakość spada. Podobno „taki klimat”.