Monitory

Monitor 4K IPS z 1-ms czasem reakcji? LG udowadnia, że to możliwe

z dnia
Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
31 komentarzy Dyskutuj z nami

Gamingowy monitor LG UltraGear 27GN950 to spełnienie marzeń niejednego gracza. Równocześnie oferuje rozdzielczość 4K, czas reakcji 1 ms oraz szerokie kąty widzenia i żywe kolory zapewniane przez panel IPS.

LG UltraGear 27GN950 to gamingowy monitor 4K z panelem IPS i czasem reakcji 1 ms

LG UltraGear 27GN950 – pod tą nazwą kryje się pierwszy gamingowy monitor, pozwalający równocześnie cieszyć się wszystkimi atutami panelu IPS, rozdzielczością 4K na 27-calowym ekranie oraz czasem reakcji na poziomie 1 ms. Oczywiście to wszystko to dopiero początek, bo…

Nowy monitor 4K od LG może też pochwalić się odświeżaniem 144 Hz, jasnością 400 cd/m2, 10-bitową głębią koloru i 98-procentowym pokryciem przestrzeni barw DCI-P3. Oprócz tego: obsługą HDR-u (z certyfikatem VESA DisplayHDR 600), kompatybilnością z upłynniającymi animacje technologiami G-Sync i FreeSync oraz obecnością rozwiązania VESA DSC, dzięki któremu możliwe jest przesyłanie treści 4K bez strat.  Przekładając to wszystko na prosty język – możesz liczyć na wierne odwzorowanie kolorów, ostry jak brzytwa obraz i bogactwo detali

LG UltraGear 27GN950 monitor

Na uwagę na pewno zasługuje też świetna stylistyka monitora. Niemal bezramkowy ekran w połączeniu z charakterystyczną stopką prezentuje się pierwszorzędnie, a do tego „robotę robi” Sphere Lightning 2.0. To ostatnie to oświetlenie z tyłu, które może być zsynchronizowane z wydarzeniami na wyświetlaczu. Sama konstrukcja w dodatku umożliwia regulację wysokości i pochylenia oraz pozwala na obrót ekranu o 90 stopni. 

Ile kosztuje LG UltraGear 27GN950? Cena jest wysoka

Pierwsze egzemplarze monitora zaczynają trafiać do polskich sklepów. Jeśli myślisz o zakupie, to wiedz, że LG UltraGear 27GN950 kosztuje 3999 złotych, a więc nie należy do najtańszych. Zdaje się jednak, że wart jest swojej ceny. A jeżeli możesz wydać tylko połowę tej kwoty, to sprawdź LG UltraGear 27GL850 o nieco niższej rozdzielczości, ale wciąż mogący pochwalić się resztą atutów, o których tu wspominaliśmy.

Źródło: LG

Czytaj dalej o monitorach dla graczy: 

Komentarze

31
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    piccardo
    Ceny monitorów mijają się już z sensem kiedy można kupować oledy 55 cali za 4 tysie 100/120 hz i z pełnym hdr... g sync/freesync
  • avatar
    awesome1337
    cena w sumie całkiem niezła, ale HDR 1000 to by się przydał
  • avatar
    AUTO6
    Tylko bez złącza DP 2.0 i tak nie da się uzyskać pełni możliwości tego monitora (trzeba zjechać albo z kolorami, albo z ilością wyświetlanych klatek, albo z rozdzielczością) bo DP 1.4 ani HDMI 2.0 nie wyrobią z przesyłem danych.
  • avatar
    KENJI512
    Ciekawe jak będzie ten HDR 600 działał. Mam we flagowym LG HDR400 i w grach ok, ale w filmach masarka ze względu na brak strefowego podświetlenia, a nawet w zupełnie ciemnych scenach zbyt wolno działające dynamiczne krawędziowe podświetlenie dla całości ekranu (czasem mam wrażenie, że po prostu nie działające).
  • avatar
    jeomax.co.uk
    I ciągle brak wyświetlania 100% obrazu źródłowego co ramkę. Niechby nawet co 1/60 była, to już darliby japę w materiałach reklamowych, a tu cisza. Znaczy się - dalej technologia nie wyrabia z "rozdzielczością dynamiczną".
  • avatar
    marshall84ck
    Bardziej mnie interesuje kiedy wyjdą jakieś sensowne - może inaczej - jakiekolwiek monitory OLED - mam dość tej szarej czerni na obecnych monitorach jak sie przesiadam z ps4 z tvOled na kompa z calkiem niezlym monitorem to mnie aż nosi dlaczego jeszcze nic takiego nie wychodzi.
  • avatar
    Player120
    LG 27GN950-B haha smiech na sali jesli to jest marzenie gracza, biedne 27 16:9 z 4K w 2020 roku haha na dodatek modul hdr - czyli marketingowa papka dla ludu,- za kwote 4299 mozna wyrwac w x-kom nowy monitor w formacie 21:9 czyli 34 calowy model LG 34GN850-B NanoIPS HDR 400 - niby ta nowosc ultrawide jest full wypas jest nawet naklejka i napis g-sync compatible by zlapac kolejnych leszczy na haczyk, dla wtajemniczonych polecam dolozyc troche grosza do montora z pelnym modulem g-sync jesli oczywiscie posiadacie karte od nvidii, jakis czas temu mialem 2 wypasione monitory ultrawide MSI Optix MPG341CQR na matrycy VA oraz
    drozszy Dell Alienware AW3420DW NanoIPS bez zasranego HDRu...po tygodniu testow w grach wybralem AW3420DW z wbudowanym modulem g-sync bo robi robote jak cza, obecnie mam rtx 2060 ale czekam na nowe amperki, najwieksza wada MSI Optix MPG341CQR okazaly sie widoczne ciemnie smugi typowa wada matyc VA oraz rwanie sie obrazu gdy klatki spadaly ponizej 48 klatek - tak wyglada g-sync comaptible, na monitorze Alienware AW3420DW super plynny obraz bez zadnych artefaktow nawet przy 30 fps i nizej wiec wnioski wyciagnijcie sami - format 21:9 to przyszlosc, ja juz nie wroce do bida kwadratowego 16:9 niestety w pl internecie brakuje testow i recenzji monitorow ultrawide (aha czepiajac sie tak bardzo reklamowanego efektu hdr to prawde mowiac jest on na dzien dzisiejszy dla mnie kompletnie zbedny - jak dadza hdr 1000 oraz local dimming w cenie nizszej niz 2 tys dolarow to moze sie kiedys skusze hahahahahahah)
  • avatar
    chotnik2
    Dajcie HDR600/1000 do 850 która jest 1440p i to jest w sam raz na 27"
  • avatar
    szymcio30
    Mam monitor z HDR 600 na VA. Za dnia zarwano w filmach jak i grach jest ok widać efekt...aczkolwiek kolory nie sa tak cukierkowe jak w SDR za to mamy więcej szczegółów w ciemnych pomieszczeniach a światło nie jest rozlaną papką. W nocy to już masakra i tutaj będzie podobnie. Za mało stref wygaszania(8) aby czerń pozostała czarna i będzie niestety jasną szarą papką. Tylko OLED lub monitory z duża liczbą stref lokalnego wygaszania mogą sobie z tym problemem poradzić.
  • avatar
    Dudi4Fr
    Na papierze fajny ale HDR 600 czyli niby jest HDR ale super nie będzie i nawet nie poruszam tematu 4k na ekranie 27".
  • avatar
    ECRYGIGS
    LG to loteria i to niezależnie od ceny. Posiadałem LG 34GK950F-B na start 1 bad piksel, po miesiącu pionowa kreska na 1-2 piksele dzielący ekran. Po trzech miesiącach reklamacji z braku dostępnego modelu zwrot kasy. Szukałem innego z tymi parametrami i nastawiłem się na LG 38GL950G-B cena 8tyś i co? 1 bad piksel na start. ręce opadają....,
    -2
  • avatar
    blebIeble
    Jakich wartości 1 ms odświeżania matrycy ?
  • avatar
    develoop
    A jak z graniem w niższej rozdzielczości np 2K na takim monitorze ? będzie lepsze niż na typowym monitorze 2K bez skalowania w dół ?
  • avatar
    RAQ73
    a gdzie złącze thunderbolt 3???