Monitory

Microsoft planuje zrewolucjonizować technologię interfejsu

user testowy | Redaktor serwisu benchmark.pl
Autor: user testowy
Dyskutuj z nami

Microsoft planuje dokonać takiego samego przełomu technologicznego w interfejsach za pomocą "Surface", jaki miał miejsce po wprowadzeniu myszki w latach osiemdziesiątych. Surface, która zostanie zaprezentowana podczas konferencji Wall Street Journal D: All Things Digital Conference, zapewnia bezpośrednią interakcję pomiędzy ludźmi i cyfrową zawartością. Wszystko odbywa się przy pomocy gestów rąk kreślonych na ekranie dotykowym.

"Dzięki Surface, tworzymy bardziej intuicyjne sposoby interakcji ludzi z technologią," mówi CEO Microsoftu, Steve Ballmer. Rozwiązanie to postrzegamy jako wielomiliardowe i już wyobrażamy sobie świat, w którym technologie Surface będą wszechobecne, począwszy od blatów stołów i lad, a skończywszy na lustrach. Technologia Surface jest pierwszym krokiem na drodze do spełnienia naszych wizji."


W swojej obecnej formie, Surface zaprzęgnięta jest do współpracy z 30 calowym wyświetlaczem zamontowanym jako blat stołu. Pozwala to na równoczesne korzystanie z technologii przez kilku użytkowników. Powierzchnia jest w stanie rozpoznać dotyk nie tylko jednego palca, ale i kilkudziesięciu równocześnie.


Technologia ta nie jest tak nowa, jak była, gdy firma Apple przedstawiła mniej skomplikowaną wersję zaadaptowaną na potrzeby iPhone'a. Wówczas technologię, przy akompaniamencie fanfar, pokazał Jeff Han. Z kolei Microsoft stawia na wielodotykową technologię dla mas.

Dzięki nowej technologii użytkownicy mogą przeglądać zdjęcia i pliki muzyczne przy pomocy swoich palców. Dla użytkowników korzystających z Surface w restauracjach opracowano inne rozwiązanie. Na przykład pojedyncze dotknięcie ekranu pozwoli zamówić dodatkowy, dowolnie wybrany napój.


Surface jest także w stanie odczytywać kody kreskowe i wyświetlać dodatkowe informacje na temat produktu. "Oznacza to, że gdy klient po prostu położy butelkę wina na powierzchni, restauracja zapewni mu informacje dotyczące zamawianego wina, zdjęcia winnicy, z której pochodzi i będzie w stanie zasugerować potrawy idealnie pasujące do wybranego trunku," twierdzi Microsoft. "Doświadczenie może być bardzo wciągające. Pozwoli użytkownikom korzystać z informacji na temat regionu z winnicami, a nawet obejrzeć polecane hotele i zaplanować podróż bez odchodzenia od stolika."

Microsoft dodaje, że za pomocą Surface możliwy będzie także transfer cyfrowych treści. Tak więc nietrudno sobie wyobrazić, że kładziemy naszego Zuna na powierzchni stołu i przesyłamy playlisty lub pliki wideo do 30 calowego wyświetlacza.

Technologia Surface będzie w pierwszej kolejności dostępna w obiektach Harrah's Entertainment, hotelach Sheraton i sklepach detalicznych T-Mobile.

"Gdy odwiedzający Los Angeles zdecydują się zatrzymać w jednym z naszych czterech kasyn, będą mogli korzystać ze wszystkich udogodnień," powiedział jeden z wysokich pracowników Harrah, Tim Stanley. "Surface firmy Microsoft jest świetnym sposobem, aby dostarczyć klientom na wyciągnięcie ich palców wszystkiego o czym mogą zamarzyć podczas swoich wycieczek."

"Tworzymy nowe i absorbujące sposoby odkrywania pasji i zainteresowań podczas pobytu poza domem. Microsoft Surface stawia nas na samym przedzie technologii i pozwala gościom porozumiewać się ze sobą i naszym hotelem w zupełnie nowy sposób," powiedział Hoyt H. Harper II, jeden z szefów Sheratona.

Tutaj możecie zobaczyć demo technologii Surface w akcji.

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!