• benchmark.pl
  • Gry
  • Niezwykle realistyczne Unrecord to „fake”? Twórcy dają dowód
Gry

Niezwykle realistyczne Unrecord to „fake”? Twórcy dają dowód

przeczytasz w 1 min.

Unrecord to jeden z najgłośniejszych tematów w gamingowym światku. Ta pierwszoosobowa strzelanka wygląda po prostu za dobrze. Według niektórych – zbyt realistycznie, w związku z czym pojawiły się zarzuty, że całość może być oszustwem. Twórcy się odnieśli.

Unrecord – (zbyt) realistyczna strzelanka

Unrecord jest pierwszoosobową strzelanką studia Drama. Gdy twórcy zaprezentowali gameplay (dzięki, Polygamia), widzowie się podzielili. Jedni zachwycali się realizmem grafiki i ruchów postaci, inni mówili, że to już trochę za dużo. Była też trzecia grupa – sceptyków twierdzących, że to musi być „fake” i albo materiał został od początku do końca wyrenderowany, albo to po prostu nagrany kamerą film wideo. 

Twórcy przekonują, że nic z tych rzeczy. Na dowód opublikowali nowy klip, w którym „na żywo” zmieniają oświetlenie albo ukazują bohatera przechodzącego przez ścianę. – „Do tych, którzy myśleli, że to fake lub wideo, przepraszamy” – podpisali twórcy. 

Jak to możliwe, że Unrecord tak dobrze wygląda?

Unrecord rzeczywiście wygląda niezwykle realistycznie. Czemu to zawdzięcza? Ano przede wszystkim fotogrametrii, czyli technologii budowania i teksturowania światów przy użyciu fotografii. Nie jest niczym nowym i była już stosowana w grach, ale tutaj wypada lepiej, dzięki silnikowi Unreal Engine 5 i jego udoskonaleniom, takim jak wysokiej jakości ray tracing,  

Oczywiście to, że gra może tak wyglądać, nie oznacza jeszcze, że będzie. Zapewnienie płynnej i komfortowej rozgrywki w takiej jakości wymaga bardzo mocnego sprzętu od graczy i olbrzymiego nakładu pracy od twórców. Można więc przypuszczać, że ostatecznie Unrecord będzie albo małe, albo brzydsze. Sam pokaz tych możliwości robi jednak olbrzymie wrażenie. Pozostaje oczywiście pytanie o to, czy gry powinny tak realistycznie wyglądać, ale to temat na inną okazję… 

Źródło: Drama Studio, PC Gamer, Neowin

Komentarze

12
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    zack24
    8
    Gra ma wyglądać jak najlepiej i pożerać jak najmniej zasobów, a to że jest bardzo realistyczna to chyba dobrze, nie? W końcu po coś się inwestuje w rozwój.
    • avatar
      KENJI512
      7
      Ten moment kiedy hurr durr, przemoc w grach, to wygląda zbyt realistycznie!!!!!!!!!@@#@$@!!!

      I siadamy do oglądania wcale nierealistycznie wyglądającego filmu akcji z Rambo czy Brucem Willisem, gdzie strzela do ludzi, ale oni są źli to można :D
      • avatar
        RysiekTyDraniu
        2
        Tak mamy 2023 a to grafika filmowej jakości, zainstalujcie sobie oprogramowanie unreal engine 5 jest darmowe, następnie poświęćcie mu co najmniej rok a póżniej się wypowiadajcie, jak dla mnie to nic nadzwyczajnego,twórcy gry skorzystali z fotogrametrii a do oświetlenia użyli być może mniej wymagający od sprzętu lumen nie ray tracing, co jak co ale śmieszą mnie w sieci komentarze tych co myślą że to fake wideo ale wynika to z ich niewiedzy w temacie...
        • avatar
          deseczka
          0
          Ekspertem nie jestem, tyle że gram we wszystko od 25 lat, ale nie przyszło by mi nawet do głowy zarzucić twórcom, że to nie jest grafika...
          • avatar
            Szamajama_Okutasi
            -2
            Ten trailer to głównie gra odpowiednimi filtrami, kolorystyką, efektem i ruchem kamery. Natomiast jak się przyjrzeć szczegółom, to grafika wcale jakoś nie powala. Tekstury są dość niskiej rozdzielczości, w odbiciach, efektach cząsteczkowych i oświetleniu widać "grową sztuczność", a lokacje są bardzo małe. Wymaganie wcale nie muszą być wysokie jeśli nie sknocą optymalizacji. Spokojnie poradziłby sobie z tym nawet bardzo przeciętny komputer i gra wcale nie musi być mała. Może będzie liniowa, bez otwartego świata (co dla mnie akurat byłoby zaletą w tego typu strzelance) i rozgrywka może nie będzie jakoś bardzo długa, ale na ładnych kilka godzin powinna wystarczyć. O ile oczywiście uda się ten projekt doprowadzić do końca i nie sknocić.
            • avatar
              pawluto
              0
              Pierwszy film to tak jakby nagrany kamerą - jeśli to gra to mamy jakiś postęp - ciekawe tylko jakie to ma wymagania !