Karty graficzne

Nvidia 3D Vision 2 w grze Batman: Arkham City

przeczytasz w 2 min.

3D jeszcze lepsze niż wcześniej

Batman: Arkham City jest pierwszą grą, która w całości korzysta z drugiej generacji technologii Nvidia 3D Vision.

O technologiach 3D już nie raz mogliście przeczytać na łamach naszego portalu. Nie da się ukryć, że zabawa z obrazem 3D najlepiej prezentuje się w grach wideo. W tym właśnie celu firma Nvidia opracowała technologię 3D Vision, która działa z wydajniejszymi kartami graficznymi z serii GeForce 8000 – 500. Warto jednak zaznaczyć, że jeszcze do niedawna jednym z jej problemów był ciemny obraz oraz smużenie widoczne w okularach migawkowych.

Nie tak dawno temu producent opracował drugą wersję rozwiązania, a wraz z nim między innymi pojawiły się okulary wolne od wcześniejszych wad. Dotychczas jednak technologię 3D Vision 2 mogliśmy podziwiać jedynie na zdjęciach oraz filmikach, a więc materiałach gdzie nie można jej odczuć na żywo.

Nvidia wraz z firmami ASUS i Cenega postanowiła zorganizować 6 grudnia w Warszawie specjalne spotkanie, na którym dziennikarze mogli zobaczyć na własne oczy dobrodziejstwa nowego rozwiązania giganta z Santa Clara.

Batman: Arkham City wykorzystuje wszystkie najnowsze technologie Nvidii

Prezentacja odbyła się na grze Batman: Arkham City, a więc jednym z najnowszych tytułów wykorzystujących takie zaawansowane rozwiązania jak: GPU PhysX, teselacja DirectX 11 oraz wspomniane wcześniej 3D Vision 2. Na uwagę zasługuje również fakt, iż już w dniu premiery sequel Batmana obsługiwał możliwość wyświetlania obrazu na kilku monitorach w trybie 3D Vision Surround.

prezentacja 3D Vision 2 w Batman: Arkham City

prezentacja 3D Vision 2 w Batman: Arkham City - Batman i kobiety koty

prezentacja 3D Vision 2 w Batman: Arkham City - kobiety koty obok Batmana

Batman: Arkham City jest jednak pierwszą grą, która w całości wykorzystuje dobrodziejstwa technologii Nvidia 3D Vision 2. Oznacza to więc, że nie tylko animacje są w niej trójwymiarowe, ale także przerywniki filmowe, interfejs użytkownika oraz menu gry.

3D Vision 2 w Batman: Arkham City to nie tylko trójwymiarowa grafika

Praktyczna prezentacja technologii Nvidia 3D Vision 2 spotkała się z dużym zainteresowaniem, a naprawdę było na co popatrzeć.

duże zainteresowanie praktycznymi testami Nvidia 3D Vision 2 w grze Batman

grający w nowego Batman: Arkham City w trybie 3D Vision 2

Gra prezentowała się nad wyraz dobrze i zgodnie z tym co deklarowali wcześniej zarówno jej twórcy, jak i producenci kart graficznych - lepiej niż na konsolach. Znacznie większa moc układów graficznych w połączeniu z technologią 3D sprawiły, że można było nacieszyć oczy ferią efektów cząsteczkowych, fizyką, oraz świetnie wykreowanym światem i postaciami, a wszystko płynnie w wysokiej rozdzielczości.
 

Więcej o produktach i rozwiązaniach firmy Nvidia:

Źródło: inf. własna, inf. prasowa

Komentarze

20
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Fourth Illusion
    5
    "Prezentacja odbyła się na grze Batman: Arkham City, a więc jednym z najnowszych tytułów wykorzystujących zaawansowane rozwiązania Nvidii takie jak: GPU PhysX, teselacja DirectX 11"
    Sugerujesz ze to sa rozwiazania Nvidii teselacja i DX11 :>
    • avatar
      loccothan
      4
      Teselację miały nawet Radeony 9600, a może jakaś forma teselacji była u ATI o niebo wczesniej, Nvidia udoskonaliła Teselacje tylko !
      pozdro :_)
      • avatar
        Konto usunięte
        2
        ja tam jak gram to lubię bez gaci.. w ścigałkach czuć ten wiatr za tobą
        • avatar
          Konto usunięte
          1
          Teselacji jest w tej grze tyle co kot napłakał a samo PhysX to tylko więcej śmieci na ekranie na które i tak nie zwracałem uwagi i wyłączyłem to bo tylko kartę spowalnia i to sporo
          • avatar
            karolek1076
            1
            Jeśli pokaz odbył się 6 grudnia to ciekawe z jaką płynnością grali skoro wtedy nie było patcha :)
            • avatar
              Konto usunięte
              1
              Nvidia investuje w swój już bardzo przestarzały system migania przed oczkami (epoka geforce 256), osobiście nie wyobrażam sobie spędzania dłuższego czasu z grami w tej technice. Moim zdaniem przyszłość przystępnych cenowo telewizorów 3D, to matryce 4k2k i okulary pasywne, nvidia jednak dalej szuka zbytów na swoje emitery i okularki mając gdzieś użytkowników innych technik 3D, bo jak do tej pory tylko iz3d oferuje takie możliwości.
              Jestem posiadaczem dwóch kart nvidia w SLI + LG Cinema 3D, następna karta graficzna na krórą się zdecyduje to tylko ATI oni przynajmniej dają upust na ten program :)
              • avatar
                rafcik_er
                -1
                Nie ma co to bedzie gra roku :) wg mnie, Bardzo wciągająca fabula
                • avatar
                  Minimal
                  -1
                  boze a kogo to obchodzi kto pierwszy wprowadzil teselacje ? AMD niema ( a moze sie myle ? ) gier w 3d to po cholere o AMD gadacie...
                  • avatar
                    Konto usunięte
                    0
                    Ale nie dowiedziałem się, czy zmienialiście w końcu gacie po tej prezentacji, czy nie. No i czy gacie były tego warte :)
                    • avatar
                      Konto usunięte
                      0
                      Teselację miała gra z 2000 roku.
                      Ta gra to SACRIFICE:)

                      http://en.wikipedia.org/wiki/Sacrifice_(video_game)

                      Jakie wtedy były grafy które mogły uciągnąć tą grę na full?

                      W 2003 na GF4MX440 i P4 1.7GHz mi chodziła well:)