• benchmark.pl
  • Gry
  • Twórcy Path of Exile - darmowej gry hack & slash podsumowują miniony rok
Gry

Twórcy Path of Exile - darmowej gry hack & slash podsumowują miniony rok

Miniony rok był dla twórców Path of Exile bardzo owocny ale i pracowity. W tym czasie gra zgromadziło spore grono użytkowników.

path of exile gra free-to-play podsumowanie rok 2013

Miniony rok obfitował w wiele ciekawych informacji dotyczących darmowych produkcji. Jedną z takich jest niewątpliwie gra Path of Exile, za którą odpowiada nowozelandzkie studio Grinding Gear Games. Jak się okazuje, rok 2013 był dla twórców popularnego hack & slasha niezwykle pracowity, ale i też udany.

Gra Path of Exile to darmowa gra free-to-play należąca do gatunku action RPG i hack & slash, która według wielu wiernych fanów może z powodzeniem rywalizować z takimi markami jak Diablo 3 czy też Torchlight II zachowując przy tym mroczniejszy klimat, brak konieczności uiszczenia opłaty za możliwość rozgrywki czy też elementy MMO w tym starcia PVP itp.

Produkcja przez długi czas znajdowała się w zamkniętej fazie testów. Otwarte beta testy hucznie wystartowały na początku 2013 roku i trwały od stycznia do października. Dokładnie 23 października gra doczekała się pierwszego stabilnego wydania, które pojawiło się w dwóch wersjach – niezależnej oraz zintegrowanej ze sklepem Steam.

path of exile screen

Teraz twórcy gry postanowili podsumować miniony rok, publikując informacje o poczynaniach zarówno zespołu deweloperów, jak i samej produkcji.

Rok 2013 był rokiem ewolucji dla Path of Exile, w którym to gra trafiła do fazy otwartych beta testów, które zakończyły się w drugiej połowie roku wydaniem stabilnej wersji. W tym czasie twórcy zaaplikowali grze łącznie 87 poprawek, zorganizowali ponad 1000 wyścigowych imprez, w sklepie pojawiło się 286 tzw. okazji daily deals oraz napisano 222 newsów.

W tym okresie znacząco powiększyły się rozmiary samego studia, które z 20 zatrudnionych przy pracach nad grą poszerzyło się do 55 osób. Sama gra również cieszyła się sporą popularnością, jak się okazuje w 2013 roku do gry dołączyło ponad 3,7 mln osób, a w kulminacyjnym momencie w grę grało jednocześnie prawie 70 tysięcy osób. Jak podają twórcy, interesujący jest również fakt, że internetową stronę gry odwiedziła jedna na 500 żyjących osób.


Trzeba przyznać, że te wyniki robią wrażenie, ale twórcy nie zamierzają na tym poprzestawać i już zastanawiają się jak pobić wypracowane w 2013 roku rekordy. Dokonać tego twórcy chcą poprzez zlokalizowanie gry na różne języki, aby przyciągnąć do swojej produkcji również osoby, dla których język stanowi największą barierę. Brany pod uwagę jest również pomysł przeniesienia gry na inne platformy. Twórcy obiecują także systematycznie wydawać kolejne poprawki do gry w tym, co czteromiesięczne większe aktualizacje wprowadzające do Path of Exile nowe elementy i funkcje.

Na koniec należy dodać, że darmowy udział w grze można wziąć dokonując rejestracji na stronie Path of Exile.

Źródło: Pathofexile, doghousenetwork

Komentarze

27
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    6
    Nie ma nic za darmo, nic nigdy sie nie robi jeżeli komuś sie to nie opłaca
    • avatar
      Dudi4Fr
      3
      Mam, gram i powiem ze złe nie jest.
      Bardzo ciekawie podeszli do rozwoju postaci ponieważ żadna klasa tak naprawdę nie jest sztywna tylko ork to tank, elf to łucznik, człowiek to wojownik czuje się ta wolność w wyborze co i jak się z która postacią robi.
      • avatar
        manioor
        3
        Ja podsumuje POE w ubiegłym roku:
        lagi
        lagi
        i
        lagi!
        dziękuje dobranoc, bez lagów gra jest naprawdę niezła.
        • avatar
          oshfor
          3
          Zamiast ciągłego suwania balansem rozgrywki zajęliby się stabilnością kodu, bo wywalanie BSOD to na porządku dziennym jest jak ktoś posiada coś więcej niż zintegrowana dźwiękówka: http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/51323/

          Problem występuje od wczesnej bety, ostatnio chciałem dać im drugą szanse, ale po pierwszym BSOD gra wylądowała w koszu.
          • avatar
            Konto usunięte
            2
            Osobiście pograłem, wbiłem ~55 poziom i podziękowałem. Po pierwsze, gra się super na wyższych poziomach trudności, tylko jeżeli ma się zgraną ekipę (znajomych). Bo wchodzenie do grup randomowych kończy się tak, że item świetny tylko dla Ciebie zabiera ktoś, kto od razu chce Ci go sprzedać.
            Za to od prawie dwóch lat gram w lola i muszę przyznać, że gdyby nie paczka osób z którymi gram, jednocześnie siedząc na ts/skype, to również dawno bym dał sobie z nim spokój. Za to ze znajomymi gra się świetnie ;)

            P.s. ktoś wyżej pisał o tym, że wydawanie kasy na lol'a i kupowanie postaci daje przewagę. Otóż, drogi użytkowniku, 98% osób kupuje postacie na punkty zdobywane w meczach. Z prostego powodu - nie da się grać wszystkimi na tak samo wysokim poziomie :) Jednym odpowiadają tanki, innym papiery z ogromnym atakiem. Inni za to wolą supportowanie (bo nie mają zdolności/nie chcą tak bardzo skupiać się np. na farmieniu). Osobiście preferuję górną aleję bądź dżunglę i posiadam większość postaci. Naturalnie, każdą postać kupuję dopiero po darmowych testach, lub grając nią na koncie znajomego, który takową posiada. Oczywiście, jedna postać bardziej mi podejdzie, inna nie, więc ze 116 czempionów gra się tak naprawdę może 40-stoma. Jedyną prawdziwą przewagę, jaką można uzyskać za pieniądze, to strony na runy, które są dość drogie za walutę z gry. Jednakże, jeżeli ktoś gra w lola i mu się podoba, to wydanie ~5 dyszek na 7 stron run to nie majątek, tym bardziej, że są one na stałe. Grając przez te prawie dwa lata, wydałem łącznie może ze 100 złotych. To są grosze w porównaniu do wydatków jakie musiałbym ponieść, dla komfortowej gry, na WoT'a, czy inną grę. A spędził przy lidze naprawdę sporo fajnych wieczorów.
            • avatar
              Nie_ma_lipy
              -1
              ""Rok 2013 był rokiem ewolucji dla Path of Exile, w którym to gra trafiła do fazy otwartych beta testów, które zakończyły się w drugiej połowie roku wydaniem stabilnej wersji."" Proszę to poprawić , jeśli już to wydana została pełna wersja gry , bo na pewno nie stabilna :)A tak przy okazji to na kim te bajki dewelopera mają zrobić wrażenie?
              • avatar
                Nie_ma_lipy
                -1
                *stabilnej
                • avatar
                  Revo Nize
                  -1
                  Gierka jest spoko, lagi co prawda się zdarzają, ale dość niewielkie jak na mój gust. Klimatem i grafiką bije według mnie Diablo 2 i Titan's Quest. Co do Diablo 3 nie mam porównania, bo nie kupiłem i raczej nie kupię, grafa mnie odrzuca, podobnie jak w Torchlight - zbyt cukierkowa.
                  • avatar
                    Konto usunięte
                    0
                    Fakt, że lagi są jest wqrzający ale da się grać. Ta gra bardziej przypomina prawdziwe diablo niż to cudo co tylko nazywa się diablo 3 bo blizz je wypuścił. Ale macie rację, że przed twórcami gry jeszcze sporo roboty mimo, że ich produkt już całkiem nieźle się prezentuje.