Filmy / seriale / VOD

Polacy mają problem. Netflix nie pozwala tak dużo podróżować

przeczytasz w 2 min.

Podróż z Netflixem  jest dobrym sposobem na korzystanie z serwisu poza miejscem zamieszkania, ale nie idealnym. Po miesiącu od wprowadzenia opłat za współdzielenie konta wielu użytkowników spotyka przykra niespodzianka.  

Współdzielenie konta Netflix z kimś, kto z nami nie mieszka stało się płatne ponad miesiąc temu (przypominamy, że Netflix kosztuje nie mało). W tym momencie platforma zmieniła też zasady, na których możliwe jest korzystanie z serwisu w podróży. Opcja, którą polubili spryciarze, okazuje się problemem także dla standardowych użytkowników Netflixa.  

Gospodarstwo domowe według Netflixa 

Wprowadzając opłaty za współdzielenie konta Netflix wprowadził szereg zmian przywiązujących swoją usługę do miejsca. Przede wszystkim zaczął wymagać od polskich użytkowników wskazania urządzeń, które należą do gospodarstwa domowego.  W ten sposób korzystanie z platformy poza domem stało się ograniczone, ale podróżowanie z Netflixem pozostało możliwe.  

Jeśli nie korzystasz z serwisu Netflix na telewizorze lub zwyczajnie go nie masz, nie musisz ustawiać gospodarstwa domowego na swoim koncie.

- Netflix

Netflix weryfikuje gospodarstwo domowe na podstawie adresów IP, identyfikatorów urządzenia oraz aktywności konta, ale interesują go tylko odbiorniki tv. Ich użytkownicy mogą też korzystać z Netflixa w opcji Podróż, która w aplikacji na Smart TV stała wyjątkowo popularna. Nie jest ona jednak tylko bajką.  

Jak działa Podróż na Netflix? 

Logując się do serwisu na odbiorniku telewizyjnym poza naszym miejscem zamieszkania, musimy przejść dodatkową weryfikację.

weryfikacja użytkownika netflixDodatkowa weryfikacja podróżującego użytkownika Netflixa

Wpisanie prawidłowego kodu tymczasowego odblokowuje nam dostęp do Netflixa, ale powoduje też, że serwis zaczyna kontrolować nam termin urlopu. W zależności od kraju może być to tydzień lub dwa tygodnie. Po tym czasie serwis prosi użytkownika o ponowne przesłanie kodu tymczasowego. Ten mechanizm sprawia jednak, że opcji podróży nie można wykorzystywać bez umiaru.  

Po miesiącu korzystania z Netflixa na odbiorniku telewizyjnym może spotkać nas następujący protest: 

Komunikat Netflixa

Oznacza to, że urządzenie przestało być wiarygodne.  

Odzyskiwanie Netflixa zablokowanego w Podróży 

Wydaje się, że jest to idealny sposób na ograniczenie udostępniania konta użytkownikom, którzy z nami nie mieszkają. Tymczasem utrudnia dostęp do Netflixa także osobom, które często podróżują, mieszkają w dwóch różnych miejscach lub w ich domu funkcjonuje kilka źródeł połączeń internetowych. Jest jednak na to sposób.  

  • Należy uruchomić Netflixa na urządzeniu mobilnym w miejscu w lokalizacji głównej. Istotne jest, żeby korzystało ono z tego samego połączenia internetowego co tamtejsze odbiorniki telewizyjne.  
  • Następnie to samo urządzenie mobilne należy połączyć z gościnną siecią WiFi i ponownie uruchomić na nim Netflixa.
  • W tym momencie odbiornik telewizyjny, który korzysta z gościnnego WiFi, stanie się wiarygodny, a kody tymczasowe dostępne. 

Czynności te trzeba powtarzać minimum raz w miesiącu, a ewentualne problemy konsultować z pomocą techniczną serwisu Netflix.  

Odzyskiwanie Netflixa zablokowanego w Podróży bez wychodzenia z domu 

W ten sposób młot na ewentualnych spryciarzy nie jest stuprocentowo skuteczny. Odpowiednie zamarkowanie swojej lokalizacji umożliwia bowiem VPN. Jego użytkownicy mogą połączyć urządzenie mobilne podając IP głównej lokalizacji dla konta Netflix, a następnie przełączyć się na lokalizację przez nich pożądaną.  

Tutaj jednak warto myśleć. Udostępnianie konta Netflix kosztuje 9,99 zł miesięcznie. Korzystanie z VPN to zawsze dobry pomysł. Jego instalowanie oraz uczenie się obsługi tylko po to, żeby pomijać przykre konsekwencje regulaminu Netflixa, może być działaniem nieopłacalnym 

Źródło: Netflix

Komentarze

21
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    yureek
    18
    nie po to płaciłem 60zł miesięcznie żeby kombinować z logowaniem, co dzień oglądałem jadąc do i z pracy aż miarka się przebrała, poszło w piz.., teraz jest amazon...
    • avatar
      sabaru
      13
      Skoro pazerność uderzyła im do głowy to trudno. Nie muszę tam oglądać filmów.
      • avatar
        marioking
        10
        Gdyby ludzie zamiast podrózowac by rezygnowali z netflixa to nie byłoby problemu :P
        • avatar
          fallen
          6
          Mam TV w domu, TV na działce, TV w pracy. W domu oglądam tez na komputerze i (od wielkiego dzwonu) na telefonie.
          Czasem żona ogląda coś w pracy na TV lub laptopie. Dzieciaki na konsoli (podpiętej pod TV i pod monitor).

          Od niedawna Netflix twierdzi, że jestem łamiącym regulamin złodziejem i albo dopłacę 20zł albo nic nie pooglądamy.
          Cóż, drogi Netflixie, nie będę nikomu udowadniał, że nie jestem wielbłądem. Jedyna rada supportu - dopłacić 20zł.

          Przez 7 lat dostawaliście ode mnie 60zł miesięcznie. Teraz będziecie dostawać 0zł miesięcznie. Brawo.
          • avatar
            cochinek
            4
            Ja sie wkurzyłem. Już nawet zdecydowałem sie dla wszystkich wykupić dodatkowe sloty po 9,99 i co? I gunwo... Można wykupić tylko DWA dodatkowe sloty. Tzn. lokalizacja główna + 2 osoby z innych lokalizacji. A nas była czwórka, czyli teraz muszę jednej osobie powiedzieć że nie należy już do naszej rodziny. I teraz decyzja wywalić mamę, narzeczoną czy siostrę...
            • avatar
              Gradomir
              3
              Tragedia. Ja też sporo jeżdżę służbowo, jak mam w pokoju hotelowym tv z androidem, to chce obejrzeć coś na dużym ekranie.
              Jeżeli tak to wygląda, to ja rezygnuje.
              • avatar
                030366
                3
                Właściciele stronek z torrentami powinni podziękować Netflixowi za darmową reklamę i napędzenie ruchu na trackerach. Żadna firma dziś nie promuje piractwa z takim rozmachem jak Netflix :D
                • avatar
                  pawluto
                  2
                  Ale Netflix się kompromituje...
                  • avatar
                    Konto usunięte
                    1
                    "na Smart TV stała wyjątkowo popularna" - stała w kolejce? Ale za czem ta kolejka?

                    "Nie jest ona jednak tylko bajką" - ale bajką na dobranoc?

                    "ale podróżowanie z Netflixem pozostało możliwe" - czy aby na pewno zmieści się do torby?

                    "serwis zaczyna kontrolować nam termin urlopu" - czyli jak zbliża się koniec, to wygania do domu?

                    Inna rzeczywistość - niektóre już dawno w niej są.
                    • avatar
                      marcadir
                      1
                      Obecnie mam netflix zainstalowany na dwóch TV w domu, telefonie i chromecast... Telefon i chromecast na razie działają mimo że nigdy nie były podłączone do sieci z której korzystają TV... zobaczymy jak długo będzie można być na urlopie, id urządzeń nie zmienia się, zmianie ulega tylko adresacja bo w sieci lte często następuje zmiana adresów ip... minął miesiąc i póki co działa, ale jak długo?
                      • avatar
                        baertus11
                        1
                        Netflix mógł być jedyną platformą z której wszyscy by korzystali. Wystarczyło sukcesywnie dokupywać licencje na kolejne filmy/seriale od innych i dać widzowi prawdziwy wybór. Bez względu na rasę, przekonania religijne czy orientację. Wystarczyło rozszerzać repertuar i dać wolny wybór. Lubisz filmy z silną postacią kobiecą - oglądasz je, nie lubisz - masz wybór oglądać coś innego, lubisz głupie czy najgłupsze komedie - ok, twój wybór, lubisz bać się - ok twój wybór.. Wolny wybór. Bo wszyscy jesteśmy widzami.... no ale to wymagałoby jakiegoś podejścia. A tu wkroczyło się w upodobania widza i zaczęło je modyfikować. Albo oglądasz to co chcemy albo nie oglądasz, bo nawet to co oglądałeś usuniemy. Brak wyboru - brak widza.... i kolejne platformy które się wykupuje myśląc iż może na kolejnej coś się obejrzy..... obejrzy co się będzie chciało a nie to co trendy i poprawne.....
                        • avatar
                          Klops
                          1
                          Za darmo to dobra cena. Jak nie, to idę do konkurencji. :)
                          • avatar
                            piotr.potulski
                            0
                            Korzystanie z VPN nie jest dobrym pomysłem i wbrew temu co twierdzą ich dostawcy obniża bezpieczeństwo korzystania z sieci.
                            Na problemy z Netflixem jest bardzo prosty sposób, rezygnacja z tej usługi. To co mieli do obejrzenia, już obejrzałem w ramach rotacji VOD kupię ich może raz na 6 miesięcy.
                            • avatar
                              Marucins
                              0
                              Rozwiązanie jest banalnie proste przestać używać tego lewackiego czorta.
                              Ich ostatnie produkcje to żałosna manipulacja wszystkim czym tylko można.
                              • avatar
                                Mandalorian
                                -1
                                "You either die a hero, or you live long enough to see yourself become the villain"

                                A ja to skomentuję tak - Arrrrr!
                                • avatar
                                  Jedrek_LCD
                                  -1
                                  Showtime za 12,50, HBO za 20 Amazon za 49 na 12m z dostawą i grami co miesiąc... Gdzie tu ten netszmiriks chce jeszcze po dychaczu za każdego z 4 urządzeń? Jak za kilka lat zmądrzeją o ile przetrwają to sob9e na zimę wezmę na miesiąc czy dwa XD Moze coś się przez ten czas uzbiera wartego czasu.
                                  • avatar
                                    Witalis
                                    -2
                                    trudno, dopłacę 10 zł

                                    Witaj!

                                    Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
                                    Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

                                    Połącz konto już teraz.

                                    Zaloguj przez 1Login