Ciekawostki

Już jutro konferencja na temat przyszłości rynku VR - zobacz transmisję

Paweł Maziarz | Redaktor serwisu benchmark.pl
12 komentarzy Dyskutuj z nami

Na konferencji podczas targów IFA kilku liderów zaprezentuje nowe formy wykorzystania systemów VR oraz wynikające z tego możliwości biznesowe.

Między 2 a 7 września w Berlinie odbywają się targi IFA 2016, gdzie odwiedzający mogą zapoznać się z nowościami ze świata elektroniki użytkowej, ale nie zabraknie też prelekcji dotyczących najnowszych trendów i przyszłości rynku. Jedna z głównych konferencji dotyczy przyszłości rynku wirtualnej rzeczywistości, a wygłosi ją Mark Papermaster - starszy wiceprezes i dyrektor generalny ds. technologii w firmie AMD.

Wg nowego raportu IDC całkowity dochód z wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości ma się zwiększyć z 5,2 miliarda dolarów w 2016 roku do ponad 162 miliardów w 2020 roku. Widać zatem, że potencjał wzrostowy rynku jest znaczny.

Podczas konferencji do Marka Papermastera dołączy Roy Taylor, wiceprezes korporacyjny ds. partnerstw w AMD. Taylor został ostatnio wybrany przewodniczącym nowej grupy doradczej ds. wirtualnej rzeczywistości w Brytyjskiej Akademii Sztuk Filmowych i Telewizyjnych (BAFTA). Ta niezależna grupa doradcza będzie badała wpływ VR na branżę filmu, telewizji oraz gier, a także szukała nowych możliwości do wykorzystania tego nowego medium przez twórców. Kilku liderów branży VR również dołączy do przedstawicieli AMD na scenie, aby omówić progres we wdrażaniu wirtualnej rzeczywistości na gruncie rozrywki, mediów, dziennikarstwa oraz edukacji.

Przyszłość VR

„Dzisiejsze przykłady wykorzystania wirtualnej rzeczywistości to dopiero zwiastuny tego, co jest naprawdę możliwe. Udoskonalenia w dziedzinie sprzętu komputerowego, techniki wyświetlania i sensorów, jakie pojawią się w ciągu najbliższych 2-5 lat zwiększą nie tylko wydajność, ale również przystępność, przenośność, a także sformułują podstawy dla szeregu nowych zastosowań tej technologii. — powiedział Mark Papermaster — Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość mają potencjał radykalnie zmienić wiele branż, od rozrywki, przez edukację po opiekę medyczną. Wszystko, co potrzeba, już jest. Teraz branża musi skoncentrować się na ulepszaniu sprzętu, technik wizualizacyjnych oraz oprogramowania.”

Firma AMD tworzy nowej generacji procesory graficzne i obliczeniowe, aby wprowadzić wirtualną rzeczywistość do powszechnego użycia. Niedawno zaprezentowana karta graficzna AMD Radeon RX 480 pozwala płynnie i komfortowo działać systemom wirtualnej rzeczywistości – wszystko to w cenie zaczynającej się od 199 dolarów, co czyni ją jednym z najbardziej przystępnych tego typu rozwiązań do wysokiej klasy komputerowego VR, jakie jest dziś dostępne na rynku.

AMD Radeon RX 480 - prezentacja karty graficznej

Prelekcja pod tytułem „Wyścig do rzeczywistości – kolejny miliardowy rynek do zagospodarowania” zostanie wygłoszona w sobotę 3 września 2016 roku o godzinie 13:00 w budynku CityCube. Transmisja wideo na żywo z prelekcji będzie dostępna do obejrzenia na stronie AMD. Nagranie zostanie udostępnione w ciągu kilku godzin po zakończeniu transmisji i będzie dostępna do obejrzenia przez kolejny rok.

Źródło: AMD, Forbes (foto)

Komentarze

12
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    Obecnie Titan X (10 TFLOPS) jest za wolny do 3840x2160@90 FPS (realistyczna grafika) a co dopiero 2x15360x8640 !!! Taka karta musiała by wyciągać z 100 TFLOPS aby mieć przynajmniej te wymagane minimum 90 fps. Nie wiem czy za 20 lat będzie nas stać na takie GPU.
    4
  • avatar
    Konto usunięte
    Średnio widzę te 16K, a co dopiero realizm... Dobrze że dat nie pokazali na wykresie to mogą sobie z tym czekać nawet i 100 lat. Obecne VR są stworzone przy wykorzystaniu obecnej techniki renderującej która średnio nadaje się do VR, co widać po zapotrzebowanej na moc obliczeniową. Wydaje mi się że kolejnym dużym krokiem będzie właśnie przerobienie potoku renderingu w DirectX/Vulcan/OpenGL lub/oraz stworzenie kart graficznych specjalnie pod VR, podobnie jak to było z Physix od Ageia.
    1
  • avatar
    HomeAudio
    "...10 TFLOPS ...za wolny do 3840x2160@90 FPS..."
    "...co dopiero 2x15360x8640..."
    "...musiała by wyciągać z 100 TFLOPS.."

    Bezpośredni przelicznik wskazuje na 320 TFLOPS...
    1
  • avatar
    Konto usunięte
    16k na oko to sie usmialem! Bo poki co, to od 10 lat nie widzimy wlasciwie zadnego znaczacego postepu technologicznego w materii elektronicznej rozrywki. Oh, zapomnialbym - teselacja buahah!
    -1
  • avatar
    Konto usunięte
    Redaktorze Pawle Maziarzu:

    "Między 2 a 7 września"
    Między 2. a 7. września