Motion capture w poruszajacej historii
Niewiele jest gier, które zmieniają sposób postrzegania interakcji i zażyłości gracza z kierowaną postacią. Nowatorskie techniki sterowania, a także filmowość pozwoliły dostępnemu jedynie na PlayStation 3 Heavy Rain podnieść poprzeczkę wysoko ustawioną przez poprzedniczkę - bardzo dobre Fahrenheit. Quantic Dream podtrzymuje ścisłą współpracę z Sony i prezentuje filmik demonstrujący możliwości nowego silnika w scenie renderowanej w czasie rzeczywistym na ich konsoli.
David Cage już przy okazji samouczka w Fahrenheit pokazał, że swoje projekty lubi tworzyć w sposób kinowy, wciągając użytkowników w nagłe zwroty fabuły i wzmacniając napięcie między nimi, a postaciami. Francuskie studio zapragnęło poprawy doznań audiowizualnych. Przy tworzeniu nowego silnika gry, zwrócili uwagę szczególnie na lepsze wykorzystanie techniki motion capture oraz synchronizację z dźwiękiem.
Aktorka i renderowana postać - świat rzeczywisty przeniesiony na wirtualny
Quantic Dream przyznało, że nie podoba im się wybierany do tej pory sposób osobnego nagrywania animacji i późniejszego łączenia ich ze ścieżkami dialogowymi. Ulepszając technikę podobną do użytej przy tworzeniu filmu Avatar, umożliwili pełne nagrywanie wykonywanych przez aktorów czynności.
Valorie Curry, wcielająca się w główną rolę w demonstracyjnym filmie "Kara", miała na swojej twarzy zamocowane około 90 czujników. Efekty można obserwować na niezwykle klimatycznej, siedmiominutowej animacji.
Choć historia jest co najmniej wciągająca, prawdopodobnie nie dane będzie nam ujrzeć jej dalszego ciągu. David Cage wyraźnie mówi: "Kara nie jest tematem na następną grę. Tak samo postać, świat ani historia". Czy to możliwe, że twierdzi tak tylko po to, żeby uśpić czujność mediów i w spokoju pracować nad najnowszym projektem? W końcu Far Cry też początkowo był tworzony jedynie jako pokaz możliwości silnika CryEngine.
Więcej o grach:
- Na luzie: Assassin's Creed w klimacie Bollywood wymiata
- Call of Duty: Modern Warfare 3 – pierwsze DLC dla wszystkich fanów
- World of WarCraft traci graczy - Blizzard zwalnia setki pracowników
- Microsoft Flight: pobierz grę za darmo (download)
- Alan Wake: gra w wersji pudełkowej - będzie w Polsce?
Źródło: Geekosystem, Engadget, PlayStation Blog
Komentarze
13Niesamowicie dużo zależy od umiejętnego pokazania emocji za pomocą mimiki i poprawnej animacji. Może niedługo zaczną powstawać gry oparte na emocjach, nie tylko na akcji i liniowej fabule...
dissapointed...