Samochody elektryczne

Tesla w Europie nie ma sobie równych. Konkurencja jest zmiażdżona

przeczytasz w 2 min.

Jakie były najchętniej kupowane samochody elektryczne w pierwszej połowie 2022 roku? Wydawać by się mogło, że dominacja Tesli powoli staje się coraz mniej zauważalna. Rzeczywistość jednak jest inna i jak się okazuje - Europejczycy nadal uwielbiają Tesle.

Tesla dominuje konkurencję. Najchętniej kupowane elektryki w Europie (w pierwszej połowie 2022 roku) to aż 2 modele Tesli

Przygotowany przez Car Industry Analysis ranking 55 najczęściej sprzedawanych samochodów elektrycznych w pierwszej połowie 2022 roku daje doskonały obraz tego, jak daleko od konkurencji znajduje się Tesla. Listę otwiera Tesla Model Y, a tuż za nią plasuje się mniejszy i tańszy Model 3. Ostatnie miejsce na podium należy do miejskiego Fiata 500.

Najchętniej kupowane elektryki w EuropieNajchętniej kupowane elektryki w Europie

Twórcy rankingu podkreślają, że zebrane dane pochodzą z europejskich państw, które publikują raporty sprzedaży elektryków lub można je w łatwy sposób pozyskać. Listę można zatem uznać za miarodajną, bo zawiera dane z największych rynków, jeśli chodzi o sprzedaż elektryków w Europie (np. Norwegia lub Szwecja).

Z rankingu najchętniej kupowanych elektryków można wyczytać, jakie są potrzeby klientów

Sprzedane ponad 45 tysięcy Tesli Model Y i 40 tysięcy Modeli 3 to obraz tego, czego potrzebują klienci. Oba najpopularniejsze elektryki są raczej dobrym wyborem, jeśli potrzebujemy auta nie tylko na co dzień do krótkich tras wokół domu, ale też na ewentualny wypad poza miasto (nawet na wakacje). Stosunkowo duże gabaryty i zadowalający zasięg na jednym ładowaniu (jak na obecne standardy) sprawiają, że tysiące osób postanowiło zaufać Muskowi. Można nawet stwierdzić, że Tesla Model Y i 3 być może stanowią główny i jedyny środek transportu w gospodarstwach domowych.

Pierwsze i drugie miejsce w rankingu zajmują dwa modele Tesli. Najgorzej w Europie natomiast sprzedawał się DS 3 Crossback.

Dużą (choć nie tak dużą, jak obie Tesle liczone łącznie) cieszy się elektryczny Fiat 500. To niewielkich gabarytów autko, które sprawdzi się raczej na krótkich trasach w pobliżu domu i jednocześnie stanowi jeden z najtańszych samochodów elektrycznych w Polsce. Podobnie zresztą sytuacja wygląda w przypadku Peugeota 208, któremu także bliżej do miejskiego, aniżeli „wyjazdowego”. Istnieje zatem możliwość, że oba te samochody są „dodatkowym” środkiem transportu, który służy do dojazdów do pracy, czy bezemisyjnego poruszania się po mieście podczas zakupów.

Jak oceniacie ten ranking? Spodziewaliście się takich wyników, czy raczej (podobnie jak ja) spodziewaliście się, że podium będzie wyglądało nieco inaczej? Dajcie znać w komentarzach.

Źródło: Twitter @Car Industry Analysis

Komentarze

21
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    piterk2006
    10
    Oświeci mnie ktoś co znaczą te procenty? 100% tesli sprzedało się w EU? Czy 100% jest elektryczne? Czy o co chodzi...
    P.S. Od kiedy profesjonalne analizy rynku prezentuje się na instagramie? Jaja sobie robią? Może zacznijmy wiadomości publikować na demotywatorach, a nowe ustawy na reddicie?
    • avatar
      Marek1981
      2
      No to porównać do spalinówek i wtedy wygląda to tragnicznie
      • avatar
        yyyama
        2
        Ignoranci a zarazem pseudospecjaliści...nie mając pojęcia wypowiadacie się.Przerobcie te swoje TDI na wyngiel.
        • avatar
          BariGT
          2
          Fiat 500 kosztuje ćwierć bańki. Srogo jak za auto wielkości dużej pralki XD XD
          • avatar
            Teodor
            0
            Samochód spalinowy jest jak lustrzanka cyfrowa, której już nie produkują najwięksi producenci aparatów fotograficznych.
            Trzeba się z tym pogodzić.
            • avatar
              Konto usunięte
              0
              czemu nikt nie ocenia naprawialności elektryków? samochody ulegają wypadkom. w przypadku takiej tesli zdaje się model Y, jak dojdzie do deformacji głównej ramy, to samochód jest nienaprawialny. ogniwa są tu praktycznie zintegrowane z ramą. inżynierom w tesli chyba coś kompletnie odbiło, odklejenie od drogowych realiów.
              • avatar
                ibizpl
                0
                Zadzwońcie sobie do jakiegoś ASO i zapytajcie ile kosztuje nowa bateria do takiego elektryka tylko usiądźcie sobie przedtem. Przy jakiejkolwiek większej stłuczce takie auto idzie do kasacji ze względu na ( UWAGA ) RYZYKO uszkodzenia baterii gdzie jej koszt czasem przewyższa wartość auta, stąd ubezpieczyciele orzekają szkodę całkowitą. Dostajesz siano, musisz dopłacić do nowego auta a stare idzie na szrot. Ciekawe jak oni policzyli tą super ekologiczność elektryków. Inne problemy typu zasięg, brak infrastruktury itd wszyscy znają.
                • avatar
                  oreonoreon
                  -2
                  Tylko czekać jak ruskie trole i prądofoby tu wyskoczą ze swoimi "poglądami".
                  • avatar
                    highend
                    0
                    Pozdrawiam z Tesli Model S rocznik 2014, z przebiegiem 568.000km aktualnie jestem na wczasach w Chorwacji, Tesla ma dodatkowo darmowe dożywotnie ładowanie na Superchargerach od Tesli i nie zamienie jej na nowszą :D :)