Samochody elektryczne

Wolant zamiast kierownicy w Tesli. Co wolą kierowcy?

przeczytasz w 1 min.

Tesla skupia się w nowych samochodach na odmienionym “kole” kierownicy. Wolant (tzw. yoke) w praktyce nie cieszy się takim zainteresowaniem, jak mógł oczekiwać producent.

Motoryzacja rozwija się w błyskawicznym tempie. Dziś nie dziwi nikogo, że na ekranach samochodów pojawi się m.in. TikTok, a zainstalowana na desce rozdzielczej kamera pozwoli prowadzić wideokonferencje. Nowością jest też wolant (tzw. yoke), który Tesla oferuje w nowych modelach. Od tradycyjnej kierownicy różni się tym, że jest spłaszczony i pozbawiony górnej części. Problem w tym, że kierowcy jednak wolą klasyczne rozwiązanie.

Tesla wolant

Wymiana wolantu na kierownicę za 700 dolarów

Opcja wymiany wolantu na tradycyjną kierownicę w Tesli Model S i X wyprzedała się w rekordowym czasie – donosi serwis AutoEvolution. Mimo wielu pozytywnych opinii w sieci, które mówią o dużej wygodzie podczas korzystania z wolantu – okazuje się, że wymiana yoke’a na klasyczne “koło” stała się niedostępna w niespełna tydzień od wprowadzenia opcji do sklepu.

Choć nowe rozwiązanie proponowane przez Teslę ma być ułatwieniem, kiedy zostanie rozwinięta funkcja autonomicznego poruszania się, to dziś wielu użytkowników zwraca uwagę na jego wady. Dotyczą one przede wszystkim trudności w dostępie do przycisków odpowiadających za uruchomienie kierunkowskazów. Poruszanie wolantem nie jest też tak ergonomiczne, jak w przypadku tradycyjnej kierownicy.

Tesla nie zdradza, kiedy modyfikacja kierownicy ponownie będzie dostępna w sklepie. Dla osób, które planują kupić jeden z dwóch modeli z fabrycznie zainstalowanym wolantem oznacza to konieczność zapisania się na listę oczekujących w celu uzyskania opcjonalnej okrągłej kierownicy. Firma Elona Muska nie zdradziła też do tej pory, ile osób postanowiło zamówić samochody z tzw. yoke.

Komentarze

9
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    paankracyki
    4
    A mnie gdyby było stać na model S plaid - zamówiłbym czarną z wolantem. Do tego zamontowałbym pulsujący czerwony led z przodu i wydawał autu komendy wyłącznie głosowo. Jeśli nie rozumiesz tego komentarza, znaczy, że jesteś za młody :)
    • avatar
      q3aki
      2
      "Wymyślanie koła na nowo" :))
      • avatar
        Lister
        2
        Po milionkroć wolałbym tradycyjną kierownicę.
        Coś czuję, że kiedy Musk usłyszał od testerów to samo, to sobie pomyślał, że może zarobić kolejne miliony kapuchy :>
        • avatar
          gicmo
          1
          A które z rozwiązań rzadziej samoistnie się odkręca?
          • avatar
            qrek1
            0
            to tylko pokazuje jacy tam debile siedzą. No kto by się spodziewał że wygodniej się kręci kierownicą? Przez ponad 100 lat nie wymyślono niczego lepszego od kierownicy, a ci wprowadzili wolanty. Kierownice nawet sprzedają do gier komputerowych bo są wygodniejsze przy kierowaniu, a ci wolant... kretyni
            • avatar
              Okonio
              0
              Wydaje się, że podobny chwyt, jaki stosuje się na wolancie, możliwy jest na także na klasycznej kierownicy. Jednakże w przypadku klasycznej kierownicy możliwe są również inne chwyty. Ot, eliminacja części obręczy redukuje dostępne kombinacje ułożenia dłoni.
              • avatar
                vacotivus
                0
                "Innowacja" na siłę