Samochody elektryczne

Volvo kończy ze spalinówkami w Danii. Teraz liczy się tylko prąd i... hybrydy

przeczytasz w 1 min.

Volvo, marka owiana legendą niezawodności i dbałości o bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów ogłasza, że kończy ze sprzedażą samochodów spalinowych w Danii. W konfiguratorze pozostaną wyłącznie hybrydy oraz elektryk.

Volvo rezygnuje ze sprzedaży spalinówek na rzecz hybryd i elektryków

Jeszcze miesiąc temu informowaliśmy, że Volkswagen zamierza zaprzestać sprzedaży samochodów spalinowych w Norwegii od 2024 roku. Wynikało to z olbrzymiego zainteresowania elektrykami niemieckiego producenta i minimalnej ilości chętnych na samochody napędzane silnikami spalinowymi.

Dziś do grupy marek, które wycofują „nieekologiczne” samochody z oferty dołącza Volvo - i to w trybie natychmiastowym. Szwedzkie Volvo informuje, że klienci nie będą już mogli kupić auta innego, niż hybryda plug-in lub elektryk.

Sarka Heyna Fuchsova, prezes Volvo Car Denmark przewiduje, że „Dania będzie pierwszym rynkiem, z którego zostaną wycofane modele wykorzystujące wyłącznie silniki spalinowe”.

Volvo C40 RechargeElektryczny crossover Volvo: C40 Recharge (Źródło: Volvo)

Duńczycy mają całkiem niezły wybór w konfiguratorze Volvo

Przynajmniej w kontekście hybryd plug-in Duńczycy nie mogą narzekać na wybór wśród dostępnych modeli Volvo. Obecnie w ofercie znajdują się: XC40, XC60, XC90, limuzyny S60, S90 oraz V60 i V90.

Elektryków niestety brakuje: model C40 Recharge jest jedynym, jaki można zamówić od szwedzkiego producenta. W przyszłości ma się to jednak zmienić i Volvo już przymierza się do pełnej elektryfikacji portfolio. Najbliższa premiera będzie mieć miejsce już na początku listopada, kiedy to zaprezentowany zostanie model EX90 - SUV doskonale wpasowujący się w dzisiejsze trendy na rynku motoryzacyjnym.

Jak myślicie, jacy jeszcze producenci wycofają ze sprzedaży samochody spalinowe? Dajcie znać w komentarzach.

Źródło: Volvo

Komentarze

18
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Pborofski
    7
    Ponadto, hybrydy to przecież też samochody spalinowe …
    • avatar
      Pborofski
      6
      Dostosowują się do rynku. Na rynkach nordyckich hybrydy i elektryki wiodą prym, więc nic dziwnego, że Volvo chce oferować to, co ludzie chcą kupić.
      • avatar
        ZamiatajoPodDywan
        5
        prónt drogi ło panie.

        jednak docelowo najlepsza opcja to hybryda całkowicie elektryczna, tj. dużo mniej bateryjek, ale główne zasilanie to ogniwo paliwowe.

        zresztą dawno temu za czasów pierwszych smartfonów były robione eksperymenty z ogniwami paliwowymi w smartfonie. dolewasz super czystego spirytusiku, i masz "naładowaną" baterię na miesiąc :) ale ostatecznie z tego zrezygnowali.
        • avatar
          Witalis
          1
          A tymczasem w Rosji wprowadzono nowe auta, które nie spełniają norm spalania Euro 6,5,4,3,2,1... bo nawet nie mają katalizatora i mają gaźnik Więc Euro "0" ale kto by się tym przejmował :-)
          • avatar
            Ad_Lou
            1
            nie wiem czy to odpowiedni kierunek przy obecnej sytuacji, kiedy elektryki stają się droższe w eksploatacji /100km niż auta spalinowe, do tego dopiero dopracowują ogniwa, aby były wydajniejsze jak i łatwiejsze do recyklingu... taki trochę skok wiary, w każdym razie takie informacje skłaniają do zadbania o swoje D4, żeby wytrzymało możliwie jak najdłużej
            • avatar
              lkozierowski
              1
              Kto bogatemu zabroni
              • avatar
                Dragonik
                -1
                No to czekamy aż wrócą raz dwa do spalinowych :D
                • avatar
                  iKonsument
                  0
                  Ile obecnie kosztuje kWh w Danii i jakie są prognozy cen na przyszłość? A hybryda to też silnik spalinowy...
                  • avatar
                    pawluto
                    0
                    Oni sobie mogą tak założyć...Ale czy klient to kupi ???