Firma CD Projekt RED opublikowała w końcu długo oczekiwaną łatkę do Wiedźmina 2 o numerku 1.3. Poniżej znajdziecie pełną listę zmian, a my tylko przypomnimy w skrócie, że najnowszy patch przynosi między innymi nowy DLC, wsparcie dla rozdzielczości 4:3, 5:4 i 16:10 oraz całe mnóstwo innych poprawek. Twórcy poświęcili też sporo czasu na zbalansowanie trudności rozgrywki, między innymi osłabiając działanie osławionego znaku Quen. Patch dostępny jest do pobrania z oficjalnej strony gry.
 
Oto pełna lista zmian:
- Nowy darmowy DLC – „Wór pełen piór” to nowe zadanie dostępne w drugim akcie gry. Aby je rozpocząć, należy udać się do ekscentrycznego Elthona mieszkającego w samotnej chacie niedaleko kamieniołomu w pobliżu Vergen. Największa nagroda czeka u Elthona dla najbardziej cierpliwych graczy.
 - Gra obsługuje formaty obrazu 4:3, 5:4, 16:10.
 - Dodano schowek na przedmioty. Gracze mogą przechowywać przedmioty z ekwipunku w karczmach. Aby pozostawić przedmioty w schowku lub je z niego odebrać należy porozmawiać z karczmarzem.
 - Do ekwipunku dodano kategorię „Rupiecie” zwiększającą przejrzystość klasyfikacji przedmiotów.
 - Dodano nową kategorię w menu „Dodatki” umożliwiającą odgrywanie animowanych sekwencji (wspomnień Geralta, snów ukradzionych przez harpie, itp.) poza grą.
 - Wprowadzono opcję Szybkiego ładowania gry pod klawiszem F9.
 - Wprowadzono opcję chowania HUD aby umożliwić tworzenie zrzutów z ekranu bez wyświetlonych paneli. W przypadku nowych instalacji opcja ta dostępna jest domyślnie pod klawiszem „H”. Użytkownicy, którzy dokonali modyfikacji w konfiguracji klawiszy muszą przejść do panelu „Ustawienia klawiszy” w narzędziu konfiguracyjnym Wiedźmina 2, a następnie przypisać tej opcji wybrany klawisz. Uwaga: nie ma możliwości kontynuowania gry przy schowanym HUD.
 - Dodano licznik przedmiotów umieszczonych w kieszeniach.
 - Do panelu alchemii dodano opcję tworzenia kilku przedmiotów naraz.
 - Usunięto błąd polegający na braku obsługi rozdzielczości 2560x1440.
 - Rozwiązano problemy związane z technologią nVidia 3D Vision. Gracze nie muszą już odinstalowywać powiązanych sterowników.
 - Wprowadzono poprawki do obsługi funkcji 3D Vision, SLI oraz Crossfire przez grę.
 - Poprawiono obsługę funkcji Ubersamplingu przez karty nVidia
 - Wprowadzono poprawki do panelu opcji „Ustawienia klawiszy” umożliwiając konfigurację przycisków myszy dla osób leworęcznych.
 - Wprowadzono dodatkowe opcje ustawień klawiszy umożliwiające konfigurację przycisków służących do szybkiego wyświetlania paneli użytkownika.
 - Usunięto problem związany z resetowaniem opcji gry w momencie aktualizacji. Instalacja patcha nie resetuje już opcji gry.
 - Plik konfiguracyjny nie zostaje nadpisany w momencie aktualizacji i nadpisania launchera oraz urządzenia konfiguracyjnego.
 - Podczas aktualizacji launcher ulega zamknięciu zapobiegając pojawieniu się błędu aktualizacji.
 - Launcher zostaje całkowicie zamknięty i nie działa dłużej w tle.
 - Błąd aktualizacji „Zainstalowana wersja gry jest niewłaściwa lub niekompletna” pojawiający się w przypadku braku wystarczającej ilości miejsca na dysku systemowym został przeformułowany aby lepiej informować o przyczynie problemu.
 - Mutageny pełnią również funkcję składników alchemicznych. Częstotliwość pojawiania się słabszych mutagenów jest dużo wyższa niż silnych mutagenów, a ogólna częstotliwość pojawiania się wszystkich mutagenów została zmniejszona.
 - Wprowadzono poprawki do częstotliwości pojawiania się mutagenów oraz w sklepie Thoraka.
 - Sekcja w prologu obejmująca ucieczkę przed smokiem pozostaje niedostępna do momentu ukończenia wszystkich części prologu związanych ze szturmem na twierdzę, łagodząc tym samym poziom trudności na początku gry.
 - Podczas walki z kejranem po zawaleniu mostu na mapie, na końcu mostu pojawia się pinezka mająca na celu pomoc graczowi w odnalezieniu właściwej drogi i ukończenie zadania.
 - W wielu zadaniach pinezki na mapach zostały poprawione.
 - Osłabiono moc znaku Quen – czas trwania znaku zmniejsza się o 20% szybciej po otrzymaniu ciosu od przeciwnika. Wprowadzono również inne, mniejsze poprawki związane z balansem tego znaku.
 - Usunięto problem związany z brakiem możliwości stosowania olejów na srebrnych mieczach.
 - Usunięto problem związany z petardami Smoczy sen. Sztylety zadają bossom połowę obrażeń.
 - Wprowadzono szereg optymalizacji w karczmie w Vergen.
 - Usunięto błąd podczas odgrywania muzyki w sekwencjach skradania się.
 - Usunięto błąd związany z siłowaniem się na rękę z Bartoszem Szkutą. Gracze nie mogą dłużej bez końca wzbogacać się na siłowaniu z tym przeciwnikiem.
 - Usunięto możliwość rozpoczęcia walki na pięści z kobietą modlącą się pod pomnikiem w Vergen.
 - Przeciwnicy w mini grze w jednej z karczm zmieniają swoje pozycje we właściwy sposób nie blokując się nawzajem.
 - Usunięto błąd związany z mieczem Fenna podczas walki.
 - Usunięto błędy związane z Rękawicami zielarza.
 - W prologu Geralt zachowuje swój długi stalowy miecz przez cały czas, tzn. podczas sekcji szturmu nie jest ekwipowany domyślny miecz.
 - Usunięto błąd związany z nieśmiertelnością niektórych nekkerów.
 - Usunięto błąd związany z pojawianiem się podczas gry czarnego ekranu uniemożliwiającego dalszą rozgrywkę.
 - Nad gniazdami nekkerów po ich zniszczeniu nie pojawiają się dłużej ikony interakcji.
 - Po ukończeniu zadania „Zapach kadzideł” nie pojawia się informacja o zakończeniu zadania niepowodzeniem.
 - Usunięto nagłe przejście do gameplay’u tuż przed rozpoczęciem przerywnika z Cynthią i Filippą.
 - Usunięto Triss, Roche’a i Iorwetha podczas końcowej animacji tuż przed rozpoczęciem wyświetlania napisów końcowych.
 - Poprawiono ścieżki patroli strażników.
 - Usunięto możliwość zabicia wysłannika Redanii w namiocie Henselta, uniemożliwiając jego respawn.
 - Elfka w Vergen nie zastyga dłużej w pozie „stracha na wróble”.
 - Zgnilce pożywiające się zwłokami nie pojawiają się po spaleniu danego ciała.
 - Wprowadzono szereg poprawek związanych z funkcjonowaniem społeczności w grze.
 - Wprowadzono szereg poprawek w ustawieniach kamery w dialogach.
 - Wprowadzono niewielkie zmiany do sekwencji dialogowych (m. in. poprawiono gestykulację króla Foltesta na murach miasta w prologu).
 - Usunięto blokadę postępu w zadaniu „W szponach szaleństwa”.
 
Więcej o grach:
- Komputer sam nauczył się grać w Civlization
 - Czy w Windows 8 będzie można odpalić gry z Xbox 360?
 - Pro Evolution Soccer 2012 - twórcy powielają błędy serii FIFA
 - Dlaczego nowy Hitman powstaje już 6 lat
 - Ubisoft: Nowa generacja konsol to nie tylko grafika
 
Źródło: CD Projekt RED





Komentarze
48ponieważ intel się dławi nawet przy kalkulatorze
nareszcie : )
Obie gry przeszedlem. Ale nie mozna oceniac fabuly ktos kto gry nie przeszedl. Wszystko sie wyjasni na koncu :)
Fabuła względem pierwszego wiedźmina dużo lepsza. Ta przynajmniej ma jakiś rozmach, a w poprzedniej części go praktycznie nie było, ale mimo to i tak była bardzo dobra.
Niby gdzie ta lepsza fabuła? W jedynce był Alvin który wracał jako mistrz zakonu czego w sumie do konca nie jestesmy pewni. Zakonczenie wieloznaczne, ciekawe i w stylu Sapkowskiego. A w 2? Wykańczamy króla czy nie? Jesli chodzi i przejmowanie władzy, to wolę HOI odpalic i wysyłac dywizje panc. Wiedzmin unikał angazowania sie w sprawy panstwowe jak ognia a tu nagle królow koronuje. Dla mnie to calkowita porazka.