Gry

Wiedźmin 2 v2.0 - obszerna lista zmian i poprawek

przeczytasz w 3 min.

Zaledwie dwa dni dzielą nas od premiery patcha 2.0 do gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. Łatka wprowadzająca wiele zmian i dodatków będzie dostępna do pobrania już w najbliższy czwartek. Najważniejsze zmiany w wersji 2.0 to nowy tryb trudności, samouczek oraz tryb Areny.

Dodatkowo nie zapomniano o wprowadzeniu kolejnych, licznych (42) poprawek. Wkrótce po premierze wersji 2.0, na łamach benchmark.pl pojawi się artykuł podsumowujący zmiany wprowadzone w Wiedźminie 2 od dnia premiery, a także testy wydajnościowe. Tymczasem zapoznajcie się z pełną listą poprawek oraz opisem nowych funkcjonalności które pojawią się w grze.

Arena - jest zupełnie nowym trybem rozgrywki, niezależnym od fabuły Wiedźmina 2. Bohater staje na ubitej ziemi, przeciw różnorodnym przeciwnikom i walczy z nimi na śmierć i życie. Prócz złota i cennych przedmiotów otrzymywanych za pokonanie wrogów, gracz dostaje również punkty, które pozwalają porównać osiągnięcia z innymi entuzjastami krwawego sportu na całym świecie. Na arenie czekają nie tylko wyzwania, ale i kompani. Za umiarkowaną opłatą, dołączają do bohatera, by wspomóc go w najtrudniejszych walkach. Możliwość wysyłania wyników na forum dostępna jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników, którzy posiadają na forum konto. Konto można założyć zarówno z poziomu ekranu startowego gry, jak i na stronie gry. Kolejne logowania możliwe będą bezpośrednio z launchera gry. WAŻNE: Korzystanie z różnego rodzaju modów zmieniających atrybuty oraz statystyki postaci, uniemożliwi wysłania Punktów Areny na serwer. Jest to konieczne w celu wyeliminowania potencjalnych prób obejścia systemu klasyfikacji.

Samouczek - jest krótką przygodą, w czasie której gracz ma możliwość zapoznania się z mechanizmami gry. Kierując poczynaniami Geralta ratuje życie Eryka z Przeprawy i krok po kroku uczy się sterowania, podstaw walki, warzenia i używania eliksirów. Samouczek wyznacza coraz to nowe zadania, a po ich zakończeniu sugeruje poziom trudności grania w Wiedźmina 2, adekwatny do umiejętności gracza.

Mroczny poziom trudności - jest najbardziej wymagającym trybem grania w Wiedźmina 2, w którym każdy przeciwnik stanowi wielkie wyzwanie. Rozszerzenie nie tylko podnosi poprzeczkę trudności - dodatkowo oferuje nowe, połączone ponurą legendą zestawy przedmiotów. Rynsztunki Świętokradcy, Wiarołomcy oraz Bratobójcy dają dużą przewagę nad wrogami, a gdy są skompletowane, należące do nich miecze wysysają z przeciwników żywotność i dodają ją wiedźminowi. Jednak dopóki Geralt nie zbierze wszystkich elementów danego rynsztunku, przeklęte miecze będą zabierały mu żywotność bez żadnych profitów.

Ulepszenia i poprawki walki:

  • Wprowadzono dużą liczbę poprawek w systemie doboru przeciwników.
  • Można parować bez ograniczeń (nawet nie mając wigoru). Blokowanie ciosów jednak nie eliminuje całości obrażeń (maksimum 50% redukcji po wykupieniu odpowiedniej zdolności).
  • Poprawiono responsywność przycisków po uniku. Można natychmiast rzucać Znaki, parować oraz atakować.
  • Wyeliminowano przerywanie ataków Geralta. Ataki są kontynuowane pomimo trafień ze strony przeciwników.
  • Odebrano przeciwnikom możliwość nieustannego atakowania Geralta po jego powaleniu na ziemię. Po przewróceniu, Geralt wstaje sprawniej unikając kolejnych ataków oraz nie może być powalony dwa razy w krótkim odstępie.
  • Geralt nie atakuje już przeciwników znajdujących się za innymi wrogami, stojącymi bliżej.
  • Poprawiono wybieranie celu podczas walki - preferowany jest cel, który wcześniej został zaznaczony.
  • Poprawiono wybieranie celu podczas walki – preferowany jest przeciwnik z nałożonym efektem krytycznym, umożliwiającym wykonanie ciosu kończącego.
  • Wyeliminowano dwa dodatkowe kroki Geralta po wykonaniu ataku z wciśniętym przyciskiem poruszania się.
  • Ataki są kontynuowane nawet przy trzymanym przycisku kontrolującym ruch Geralta (np. W, S, A lub D na klawiaturze).
  • Ataki są kontynuowane przy naciśnięciu przycisku ataku tuż po zadaniu ostatniego ciosu animacji.
  • Geralt może wykonać obrót o 180 stopni od razu po zakończeniu ataku.
  • Poprawiono ogólną responsywność przycisków. Wyeliminowano konieczność wciskania przycisków dwa lub więcej razy, by wykonać daną akcję.
  • Poprawiono ataki z dystansu. Geralt poprawnie atakuje przeciwników z dystansu (doskok z mieczem przy szykim ciosie), gdy stoją w odpowiedniej odległości.

Inne poprawki w wersji 2.0:

  • Wyeliminowano blokadę przycisków po rzuceniu kilku petard.
  • Dodano możliwość ustawienia w narzędziu konfiguracyjnym formatu obrazu niezależnie od rozdzielczości.
  • Zmniejszono ilość przestrzeni dyskowej wymaganej do aktualizowania gry.
  • Wyeliminowano przypadki zawieszania się gry podczas wczytywania niektórych stanów gry z Wiedźmina 1.
  • Dodano więcej potworów do jaskini przed Loc Muine.
  • Poprawiono sposób i częstotliwość pojawiania się potworów we mgle w akcie drugim.
  • Poprawiono błąd polegający na przedwczesnym zanikaniu efektu wizualnego towarzyszącego wykorzystaniu Adrenaliny.
  • Łucznicy sprawniej dobywają miecza, gdy się do nich zbliżamy.
  • Zmniejszono częstotliwość wykorzystywania tarczy przez magów, gdy rzucamy w nich sztyletami.
  • Gra jest pauzowana podczas wykonywania ciosów kończących na przeciwnikach.
  • Wyeliminowano problemy związane z atakowaniem trolla w akcie drugim.
  • Poprawiono fizykę sztyletów do rzucania.
  • Celownik do rzucania nożem jest bardziej widoczny.
  • Poprawiono animację śmierci Geralta, gdy ten ginie podczas rzucania znaku Axii.
  • Naprawiono lukę w walce z Letho. Tego przeciwnika nie można już zabić serią rzucanych petard.
  • Poprawiono lukę w trybie ‘Nagła śmierć’, przy którym niemożliwe jest wczytywanie zapisanych stanów gry.
  • Poprawiono ustawienia kamery w walce z kejranem.
  • Poprawiono sterowanie kamerą z użyciem gamepada.
  • Poprawiono wybrane statystki mutagenów.
  • Poprawiono działanie filtru ‘Rupiecie’ w ekwipunku Geralta.
  • Poprawiono okienko w ekwipunku Geralta informujące o niedozwolonej czynności.
  • Wprowadzono poprawki w informacjach wyświetlanych na mini-mapie w akcie pierwszym.
  • Wprowadzono liczne poprawki do balansu dźwięku w grze.
  • Poprawiono sposób teleportowania postaci podczas mini-gier.
  • Poprawiono animacje nekkerów.
  • Wprowadzono poprawki do zadania ‘Zapach kadzideł’.
  • Wprowadzono liczne poprawki do lip-syncu w grze.
  • Wprowadzono liczne poprawki do samouczka w grze.

Więcej o Wiedźminie 2:

Źródło: CD Projekt RED

Komentarze

43
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    1
    Jest ten patch już?
    • avatar
      0
      Czy mi się wydaje czy jesteś Marcin wielkim fanem Wieśka? ;)
      • avatar
        Ironclad
        0
        Piknie, ciekawe czy poprawili optymalizację i da się grać na max choćby na HD6850 :) .
        • avatar
          artos_paj
          0
          Ja osobiście najbardziej się chyba cieszę z poprawek balansu dźwięku. Granie na słuchawkach stereo było co najmniej dziwaczne, bo minimalne obrócenie Geralta bokiem do rozmówcy skutkowało czasem nawet tym, że nie dość że ledwo go było słychać, to jeszcze w jednej tylko słuchawce..

          No i plus dla pauzy przy ciosach kończących, bo to dość irytujące - Geralt dobija jednego, a reszta jego :P
          • avatar
            Konto usunięte
            0
            Moze ktos mi powie czy w wiesku 2 jest tryb skakania ?
            • avatar
              Konto usunięte
              0
              Cieszę się, że Wiedźmin 2 leży i w niego nie gram, bo ma to swoje plusy.
              • avatar
                Konto usunięte
                0
                Może w końcu skusze się na przejście gry po raz 2
                • avatar
                  Konto usunięte
                  0
                  Rzeczywiście 2.0v
                  • avatar
                    SoundsGreat
                    0
                    W to już można grać na HD3870 i 2x3,06GHz?
                    • avatar
                      Vassago
                      0
                      No to powoli będę się szykował do kupna, jak już go w końcu załatają na maxa. Współczuję innym co kupili grę na samym początku i mieli setki bugów. Widzę, że drugi wiedźmin jest jak Gothic 3. Czy oni wogóle go przetestowali zanim wypuścili na rynek???
                      • avatar
                        Geralt57
                        0
                        Jestem wielkim fanem twórczości AS-a - mam wszystkie jego powieści, które mógłbym czytać bez końca, ale gry nie mam bo nie jestem w stanie grać. Szkoda...
                        • avatar
                          Konto usunięte
                          0
                          W sumie plywanie i latanie by sie przydalo; niech jeszcze wrzuca manualny seks z triss i budowanie wlasnych lokacji i bedzie gitara.
                          • avatar
                            Konto usunięte
                            0
                            Heh:D
                            Mi wiesiek 2 na gtx 460 1GB OC gigabyte, 4GB ddr3 i phenom II x4 B45 leci na wysokich , ale w 2 akcie zaczynają się problemy z uberpróbkowaniem, najczęściej gdy jestem w otoczeniu dużej ilości roślinności.
                            Wcześniej miałem 8800GT galaxy i wieśka 2 przeszedłem płynnie w rozdziałce 1024x768 i reszta na max(zmniejszenie jakości itd. wyłączyłem całkowicie) i oczywiście bez uberpróbkowania ;D
                            Gra szła płynniutko jak marzenie.
                            2GB ram to za mało dla tej gry we Flotsam cięło niemiłosiernie, lecz gdy dorzuciłem dodatkowe 2GB ram wszystko zaczęło wręcz fruwać ;D
                            • avatar
                              tom_1984
                              0
                              czyli 1.0 to była beta...
                              • avatar
                                gehaes
                                0
                                nie sieje tylko stwierdzam jak jest. po prostu większość myślała że tak ma być i jak "...Geralt atakował przeciwników znajdujących się za innymi wrogami, stojącymi bliżej..." to marudzili pod nosem "...wow, ależ trudna, jak za starych dobrych czasów...".

                                p.s. sam kupiłem ten tytuł 3 dni temu, czekam na patch i można się bawić.