Gry

Zaskakująca przyszłość serii Command & Conquer

przeczytasz w 1 min.

Command & Conquer to obok Warcrafta jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek wśród gier z klasycznego już gatunku strategii RTS. Koncern Electronic Arts pracuje już jednak nad  nowym kształtem tejże serii.

W wywiadzie udzielonym serwisowi Gamasutra nowy szef marki Command & Conquer – Jon Van Caneghem  (którego starsza część graczy pamięta zapewne z serii Might & Magic) podzielił się swoją wizją dalszego rozwoju serii C&C kryjącą się pod hasłem „przyszłość wycelowana bezpośrednio w konsumenta”.

Jon von Caneghem - twórca serii Might & Magic, założyciel New World Computing

Podstawowym jej założeniem mocniejsze powiązanie graczy ze sobą poprzez całkowite przejście gry na platformę cyfrową i dodanie doń specjalnych usług społecznościowych. Miałoby to zapewnić również lepszy kontakt graczy z twórcami danego tytułu dzięki czemu mogliby oni szybko reagować na wszelkie uwagi i prośby użytkowników. Nic nie stałoby także na przeszkodzie dalszemu rozwojowi gry poprzez poszerzanie jej świata wzorem modnych ostatnio produkcji MMO.

Wszelkie zmiany miałby służyć jednemu celowi – dotarciu do większej grupy klientów. Zdaniem Caneghema będzie to możliwe jedynie po całkowitym przemodelowaniu dotychczasowego modelu gier z gatunku RTS. Przykładem takich zmian mogą być niezwykle popularne wśród użytkowników Facebook’a gry strategiczne dostępne z poziomu tegoż serwisu społecznościowego.

Command & Conuer 4 - kolos na "glinianych nogach"?

Wszystko wskazuje więc na to, że szykuje się nam niemała rewolucja w serii Command & Conquer. Miejmy tylko nadzieje, że nie będzie on oznaczał całkowitego zwrotu w kierunku "niedzielnych" graczy („casual gamers”).

Źródło: Gamastura.com

Komentarze

31
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    adivxv5
    0
    Dla mnie to i tak Settlers 3 jest najlepszy :P
    • avatar
      Konto usunięte
      0
      A co złego w produkcjach dla graczy niedzielnych? Nie każdy chce siedzieć przez trzy noce z rzędu, by zabić bossa. Gry mają być jak film, czy książka - zapewnić rozrywkę i opowiedzieć historię.

      Ot taka np. Assassin Creed 2, czy Uncharted 2, czyli dwie najlepsze konsolowe produkcje tego roku - łatwe, lekkie i przyjemna, a jakże wciągają.

      Natomiast MMO w C&C byłoby bardzo mniam :) "For Kane, brothers" :)
      • avatar
        szawel
        0
        Tylko dlaczego degradować klasyki do gier "lekkich i przyjemnych". ;/
        To tak jakby przepisać na nowo Horacego w formie slangu osiedlowego i sprzedawać w supermarketach.
        Przepraszam,że nawiązuję do starożytnych twórców, ale seria C&C liczy sobie 15lat, co na grę PC jest sporym osiągnięciem i rozumując w ten sposób jest również swego rodzaju elementem historii.

        Więc może lepiej było by nie niszczyć klasyków, a dla "niedzielnych graczy" stworzyć im "niedzielne gry" nie wymagające zaangażowania, czasu czy wysiłku.
        • avatar
          NomadDemon
          0
          mnie wkur*** to ze wszystkie rts na takie typowe 3d przechodza.. izometria byla lepsza
          • avatar
            Huntcold99
            0
            Trochę te MMO to już jak rzeka się robią.. Skille, grind, exp lvl... skille grind exp lvl.............
            • avatar
              Konto usunięte
              0
              jak dla mnie to Dune 2000 byla NAJLEPSZA ze strategii

              Teraz juz takich sie nie robi........ SZKODA

              To samo sie tyczy HoM&M III - tylu ludzi tak dobrze wspomina taka WERSJE GRAFIKI sprzed 10 lat - JAKOS NIKT TAKICH GIER NIE CHCE ZROBIC
              • avatar
                Konto usunięte
                0
                Może nowy C&C nie będzie tak gumisiowaty jak Red Alert 3. Podobał mi się C%C Tiberium Wars i Kane's Wrath, mam nadzieję że pójdą w tym kierunku.
                • avatar
                  Gonzo
                  0
                  C&C to nic. Total Annhilation to było coś :D
                  • avatar
                    Konto usunięte
                    0
                    Chrzanicie ze C&C to nic, dno, kiła. Hmmm tylko dlaczego ta seria nadal się świetnie sprzedaje ? Ma to coś. Najlepsze z serii C&C to Redalert 2 razem z dodatkiem Yuri i Tiberium wars. Gram w tą serie od pierwszej części. Do tej pory mam wszystkie części z dodatkami. Pisanie ze Annihilation to było coś... Tylko to coś umarło.
                    • avatar
                      Konto usunięte
                      0
                      Hmmm... trochę śmieszy mnie ta wypowiadana wielokrotnie i przez wiele osób nostalgia "jak to kiedyś było fajnie".

                      10-15 lat temu (i więcej) większość z tych co tak tęsknią była w podstawówce/liceum i nie miała nic do roboty gdy wracała ze szkoły.
                      Dune 2000 gdy się ukazała ujęła wszystkich grafiką. Dzisiaj jest praktycznie niegrywalna, bo wszyscy przyzwyczaili sie już do naturalnych i niemal intuicyjnych interefejsów współczesnych RTSów.
                      Kolejkowanie produkcji, tworzenie grup, waypointy, strefy patrolowania itd. itp - dzisiaj nikt się nie zastanawia nad tymi opcjami - po prostu jest to OCZYWISTE.

                      Natomiast jeśli chodzi o stopień skomplikowania - cóż - chodzi przede wszystkim o kase i tyle. I o ile w taką FIFE może grać każdy a niewielu dochodzi do mistrzostwa (przy czym gra jest ta sama) to w przypadku strategii/RTS tak się nie da. Grupa docelowa musi być określona na początku.
                      Albo tworzymy grę dla "wszystkich" i odrobinę ja komplikujemy (i jest nadzieja na spory zysk jeśli się uda), albo tworzymy grę dla "elity" i mamy świadomość że ku ją niewielki odsetek. Tą ostatnią drogą poszli twórcy Europa Universalis i Hearts of Iron - tylko stopień skomplikowania tych gier powoduje, że są zupełnie niedostępne dla większości. Nie da się w nie pograć 2-3 godzinki raz na tydzień...
                      Twórcy Command and Conquer wybrali zysk - więcej potencjalnych nabywców - ale wymusza to uproszczenia.

                      I tyle.
                      • avatar
                        projectdarkstar
                        0
                        Widzę, że panowie z EA nic się nie nauczyli po totalnej klęsce Generals. Nie wiem, dlaczego udziałowcy i szefowie EA pozwalają idiotom zabierać się za coś, co generuje kupę kasy. Przecież wiadomo, że takie bolki jak ten na zdjęciu to skopią.
                        • avatar
                          Konto usunięte
                          0
                          Skoro ten Pan jest odpowiedzialny za Heroes to CZEMU najlepsza ich czescia byla 3 i to dodatek SOD ? ... IV i V to totalne badziewie ... w V irytuje mnie widok 3D i trwajace dosc dlugo wczytywanie kolejnej tury ... Do tej pory mozna znalezc kupe ludzi grajacych w Heroes 3 SOD ew. grajacyh w nieoficjalny dodatek zrobiony przez fanow tj. ITWOG

                          *projectdarkstar

                          Witam :P moim zdaniem wlasnie Generals byl swietny a kolejne czesci byly nie wypalem :) swietnie wspominam ta czesc i siegam po nia dalej.


                          • avatar
                            Konto usunięte
                            0
                            i to jest bol, nie wydaje mi sie ze powstana juz kamienie milowe na wzor Starcrafta, Half-Lifa, Shogun Total War, Unreala (pierwsza część) czy innych ktorych z racji wieku nie pamietam, bo teraz liczy sie kasa a taka mozna zbic w mmo i na turniejach (np koreanskie turnieje starcrafta) a kampanie dla samotnych graczy to absolutny przezytek bo po co robic gre i fabule jak ktos ja przejdzie po 40h? sory teraz po 4 godzinach (a kiedys redaktorzy przeklinali 40 to za malo, - nie pamieta wol jak cieleciem byl) teraz generowac zyski trzeba poprzez tworzenie gry dla 7 latkow im szybciej naucza sie poruszac padem tym lepiej i wiecej zyskow wygeneruja. ogolnie zauwazcie ze swiat ulega dramatycznemu uproszczeniu i rownaniu w dol, a potem jak wylacza prad bo padnie elektrownia to miliony ludzi z glodu w miescie umrze a reszta bedzie do siebie strzelac, bo nic innego nie beda umiec robic. ogien? a co to? jest mikrofala. glupota ludzka jest nieskonczona
                            • avatar
                              severian
                              0
                              Widzę,że EA nie odpuszcza "casualom":)Krzyżyk na drogę bo moim zdaniem taka polityka doprowadzi do upadku tej korporacji,że o spadku jakości gier już nie wspomnę.