Najnowsza wersja niezwykle popularnego benchmarka firmy Futuremark. Wymaga do działania karty obsługującej DirectX 11 i garściami czerpie z nowoczesnych technologii zaimplementowanych w tych konstrukcjach, jak choćby teselacja. Do naszych celów wykorzystaliśmy ustawienia Performance (1280 x 720). Odczytujemy wynik całościowy (3D Mark Score), układu graficznego (Graphics Score), procesora (Physics Score) oraz wynik testu mieszanego (Combined Score). Wszystkie wyniki wyrażone są w punktach - im więcej tym lepiej.
PCMark 7
Najnowsza wersja benchmarka firmy Futuremark mierząca ogólną wydajność komputera. Aplikacji tej poświęciliśmy oddzielny artykuł, więc jeśli szukasz bardziej szczegółowych informacji zajrzyj do naszej recenzji. Wersję Basic tego programu można pobrać i używać za darmo. Jest ona dostępna na stronie firmy Futurmark. Przeprowadziliśmy całościowy test PCMark 7, na wykresach podajemy wynik ogólny, oraz wyniki szczegółowe. Zachęcamy do publikacji wyników waszych komputerów z tego programu w naszym dziale Benchmarki.
Metro 2033
Metro 2033 pozostaje jedną z nielicznych gier która wykorzystuje właściwie wszystkie technologie wspierane przez nowoczesne karty graficzne. W testach wykorzystaliśmy benchmark dołączony do gry oraz scenę Frontline. Testy przeprowadziliśmy w rozdzielczości 1680 x 1050 (DirectX 10) ze średnimi ustawieniami jakości (Medium), wygładzaniem krawędzi AAA i filtrowaniem anizotropowym. Testy przeprowadzane były trzykrotnie, a wynik uśredniany. Wynik wyrażany jest w średniej ilości klatek na sekundę, im więcej tym lepiej.
Resident Evil 5
Benchmark wbudowany w grę (jest on także dostępny jako oddzielny program) umożliwia przetestowanie gry w dowolnej konfiguracji (zarówno DirectX 9 jak i DirectX 10). Przeprowadziliśmy test przy użyciu wersji DirectX 10 w rozdzielczości 1680 x 1050, przy maksymalnych ustawieniach jakości i wygładzaniu krawędzi x8. Wynik wyrażany jest w średniej ilości klatek na sekundę - im więcej tym lepiej.
SiSoft Sandra 2011
Najnowsza wersja jednego z najpopularniejszych benchmarków syntentycznych. Przynosi on kilka zmian jak choćby testy dla DirectX 11, czy też OpenCL. Sprawdziliśmy wydajność platform w różnych aspektach: wydajności procesora (Processor Arithmetic i Multi-Media), pamięci RAM i cache (Cache & Memory), oraz szyfrowania za pomocą karty graficznej (GPGPU Cryptography - Compute Shader).