Karty graficzne

Testy: STALKER: Zew Prypeci, Metro 2033

przeczytasz w 1 min.

STALKER: Zew Prypeci

 

Silnik graficzny Stalkera: Zew Prypeci potrafi wykorzystać wszelkie nowinki technologiczne obecnie dostępnych akceleratorów graficznych. Gra jest bardzo zróżnicowana pod względem wymagań sprzętowych. Otwarte przestrzenie, czy też większa ilość przeciwników wpływają na wydajność. Natomiast zamknięte lub małe pomieszczenia zazwyczaj nie stwarzają większych problemów nawet na wolniejszych układach graficznych.

STALKER: Zew Prypeci - DX11
1280x1024, Maks. Detale

ASUS GTX 460 768MB (700/920) 115
102
Sapphire HD 6850 1GB (775/1000) 108
95
MSI GTX 550 Ti Cyclone 1GB (950/1075) 102
95
GeForce GTX 550 Ti 1GB (900/1025) 94
84
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) 92
85
AMD HD 6790 1GB (840/1050) 90
84
Sapphire HD 6790 1GB (840/1050) 90
84
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) 88
81
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) 75
69
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

STALKER: Zew Prypeci - DX11
1680x1050, Maks. Detale

ASUS GTX 460 768MB (700/920) 90
81
Sapphire HD 6850 1GB (775/1000) 85
79
MSI GTX 550 Ti Cyclone 1GB (950/1075) 74
67
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) 73
66
GeForce GTX 550 Ti 1GB (900/1025) 72
65
AMD HD 6790 1GB (840/1050) 67
62
Sapphire HD 6790 1GB (840/1050) 67
62
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) 67
60
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) 57
48
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Wydajność najnowszego akceleratora „czerwonych” nieco nas zaskoczyła. Głównie z tego względu, że Radeon 6790 był nieco wolniejszy od Radeona 5770. Jedyne sensowne wytłumaczenie może być takie, że akurat  w tym konkretnym miejscu testowym, gdzie dokonujemy pomiarów, mniejsze znaczenie miała szerokość magistrali pamięci, a większe częstotliwość taktowania. Jakby nie patrzeć, Radeon 5770 ma wyżej taktowany rdzeń graficzny oraz pamięć operacyjną.
 

Metro 2033

 

Gra znalazła się w naszych testach nie bez powodu. Oferuje bardzo szczegółową grafikę, a przy tym potrafi skorzystać z funkcji zawartych w  DX11. Metro 2033 to kolejny „killer” akceleratorów graficznych – wyciąga z nich wszystkie soki!

Metro 2033 - DX9
1280x1024, Średnie Detale, PhysX wyłączony, AF x4

Sapphire HD 6850 1GB (775/1000) 99
71
AMD HD 6790 1GB (840/1050) 95
67
Sapphire HD 6790 1GB (840/1050) 95
67
ASUS GTX 460 768MB (700/920) 84
63
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) 81
60
MSI GTX 550 Ti Cyclone 1GB (950/1075) 80
59
GeForce GTX 550 Ti 1GB (900/1025) 76
53
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) 72
53
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) 67
49
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Metro 2033 - DX9
1680x1050, Średnie Detale, PhysX wyłączony, AF x4

Sapphire HD 6850 1GB (775/1000) 84
60
AMD HD 6790 1GB (840/1050) 78
54
Sapphire HD 6790 1GB (840/1050) 78
54
ASUS GTX 460 768MB (700/920) 70
52
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) 66
48
GeForce GTX 550 Ti 1GB (900/1025) 63
42
MSI GTX 550 Ti Cyclone 1GB (950/1075) 61
37
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) 59
43
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) 54
38
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Ostatnia już gra i wielka wygrana Radeona 6790. Metro 2033 potwierdza lepszą wydajność najmłodszego akceleratora AMD nad układem GeForce GTX 550 Ti. Wyraźnie widać, jak dużego „kopa” dało zastosowanie 256-bitowej pamięci oferującej wyższą przepustowość GB/s. W rezultacie Radeon 6790 jest szybszy od podkręconego GeForce’a GTX 460.

Średnia jakość detali graficznych i rozdzielczość 1680x1050 to najlepsze ustawienia dla karty graficznej Radeon 6790 i gry Metro 2033. Można wtedy grać komfortowo.