Gry

Armia Dwóch

przeczytasz w 3 min.

Tak naprawdę Army of Two pokazuje swój pazur dopiero w trybie dla dwóch graczy. Wówczas staje się widoczne, gdzie ukryty został cały potencjał tejże gry. Już sam fakt, iż misje kampanii możemy rozgrywać wraz z innym graczem (zarówno w sesji publicznej jak i prywatnej), który wciela się w tym momencie w naszego partnera świadczą o nakierowaniu rozgrywki na zabawę wieloosobową. I nie ma co się dziwić, bo przy dobrym partnerze gra zupełnie nie przypomina tej poznanej do tej pory. Akcja potrafi znacząco przyspieszyć, a klimat i grywalność "poszybować w górę". Jedyne co potrzeba to dobre zgranie.

W przypadku rozgrywki wieloosobowej obaj gracze mają możliwość wydawania rozkazów. Są one jednak bardziej komunikatami niż poleceniami, gdyż to od nas zależy czy zostaną wykonane. Z doświadczenia kilkunastu rozegranych godzin w sieci wiem jednak,
że sprawne uzupełnianie się w wydawaniu rozkazów procentuje.

Na szczególną pochwałę zasługuje znakomite i niezwykle proste rozwiązanie problemu równoczesnego oddania strzału w trybie coop-snipe. Wystarczyło dodać uruchamiany przyciskiem licznik odmierzający czas do strzału. Ten patent również daje nam większą kontrolę na prowadzoną przez nas postacią, więcej od nas zaczyna zależeć. Dzięki temu wszystkiemu znacznie ciekawiej gra się w dwie osoby niż samemu. Tym bardziej cieszy fakt, iż twórcy pomyśleli nie tylko o rozgrywkach sieciowych, ale także o możliwości połączenia sił z kolegą przed jedną konsolą w trybie dzielonego ekranu.

Jakby tego było mało Army of Two umożliwia nam również zmierzenie się z żywymi przeciwnikami w trybie Versus. Nie jest to jednak typowa rozgrywka nastawiona na konfrontacje czterech graczy. Najważniejsze jest w niej bowiem zdobywanie pieniędzy, a nie wybijanie się nawzajem. Sama rozgrywka w tym trybie polega na starciu dwóch grup najemników (jak się domyślacie każda składająca się z 2 osób) i wykonywaniu podsyłanych nam na bieżąco zleceń. Oczywiście zabicie wrogiego najemnika jest premiowane, ale są to drobne kwoty (1000$ za "głowę") w porównaniu do kasy jaką można zdobyć za wykonanie pojawiających się zadań. Są one dość różnorodne - wyeliminowanie konkretnego przeciwnika, oczyszczenie budynków ze snajperów, przeniesienie rannego żołnierza do czekającego helikoptera. W danej lokacji znajdują się także przeciwnicy sterowani przez konsole i to niekoniecznie związani z danym zleceniem. Stanowią jednak pewne utrudnienie, które urozmaica zabawę. W takim środowisku każda z grup stara się wykonać swoje zadanie przed druga, gdyż cele są tylko jedne i tylko jedna z grup może zakończyć misje sukcesem. Na koniec podawane jest podsumowanie uwzględniając kto ile zarobił, ile razy zginął czy ilu graczy zabił itp. Ma to znaczenie jeśli bawimy się na serwerach rankingowych, gdzie nasze poczynania zapisywane są na "drabinie" osiągnięć. Na chwile obecną gdy pisze te słowa osobnik na pierwszym miejscu ma zdobyte już ponad 40 mln dolarów. Niezły wyjadacz :)



Podsumowanie

 

 


Army of Two jest przykładem dobrze skonstruowanej gry, produkcji wręcz "rzemieślniczej". Nie jest jednak hitem, ale na całe szczęście nie stara się nim być. Nie jest też w ten sposób kreowana.
Nowe rozwiązania dodane do klasycznego już gatunku strzelanin zaowocowały jednak powstaniem czegoś oryginalnego, dającego graczom dużą przyjemność z rozgrywania kolejnych misji czy zadań. Co ciekawe, w czasach, w których dominuje nastawienie na coraz to bardziej rozbudowane produkcje oferujące tryb wieloosobowy dla jak największej liczby graczy, twórcy recenzowanej gry postawili na minimalizm w rozgrywce wieloosobowej ograniczając ją tylko do 2 lub 4 graczy, w zależności od trybu. Jak się okazało nie trzeba 32 czy 64 graczy, aby rozgrywka była ciekawa, wciągająca i stanowiła odpowiednie wyzwanie dla miłośników tego typu zabawy.     Do wielkich plusów Army of Two, które trzeba szczególnie zaakcentować jest wprowadzenie całkowicie nowej zmiennej jaka jest aggro do mechaniki klasycznej strzelaniny. Rozwiązanie to jest niezwykle proste, ale jakże orzeźwiające. Powoduje bowiem powstanie całkowicie nowego systemu rozgrywki kooperacyjnej co znacząco podnosi atrakcyjność całej produkcji oraz zapewni jej, moim zdaniem sporą popularność.

Moja ocena:
 
Grafika:
4
Dźwięk / Muzyka:
4
Grywalność: 1 gracz
3
Grywalność: Multiplayer
4
Ogólna ocena:
4

 

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!