Gry

Zabić, zniszczyć, zetrzeć na proch, czyli to, co tygrysy lubią najbardziej - c.d.

przeczytasz w 3 min.

Jedną z lepszych strategii Brytyjczyków jest wsparcie królewskich komandosów. Są to jednostki korzystające z szybowców, dzięki temu możemy je dostarczyć błyskawicznie we wskazane miejsce na polu bitewnym. Dodatkowo komandosi są naprawdę nieźle wyposażeni.. Prawie jak agent 007, tyle że bez krawata.

  1. Komandosi, którzy podłożyli materiał wybuchowy, wycofują się w bezpieczne miejsce, trzeba o tym pamiętać bo inaczej mogą skończyć jako materiał na konserwę turystyczną.
  2. patrząc od lewej - pole wezwania komandosów - posiadane uzbrojenie oraz dostępne dodatki - granaty odłamkowe, ładunki wybuchowe, granaty dymne.

Dodatkowo w czasie gry możemy wezwać czołg szybowcem a także polowe bazę piechoty. Jednym słowem 5 w 1 - czyli na kłopoty - królewski komandos.

Czołg wyjeżdża z szybowca - czego to ludzie nie wymyślą...

Jednak to wszystko jeszcze nic. Moim ulubionym pojazdem Brytoli jest lekki czołg piechoty, wyposażony w strzał pociskiem rozpryskowym. Piechota, która zostanie tym potraktowana wygląda jak spełnione marzenie dr Lecter'a, każda kończyna osobno w równych częściach. Zresztą zobaczcie sami.

1 - patrząc od dołu - działko rozpryskowe gotowe do strzału - to co zostało z niemieckiego wojaka i jego marzeń o wielkiej Rzeszy - sprawca całego zamieszania

Warto pamiętać o kolejkowaniu zadań szczególnie na początku rozgrywki. Aby zlecić oddziałowi zajecie kilku punktów po kolei należy zaznaczyć drużynę, przytrzymać SHIFT, a następnie prawym klawiszem klikać na kolejne punkty, które maja być zajmowane. Najlepiej zerknąć od czasu do czasu co się dzieje z tym oddziałem, ponieważ nawet będąc pod ostrzałem będzie dalej próbować zająć punkt, co pewnie przypłaci śmiercią.. Niemniej istotne jest odpowiednie ustawienie kierunku ostrzału oraz ocena zasięgu jednostki lub karabinu.

1 - patrząc od góry - oddział piechoty, który a chwilę zacznie budowę gniazda karabinu maszynowego - po wybraniu z menu oddziału polecenia budowy, trzymając prawy klawisz myszy ustawiamy miejsce budowy oraz pole rażenia. - na mapie widać zasięg działania karabinu.

Podobnie jest z pojazdami i czołgami, trzeba o tym pamiętać szczególnie w przypadku wycofywania czołgu z pola ostrzału. Samo kliknięcie lewym przyciskiem spowoduje, że czołg najpierw się obróci (odsłaniając tył czołgu, który ma najsłabszy pancerz), a następnie skieruje się w wyznaczone miejsce tracąc czas i narażając się na zniszczenie. Umiejętne wykorzystanie SHIFT'a pozwoli na cofanie się czołgu tyłem i kontynuowanie obronnego ostrzału wroga.

1 - patrząc od lewej - czołg przed zmianą położenia - miejsce przeznaczenia i kierunek ustawienia czoła pojazdu.

W czasie gry warto zbierać złom. Zabite jednostki z obsługi broni zostawiają na polu bitwy sprzęt, który możemy wykorzystać. Najczęściej są to karabiny maszynowe czy działa, ale zdarza się, że można wyhaczyć naprawdę niezła broń jak choćby newelbelfer, czyli podręczna wyrzutnia rakiet, idealna do ostrzału oddalonych jednostek wroga.

1 - patrząc od lewej - oddział piechoty brytyjskiej przejął nebelwerfera i przeprowadza ostrzał z niewidocznego dla wroga miejsca. - w prawym rogu jest ikona dostępności ostrzału. Musimy odczekać jakiś czas aby przeprowadzić kolejny atak.

Dobrze jest też pamiętać aby wykorzystywać indywidualne zdolności jednostek. Przykładowo obsługa dział może strzelać poza zasięg pola widzenia. Aby to wykorzystać potrzebna jest kolejna jednostka, która odkryje teren. Idealny do tego jest snajper, który może poruszać się niewidoczny dla przeciwnika. Dzięki temu można zniszczyć czołg przeciwnika, podczas gdy on nawet nie widzi działa, które go atakuje.

1 - Działo skierowane w stronę przesmyku
2 - snajper po zaznaczeniu kamuflażu niepostrzeżenie zbliża się do jednostek wroga.

Często podczas walki zdarza się, że wpadamy pod ostrzał z bunkra lub budynku, piechota zostaje osaczona co praktycznie uniemożliwia skuteczny atak. Zamiast próbować zniszczyć go frontalnym atakiem tracąc przy tym sporo jednostek, lepiej jest się wycofać i spróbować obejść budynek, lub zaatakować go z innej strony.

  1. bunkier ostrzeliwuje nasza piechotę z MG 42
     
  2. Patrząc od lewej - oznaczenie osaczenia oddziału - osaczony oddział jest już wycofywany, pozostałe jednostki staram się odciągnąć aby nie wpadły pod ostrzał.

1 - wycofuję osaczony oddział w bezpieczne miejsce - krzaki po lewej strony zapewniają osłonę przed ostrzałem.

Obejście wokoło żywopłotu zapewnia dojście do bunkra z boku i z tyłu, czyli tam gdzie bunkier nie może nas ostrzeliwać. Zniszczenie bunkra otwiera drogę kolejnym oddziałom.

W przypadku gry zespołowej warto korzystać z komunikacji oraz podstawowych przycisków do oznaczenia planowej akcji na mapie. Przydają się gdy nie korzystamy z komunikacji głosowej lub nie znamy języka, którym posługuje się partner w grze. Wezwanie na pomoc zajmuje kilka sekund i nie tracisz czasu na pisanie wiadomości.

1 - Patrząc od lewej - czerwone kółko oznacza - Atak tutaj - żółte kółko oznacza - Obrona tutaj - błękitne kółko oznacza - Cel tutaj