Gry

Zbieraj punkty za "punkty"

Po przebrnięciu przez kampanie, czas przyjrzeć się rozgrywce sieciowej. Tutaj znajdziesz wszystko co powinienes wiedziec o kontroli punktów ale boisz się zapytać. Sukces w bitwie często zależy od ilości posiadanych zasobów, które pozyskujemy przez zajmowanie punktów strategicznych. W grze występują cztery rodzaje punktów.

Strategiczny punkt kontroli - pojawia się tylko w rozgrywce punktowej. Kontrola tych punktów jest niezbędna do osiągnięcia zwycięstwa. Nie występują one w ogóle w przypadku trybu rozgrywki - "zniszczenie". Punkty są w sposób specjalny oznaczone na mapie. Pojawia się także bezpośrednia zależność pomiędzy kontrolą tych punktów a liczbą punktów zwycięstwa posiadanych przez nasze wojska.

Tu mamy tzw. strategiczny punkt osobowy. Kontrola tych punktów zwiększa limit maksymalnej ilości jednostek, a także zwiększa ilość punktów osobowych, które nam przybywają w czasie gry. Punkty osobowe są wykorzystywane przy produkcji wszystkich jednostek.

Punkt amunicyjny to kolejny element puzzli CoH. Dzięki amunicji dokonujemy większości upgrade'ów jednostek, jak np.: zakup panzerfaustów dla grenadierów wermachtu czy granatów dymnych dla shermanów. Każdy punkt amunicyjny ma określoną liczbę widoczną po jego zajęciu (foto +5) wiele z nich ma liczbę +10, z reguły wartościowe punkty są rozmieszczone w głębi planszy więc ich kontrola jest często poprzedzona litrami krwi przelanej w walce o amunicję. Jeśli grasz Wermachtem lub Amerykanami masz dodatkowo możliwość zabezpieczenia punktu. Wymusza to na przeciwniku zniszczenie zabudowanego zabezpieczenia przed zajęciem punktu, co z kolei daje nam czas na podjęcie kontrataku. Zabudowa punktu strategicznego dodatkowo zwiększa jego liczbę produkcyjną. Przykładowo punkt amunicyjny przed zabudową dostarczał +10, po zabudowie dostarcza +16, a więc o 60% więcej. Zabudowanie wybranych punktów daje nam kolejną przewagę w walce. Jest to szczególnie istotne dla wysokich punktów amunicyjnych i paliwowych. Punkty kontroli paliwa, są najczęściej wykorzystywane przy produkcji pojazdów np.: czołgów. Podobnie jak w przypadku amunicyjnych warto obudować wysokie punkty paliwowe.

Znajomość rozmieszczenia punktów kontroli oraz topografii mapy może mieć również wpływ na wynik rozgrywki (np.: brodząc przez wodę jednostki poruszają się wolniej, duża ilość budynków daje doskonałe schronienie jednostkom z karabinem maszynowym. Wąskie przejścia i uliczki ułatwiają rozmieszczenie obrony lub zastawienie pułapki na wroga. Mosty pozwalają w łatwy sposób odseparować wroga od znacznych połaci ziemi dając nam przewagę w punktach, która wraz z upływem czasu daje co raz większe profity...

  1. (patrząc od lewej) Przykład pokazuje oddziaływanie brytyjskiego kapitana, jednostki będące w tym samym sektorze co on (zielone pole) otrzymują premie obronne jeśli zajmą budynki;

     
  2. Tylko duża mapa pokazuje nam na początku gry bazowe ilości punktów amunicji i paliwa. Każdy punkt to określony sektor na mapie. Aby czerpać profity z zasobów danego punktu musi on znajdować się w obrębie naszego terytorium. Często gracz zamiast wdawać się w zaciętą walkę o wysoki punkt paliwowy, spróbuje przejąć inny punkt np.: osobowy, który już nie jest chroniony i w ten sposób odciąć cię od zasobów paliwa. Na przedstawionej mapie zajęcie punktu amunicyjnego wskazywanego przez pkt. 2 odcina gracza czerwonego od punktów: paliwowego +5 i amunicyjnego +10 będących na prawo. W tym wypadku ważniejsze może okazać się zabezpieczenie niskiego punktu amunicji +5, aby uniemożliwić wrogowi odcięcie od zasobów.

Teraz kilka podstawowych informacji o wojskach i menu gry:

1.Wezwanie wsparcia spoza planszy. (patrząc od lewej) - większość jednostek wzywanych spoza planszy zaczynają podróż od naszej bazy - wybrana jednostka jest dostępna poprzez zbieranie punktów doświadczenie bądź poprzez wykupienie upgrade'u w jednym z budynków. - po kliknięciu na ikonę zaznaczymy miejsce na planszy, w którym pojawi się wsparcie.

  1. patrząc od lewej - wysunięta kwatera przeciwnika, oraz jego punkt osobowy
  2. patrząc od lewej - przejście do dużej mapy - mała mapa z zaznaczonymi zadaniami kluczowymi - punkty doświadczenia (zdobywamy je w trakcie walki) - dodatkowe działania i jednostki dostępne za punkty doświadczenia
  3. Menu punktów oraz limitu populacji
  4. patrząc od lewej - ikony naszych budynków w bazie dostępne poprzez kliknięcie lub skrót klawiszowy - trzy ikony podstawowych działań każdej jednostki - stop, atak, atak ciągły na wybrany punkt

Charakterystyka wybranej jednostki

  1. Patrząc od lewej - Ikona jednostki, niebieski pasek to "linia życia" :D, 2 - to liczba postaci w oddziale, gwiazdki pod godłem to poziom doświadczenia, ikonka broni nad godłem to dodatkowa broń, niektóre jednostki mają je od początku inne trzeba upgradować.
  2. Umiejętności jednostki - menu budowania zawiera menu budowania umocnień, lub inne ikony jak np.: budowy budynków - poniżej dostępne dodatkowe działania, jak rzucanie granatów zapalających.

  1. patrząc od góry - komunikaty dotyczące walki (np.: dotyczące doświadczenia. W Panzer Elite zdobyte punkty doświadczenia są rozdzielone. Gracz sam decyduje czy ma to być doświadczenie defensywne czy ofensywne.) - lista wykonanych zadań głównych
  2. Patrząc od lewej - Oznaczenie doświadczenia do wybrania - nasza jednostka i jej wartość życia - kierunek natarcia wroga - wrogie jednostki
  3. Patrząc od lewej - oznaczenie grupy dostępnej pod klawiszem skrótu 2 (zaznaczymy grupy z shift lub trzymając LPM, a następnie używamy ctrl+ kl num oznaczający grupę) - lista dostępnych grup jednostek - wszystkie dostępne jednostki - menu główne gry