Jak działa Cyberpunk z ray-tracingiem na kartach AMD? Sprawdzamy na Radeonie RX 6800
Karty graficzne

Jak działa Cyberpunk z ray-tracingiem na kartach AMD? Sprawdzamy na Radeonie RX 6800

Marcin Jaskólski | Redaktor serwisu benchmark.pl
43 komentarze Dyskutuj z nami

Testujemy ray-tracing w Cyberpunku 2077 na karcie ASUS ROG STRIX Radeon RX 6800 OC. To spore wyzwanie, bowiem ta gra z ray-tracingiem jest wręcz niesamowicie wymagająca.

Gdy po raz pierwszy testowaliśmy Cyberpunka 2077 z ray-tracingiem w naszej recenzji znalazły się wyłącznie karty GeForce, bowiem wtedy ray-tracing po prostu nie działał na Radeonach. Później mieliśmy okazję sprawdzić ile w Cyberpunku 2077 zmienił patch 1.2 - który również wprowadził obsługę RT dla Radeonów - ale niestety w tamtym momencie nie mieliśmy dostępu do nowych kart Radeon.

Cyberpunk 2077 z ray-tracingiem na karcie AMD Radeon

W testach wykorzystaliśmy recenzowaną u nas kartę ASUS ROG STRIX Radeon RX 6800 OC. Komputer testowy był wyposażony również w procesor AMD Ryzen 5900X oraz 32 gigabajty pamięci 3800 MHz (synchronicznie).

ASUS ROG STRIX Radeon RX 6800 OC

W testach wykorzystaliśmy również technologię AMD FidelityFX (skalowanie i wyostrzanie). Oczywiście nie oferuje ona takich spektakularnych wyników jak DLSS 2.0, ale na bezrybiu i rak ryba.

Na wykresach poniżej możecie również sprawdzić jak poprawiła się wydajność gry na tej karcie w porównaniu do wersji 1.12.

Cyberpunk 2077 v1.22 – 1920 x 1080
[kl./s.] ASUS ROG STRIX Radeon RX 6800 OC

Ultra [FidelityFX Static 80%] 100
71
Ultra 88
60
Ultra v1.12 80
57
Ray-tracing medium [FidelityFX Static 80%] 45
36
Ray-tracing medium 36
24
Ray-tracing ultra [FidelityFX Static 80%] 34
25
Ray-tracing ultra 27
22
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Cyberpunk 2077 v1.22 – 2560 x 1440
[kl./s.] ASUS ROG STRIX Radeon RX 6800 OC

Ultra [FidelityFX Static 80%] 81
56
Ultra 61
47
Ultra v1.12 56
45
Ray-tracing medium [FidelityFX Static 80%] 33
27
Ray-tracing medium 25
21
Ray-tracing ultra [FidelityFX Static 80%] 24
19
Ray-tracing ultra 18
14
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Cyberpunk 2077 v1.22 – 3840 x 2160
[kl./s.] ASUS ROG STRIX Radeon RX 6800 OC

Ultra [FidelityFX Static 80%] 44
30
Ultra 30
24
Ultra v1.12 27
23
Ray-tracing medium [FidelityFX Static 80%] 19
16
Ray-tracing medium 13
11
Ray-tracing ultra [FidelityFX Static 80%] 13
11
Ray-tracing ultra 9
8
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Cóż, nie spodziewaliśmy się cudów po Radeonie RX 6800 i wyniki mówią same za siebie. Jeśli już chcemy bawić się ray-tracingiem w Cyberpunku na kartach Radeon, to zdecydowanie lepiej sięgnąć po model Radeona 6800 XT, czy wręcz testowanego u nas Radeona 6900 XT. Uzupełnimy wyniki o te karty, gdy tylko trafią do naszej redakcji.

Zanim jednak zaczniecie narzekać na słabą wydajność Radeonów w ray-tracingu, przypominamy, że Cyberpunk 2077 jest w tym aspekcie tak wymagający, że nawet na kartach GeForce grywalny jest praktycznie jedynie z technologią DLSS.

Liczyliśmy też na poprawę wyników przy użyciu technologii Smart Access Memory/Resize BAR, ale technologia, która świetnie działała z poprzednimi wersjami Cybera (i z poprzednimi wersjami sterowników), w tym przypadku całkowicie odmówiła współpracy - to znaczy udało ją się uruchomić, ale wyniki zamiast iść w górę, to zaczęły lecieć w dół. Ostatnie patche do Cyberpunka zmieniały sposób zarządzania pamięcią i zgadujemy, że właśnie tu może tkwić problem.

Zgłosiliśmy błąd AMD i mamy nadzieję, że wkrótce zostanie to naprawione. Jak dobrze technologia SAM działała w Cyberpunku możecie sprawdzić choćby w naszej recenzji Radeona RX 6700 XT (gdzie znajdują się również wyniki kart 6800, 6800 XT i 6900 XT).

Może Cię również zainteresować:

Komentarze

43
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Tal-Rash
    10
    Pograłbym. GDYBYM MÓGŁ KUPIĆ W NORMALNEJ CENIE DOBRĄ KARTĘ!!!
  • avatar
    porterneon
    3
    Proszę zacząć dodawać w testach rozdzielczości o proporcjach 21:9. Np 3440x1440
  • avatar
    szymcio30
    2
    A tak niektórzy się jarali iż 16GB da mocnego kopa karta AMD. Wracając do tematu Cyberpunk jest tragicznie zoptymalizowany pod względem wydajności, a efekty RT dobitnie to pokazują.Ta gra to wciąż bardziej alfa niż finalny produkt. Nawet najmocniejsze karty RTX bez DLSS klękają i to już w 1440p
  • avatar
    chemicalwizzard
    2
    skupili sie na procesorach, fajnie wyszło im znakomicie, Ale czemu nie potrafia zrobic r4850 nowej generacji..:( nie mam czasu ani wiekszość gier mnie juz nie jara, ale po prostu jak mnie najdzie ochota w cos zaciupać to ma to jakoś wyglądac nawet przy smiesznym 1080p wiec kupiłem laptopa na 3060 i CB2077 płynnie działa z dlss'em, szczerze to mam w tym wieku wy...bane ile fps byle by nie zgrzytało, a ze czesniej wracam do gier typu Diablo3 wiec znowu laptop na 4-5lat styknie. xbox sie kurzy, ps nie kupowalem od czasow ps3 bo gamerem w sumie nie jestem a umiejetnosci multimedialne czy sam nawet layout bardziej mi w xbox podchodzi - tak uzywam go wylaczenie teraz do streamowania kanalów z USA :P
    doskonale rozumiem frustracje gamerów w dzisiejszych czasach gdzie sprzedaż dla gownikow jest wazniejsza niz dla gamerów - bo sie odrazu wszystko pakuje w 1 kontener i nawet z chin nie musza wywozic, bizns to biznes tego nie przeskoczymy, ale bez jaj gdzie byli górnicy jak voodoo wchodziła, jak pierwsze gf czy Radeony poruszyly rynkiem. Ciekawe czy wyruchaja nasz wszystkich teraz na SSD...
    https://www.instagram.com/fallenursus/?hl=en
  • avatar
    zack24
    2
    Mało brakowało, a dziś grałbym na radku, ale z powodu braku dostępności wpadł mi w ręce rtx3070. Gdybym go dziś wystawił pewnie zgarnąłbym 2k do przodu. Ale póki co nie ma na co zamieniać, a tym bardziej na czerwonych. Ktoś pociąga za sznurki, a my się zastanawiamy co i gdzie kupić, żeby nie wtopić. Dobrze, że testy dają trochę danych do przemyślenia.
  • avatar
    hovzi
    2
    Gdyby tylko jeszcze karty były w normalnych cenach :P
  • avatar
    covid-22
    1
    Uuuu słabiutko. Trzeba jednak wybrać GeForce.
  • avatar
    Marek1981
    1
    To nie jest gra rt ale gra z elementami rt. Gdyby byls to gra w rt to prawdopodobnie klaster z 12 najmocniejszych obecnie graf nie zapewnilby nawet 1fps
  • avatar
    MaNiAc
    0
    Fajnie ekstra tylko po uj ten RTX co to zmienia? bardziej obciąża system gry, rozumiem że istnieją onaniści typu RTX ON ale to naprawdę zada nie urywa, za to kosztuje nie małe pieniądze za sprzęt i za energię elektryczną, zresztą grafika lepiej wygląda na OFF, dla mnie to LOL 2020-2021 szkoda kasy i prądu, myślę że trzeba się w końcu opamiętać i pokazać środkowy palec tym ściemniaczom od graf (to może się opamiętają z cenami za gófno w złotym papierku), bo to do niczego dobrego nie prowadzi...
  • avatar
    ARTMAX
    -1
    Fidelity FX...straszne guano. Narzekałem na wczesny DLSS w Metro (Mydło) ale Fidelity FX robi z grafiki coś strasznego. Na Radeonie lepiej nie włączać RT z FX...lepiej bez tego.
    Praktycznie druga generacja z RT na wyłączność dla Nvidii.
  • avatar
    bIeblebleble
    -2
    1080p I pokaz slajdów. To już RTX 3060 wypada lepiej.
  • avatar
    StaryZgred
    -2
    "Jak działa Cyberpunk z ray-tracingiem na kartach AMD?" Nie działa, kurtyna.
  • avatar
    Mario2k
    0
    Ray-tracing to ciągle powiew przyszłości ,nawet 100% szybsze karty ciągle będą miały z nim problem. W tym tempie z RT Ultra będzie ładnie pięknie i płynnie za 2 generacje kart to jest minimum 5 lat.