Sprawdzamy, jak kolejne łatki do Cyberpunk 2077 poprawiały wydajność gry!
Gry komputerowe

Sprawdzamy, jak kolejne łatki do Cyberpunk 2077 poprawiały wydajność gry!

Wojciech  Spychała | Redaktor serwisu benchmark.pl
26 komentarzy Dyskutuj z nami

Jako że udostępniono pierwszą, zdaję się, poważną łatkę do gry Cyberpunk 2077, to sprawdzamy, jak ona oraz poprzednie wpływały na wydajność rozgrywki na PC!

marketplace
Ocena benchmark.pl
  • 4/5
Plusy

- bardzo rozbudowane i klimatyczne Night City,; - rewelacyjny scenariusz, barwne postaci i wartkie dialogi,; - pełna zwrotów akcji i emocjonująca intryga,; - gęsty, otwarty świat, w którym można się zagubić bez reszty,; - mnóstwo ciekawych zadań pobocznych,; - niezła oprawa wizualna, o ile tylko dysponujemy odpowiednio mocnym sprzętem,; - wpadająca w ucho ścieżka dźwiękowa,; - fenomenalny dubiing polski dubbing (z Michałem Żebrowskich, ma się rozumieć) i jeszcze lepszy ten angielski

Minusy

- kulejąca mechanika strzelania i model prowadzenia pojazdów,; - przekombinowany rozwój głównego bohatera,; - sporo rozwiązań ściągniętych z Wiedźmina i innych produkcji,; - problemy z pecetową optymalizacją gry,; - masa błędów, niekiedy śmiesznych, a niekiedy niesamowicie irytujących, gdy w zasadzie uniemożliwiają dalszą zabawę

Patch 1.2 dla Cyberpunk 2077 zmienia bardzo wiele, ale czy wydajność też? 

O tym, że najnowszy patch do Cyberpunk 2077 nadchodzi, wiedzieliśmy już od jakiegoś czasu. Kilka dni temu zajawiono nam kluczowe zmiany, które niedługo potem zostały potwierdzone w oficjalnej notce aktualizacji. Patch 1.2 dopiero co został udostępniony do pobrania, więc postanowiliśmy dla Was sprawdzić, jak dużo poprawia pod względem wydajności. Ale aby mieć lepszy obraz sytuacji, sprawdziliśmy trzy wersje gry - 1.06, 1.12 oraz najnowszą 1.2.

Patch 1.2 dla Cyberpunk 2077 

Nasza platforma testowa to całkiem wydajny zestaw Komputronik Ultimate X700 [A1], więc mogliśmy pokusić się o sprawdzenie praktycznie każdych ustawień. Aby zachować sterylne środowisko testowe, wszystkie wersje gry były testowane na tej samej wersji systemu Windows (20H2), oraz z tym samym sterownikiem (460.79). Karta oraz procesor nie były podkręcane, choć zdjęto im limity zasilania. Na początku sprawdźmy, jak zmieniła się wydajność w ustawieniach Ultra, ale bez Ray Tracingu.

Porównanie wydajności w Cyberpunk 2077 z patch 1.06, 1.12 oraz 1.2

Pomiar płynności Cyberpunk 2077 [FPS]
2160p (4K), Ustawienia Ultra

Legenda: Średni FPS
1% Low FPS
Cyberpunk 2077 - patch 1.06 39
29
Cyberpunk 2077 - patch 1.12 40
29
Cyberpunk 2077 - patch 1.2 41
29

Pomiar płynności Cyberpunk 2077 [FPS]
1440p (QHD), Ustawienia Ultra

Legenda: Średni FPS
1% Low FPS
Cyberpunk 2077 - patch 1.06 75
51
Cyberpunk 2077 - patch 1.12 75
51
Cyberpunk 2077 - patch 1.2 79
57

Pomiar płynności Cyberpunk 2077 [FPS]
1080p (FHD), Ustawienia Ultra

Legenda: Średni FPS
1% Low FPS
Cyberpunk 2077 - patch 1.06 89
55
Cyberpunk 2077 - patch 1.12 89
56
Cyberpunk 2077 - patch 1.2 100
61

Okazuje się, że między 1.06 a 1.12 różnic nie było praktycznie wcale, natomiast patch 1.2 dał już całkiem odczuwalny przyrost, zwłaszcza w niższych rozdzielczościach! Co więcej, nasza procedura testowa zakłada mix sytuacyjny - trochę biegania, trochę walki oraz trochę jazdy autem - i o ile w pierwszych dwóch przypadkach przyrost nie jest ogromny, tak podczas jazdy gra jest zdecydowanie odczuwalnie płynniejsza. Zobaczmy jeszcze, jaki wpływ patch miał na niższe ustawienia detali.

Pomiar płynności Cyberpunk 2077 [FPS]
2160 (4K), Ustawienia Średnie

Legenda: Średni FPS
1% Low FPS
Cyberpunk 2077 - patch 1.06 58
44
Cyberpunk 2077 - patch 1.12 59
45
Cyberpunk 2077 - patch 1.2 61
47

Pomiar płynności Cyberpunk 2077 [FPS]
2160 (4K), Ustawienia Niskie

Legenda: Średni FPS
1% Low FPS
Cyberpunk 2077 - patch 1.06 76
51
Cyberpunk 2077 - patch 1.12 78
52
Cyberpunk 2077 - patch 1.2 80
57

Tym razem przyrost wydajności było już widać przy pierwszym z patchy. Ostatecznie przyrost wydajności w patchu 1.2 przekracza 5%. Pora przyjrzeć się różnicom przy aktywnym śledzeniu promieni oraz funkcji DLSS 2.0.

Pomiar płynności Cyberpunk 2077 [FPS]
2160p (4K), Ustawienia Ultra, Ray Tracing Ultra, DLSS Zbalansowany

Legenda: Średni FPS
1% Low FPS
Cyberpunk 2077 - patch 1.06 40
29
Cyberpunk 2077 - patch 1.12 41
30
Cyberpunk 2077 - patch 1.2 43
31

Pomiar płynności Cyberpunk 2077 [FPS]
1440p (QHD), Ustawienia Ultra, Ray Tracing Ultra, DLSS Zbalansowany

Legenda: Średni FPS
1% Low FPS
Cyberpunk 2077 - patch 1.06 68
46
Cyberpunk 2077 - patch 1.12 67
45
Cyberpunk 2077 - patch 1.2 72
52

Pomiar płynności Cyberpunk 2077 [FPS]
1080p (FHD), Ustawienia Ultra, Ray Tracing Ultra, DLSS Zbalansowany

Legenda: Średni FPS
1% Low FPS
Cyberpunk 2077 - patch 1.06 76
47
Cyberpunk 2077 - patch 1.12 73
46
Cyberpunk 2077 - patch 1.2 82
55

Tutaj dosyć ciekawie prezentują się wyniki łatki 1.12, ponieważ okazało się, że potrafiła nawet obniżyć wydajność w niższych rozdzielczościach po aktywacji RT... Nowy patch jednak nie pozostawia wątpliwości - wzrost wydajności jest duży, a w przypadku minimalnego FPS nawet bardzo duży!

Cyberpunk 2077

Na koniec zostawiliśmy jeszcze jedno porównanie, dotyczące funknkcji DLSS - tutaj jednak mała zmiana w procedurze testowej! Testy wersji 1.2 przeprowadziliśmy na najnowszym sterowniku NVIDII, aby zobaczyć, czy algorytmy sztucznej inteligencji faktycznie się poprawiają z czasem. Test wersji 1.12 pochodzi jeszcze z grudnia 2020, więc Cyberpunk miał praktycznie 3 miesiące na naukę ;)

Pomiar płynności Cyberpunk 2077 [FPS]
1440p (QHD), Ustawienia Ultra, Ray Tracing Ultra, DLSS Jakość

Legenda: Średni FPS
1% Low FPS
Cyberpunk 2077 - patch 1.12 61
41
Cyberpunk 2077 - patch 1.2 64
45

Pomiar płynności Cyberpunk 2077 [FPS]
1440p (QHD), Ustawienia Ultra, Ray Tracing Ultra, DLSS Wydajnośćć

Legenda: Średni FPS
1% Low FPS
Cyberpunk 2077 - patch 1.12 71
45
Cyberpunk 2077 - patch 1.2 81
54

Pomiar płynności Cyberpunk 2077 [FPS]
1440p (QHD), Ustawienia Ultra, Ray Tracing Ultra, DLSS Wysoka Wydajność

Legenda: Średni FPS
1% Low FPS
Cyberpunk 2077 - patch 1.12 72
44
Cyberpunk 2077 - patch 1.2 84
54

Przyrost wydajności w wyższych trybach DLSS jest nieco większy, niż by to wychodziło z samej przewagi, jaką daje nowa łatka, więc można wyciągnąć wnioski, że DLSS faktycznie z czasem działa nieco lepiej (choć nie jest to znamienna różnica).

Niebawem pokusimy się o porównanie wydajności śledzenia promieni, jako że wraz z łatką 1.2 ta funkcja dostępna jest teraz również na kartach czerwonych! Kiedy to zrobimy? Jak tylko uda się dostać kartę AMD...

Warto zobaczyć równeż:

Komentarze

26
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Elomin
    kupię, na pewno kupię, wtedy jak już będzie działać wszystko tak jak powinno w produkcie gotowym do sprzedaży
    7
  • avatar
    adam6056
    Faktycznie poprawili, czekam z nadzieją że jeszcze kilka patchy i będzie znowu troche lepiej :)
    5
  • avatar
    Silver
    Test raptem na jednej konfiguracji i tylko pokaz słupków. Postaralibyście się chociaż na czymś co ludzie mają pod strzechą oraz na kartach AMD, aby był punkt odniesienia niż tylko klikbajt o niczym.
    4
  • avatar
    o fajnie, testy do recenzji kart graficznych od nowa :D
    3
  • avatar
    szymcio30
    Owszem w niższych rozdzielczościach widać jakieś różnice, ale takie wartości fps na RTX 3080 to kpina. Gdyby takie wyniki były na RTX 2070 to moglibyśmy mówić o dużym wzroście wydajności
    2
  • avatar
    BogerPL
    Wzrost wydajności to jedno, warto byłoby jednak sprawdzić z czego on wynika. Jeżeli z obniżenia jakości grafiki/zasięgu wyświetlania/zmniejszenia ruchu na ulicach/itd. to nie jestem pewien czy jest się z czego cieszyć ;)

    Dobrze byłoby rozszerzyć artykuł o taką weryfikację.
    2
  • avatar
    chotnik2
    Czy wy właśnie zamiast napisać konfigurację testową daliście linka do sklepu gdzie można sobie go kupić?
    Jeszcze takigo absurdu nie widziałem. Adblock on.
    2
  • avatar
    danieloslaw1
    jest tam tyle błędów że pewnie wszystko z wszystkim sie klóci albo niepotrzebnie działa. Pole do popisu maja wielkie. myśle ze na kolejne 20%
    2
  • avatar
    deseczka
    Nadal czekam, ale kupię na pewno. A że już w cenie tylko około 80zł to wina wyłącznie twórców.
    1
  • avatar
    dwetta11
    a jak skalowanie cpu?
    1
  • avatar
    dwetta11
    a mi sie cos popsulo i wcale nie dziala po wczorajszym patchu, naprawa przez steam mowi ze wszystkie pliki sa git, nie dziala ani zapis gry ani nowa gra po porstu sie wylacza podczas ladowania..........
    1
  • avatar
    xkazik
    u mnie patch nic nie zmienil, nadal wywala do pulpitu
  • avatar
    qwerty
    Co to ma być: "1% Low FPS"???? Polskiego zapomniałeś? W innych testach potraficie napisać "1% najniższych FPS". Zwolniłbym dyscyplinarnie. Weź się do pracy, a nie jesz całymi dniami "kozy" z nosa.