Karty graficzne

Metro 2033

Fani wszystkich części Stalkerów nie powinni przeoczyć tego tytułu. Metro 2033 przenosi nas do moskiewskiego metra oraz jego okolic gdzie się dzieje akcja. Gra znalazła się w naszych testach nie bez powodu. Oferuje bowiem bardzo szczegółową grafikę, a przy tym potrafi skorzystać z funkcji zawartych w DX11. Metro 2033 to kolejny „killer” akceleratorów graficznych – wyciąga z nich wszystkie soki!

Metro 2033: 1680x1050, Max Detail
DX9, Aniso x4, NoAA

Radeon 5870 1GB (850/1200) 55
25
GeForce GTX 470 1.28GB (608/837) 46
25
Radeon 5850 1GB (725/1000) 46
22
GeForce GTX 465 1GB (607/802) 39
24
ASUS GTX 460 768MB (700/920) 38
21
Radeon 5830 1GB (800/1000) 36
16
GeForce GTX 285 1GB (648/1242) 34
22
  średnie fps
minimalne fps

 

Metro 2033: 1920x1200, Max Detail
DX9, Aniso x4, NoAA

Radeon 5870 1GB (850/1200) 45
21
Radeon 5850 1GB (725/1000) 37
17
GeForce GTX 470 1.28GB (608/837) 36
19
GeForce GTX 465 1GB (607/802) 31
19
ASUS GTX 460 768MB (700/920) 30
17
Radeon 5830 1GB (800/1000) 30
12
GeForce GTX 285 1GB (648/1242) 28
18
  średnie fps
minimalne fps

 

Metro 2033: 1680x1050, Max Detail
DX10, Aniso x4, NoAA

Radeon 5870 1GB (850/1200) 48
25
GeForce GTX 470 1.28GB (608/837) 43
23
Radeon 5850 1GB (725/1000) 40
21
GeForce GTX 465 1GB (607/802) 36
23
ASUS GTX 460 768MB (700/920) 36
20
GeForce GTX 285 1GB (648/1242) 33
21
Radeon 5830 1GB (800/1000) 31
14
  średnie fps
minimalne fps

 

Metro 2033: 1920x1200, Max Detail
DX10, Aniso x4, NoAA

Radeon 5870 1GB (850/1200) 39
20
GeForce GTX 470 1.28GB (608/837) 34
18
Radeon 5850 1GB (725/1000) 33
16
GeForce GTX 465 1GB (607/802) 28
18
ASUS GTX 460 768MB (700/920) 28
15
GeForce GTX 285 1GB (648/1242) 27
17
Radeon 5830 1GB (800/1000) 25
11
  średnie fps
minimalne fps

 

Metro 2033: 1680x1050, Max Detail
DX11, Aniso x4, NoAA

Radeon 5870 1GB (850/1200) 27
18
GeForce GTX 470 1.28GB (608/837) 25
17
Radeon 5850 1GB (725/1000) 23
15
GeForce GTX 465 1GB (607/802) 21
15
ASUS GTX 460 768MB (700/920) 19
13
Radeon 5830 1GB (800/1000) 18
11
GeForce GTX 285 1GB (648/1242)0- brak obsługi DX11
  średnie fps
minimalne fps

 

Metro 2033: 1920x1200, Max Detail
DX11, Aniso x4, NoAA

Radeon 5870 1GB (850/1200) 22
14
GeForce GTX 470 1.28GB (608/837) 20
13
Radeon 5850 1GB (725/1000) 18
12
GeForce GTX 465 1GB (607/802) 17
12
Radeon 5830 1GB (800/1000) 14
8
ASUS GTX 460 768MB (700/920) 14
7
GeForce GTX 285 1GB (648/1242)0- brak obsługi DX11
  średnie fps
minimalne fps

 

Gra ma bardzo duże wymagania, stąd też prezentujemy wydajności poszczególnych akceleratorów na maksymalnych detalach graficznych w trybach: DX9, DX10 i DX11. Pierwsze z czego trzeba sobie zdać sprawę, to dość mały spadek wydajności po przejściu z DirectX 9 do DirectX 10. Zyskujemy natomiast troszkę na jakości grafiki. Niestety uruchomienie gry Metro 2033 w DX11 staje się tragiczne dla w zasadzie wszystkich wziętych do porównania akceleratorów.

Również podkręcony przez ASUS-a układ graficzny GTX 460 musi się dużo napracować, aby utrzymać tempo za droższym GF GTX 465. Udaje mu się to, gdy grafika jest wyświetlana w DX9 i DX10.

W porównaniu do Radeona HD 5830 nowość NVIDII ma bardzo podobną wydajność. Plusa otrzymuje za mniejsze spadki wyświetlanych klatek/s.