HTC VIVE COSMOS - zostań bohaterem w swoim domu! Akcesoria do komputerów

HTC VIVE COSMOS - zostań bohaterem w swoim domu!

z dnia 11-04-2020
Arkadiusz Popiel | Redaktor serwisu benchmark.pl
14 komentarzy Dyskutuj z nami

Gogle HTC VIVE Cosmos nie wymagają dodatkowych czujników, dzięki wykorzystaniu rewolucyjnego systemu śledzenia. Co za tym idzie można je rozstawić w kilka chwil, a samo przygotowanie do gry trwa niewiele więcej niż włączenie komputera.

marketplace
Ocena benchmark.pl
  • 4,5/5
Plusy

- nie wymaga dodatkowych czujników,; - ekspresowe rozstawienie,; - intuicyjne menu,; - możliwość podniesienia gogli bez konieczności zdejmowania ich z głowy,; - wykonane z materiałów wysokiej jakości.

Minusy

- niedokładne dopasowanie do twarzy,; - zbyt duże kontrolery,; - do podłączenia wymagane jest też dodatkowe zasilanie,; - odczuwalna waga zestawu.

Virtual reality nigdy nie miała się lepiej

Technologia wirtualnej rzeczywistości niejednokrotnie nas zaskakiwała - przede wszystkim powstaniem. Było to coś niesamowitego i dla niektórych iście bajkowego. W jednej chwili mogliśmy przenieść się z ciemnego pokoju w niezwykły i kolorowy świat posiadając moce, których nie powstydziłby się niejeden bohater dużego ekranu. W innej sytuacji siedząc bezpiecznie na kanapie mogliśmy przeżyć przerażające doświadczenia - spadki z wysokości, rollercoastery, czy komnaty strachu.

Każdy kiedyś marzył by zostać superbohaterem

VR bardzo szybko stał się niestety dobrem luksusowym i okazało się, że o ile sama technologia jest niezwykła i wręcz uzależniająca (kto nigdy nie chciał być superbohaterem niech pierwszy rzuci kamień), to niestety próg wejścia w magiczny świat wykreowany mocą obliczeniową komputera szybko sprowadził entuzjastów na ziemię. Sceptycy mówili nawet o tym, że wirtualna rzeczywistość wymrze smiercią naturalną, tak jak miało to miejsce w przypadku technologii 3D w telewizorach - akurat tego nikt nigdy nie potrzebował - jednak dzisiaj mogę śmiało powiedzieć - VR stoi i ma się dobrze. Ba, nigdy nie miał się lepiej.

gogle VR HTC Vive Cosmos

Inside-out Tracking - system, który nie wymaga dodatkowego osprzętu

2019 to rok mocno zaznaczający, że producenci sprzętu i oprogramowania widzą w wirtualnym biznesie realne pieniądze. Coraz to lepsze programy, bardziej dopracowana grafika, aż wreszcie i same zestawy do VR stały się bardzo łatwo dostępne i przede wszystkim niemal całkowicie udało się pozbyć wszystkich negatywnych aspektów związanych z przebywaniem w tym baśniowym wymiarze. Największą jednak zmianą było stworzenie systemów śledzenia położenia gogli i kontrolerów inside-out. System ten nie wymaga dodatkowego osprzętu, montowania czujników na statywach czy wieszania ich na ścianie. Tylko gogle vr i kontrolery, zaś śledzenie ruchu odbywa się przy pomocy zintegrowanych z goglami kamerek, co pozwala na znacznie więcej swobody i w ogromnym stopniu ułatwia rozstawienie zestawu za każdym razem w innym miejscu.

HTC VIVE zabierze cię w Cosmos

HTC od zawsze związane z rozwojem tej dziedziny (wszak pierwszy HTC VIVE wyznaczał trendy i kierunek rozwoju VR’u przez długie lata) zdecydowało się wyjść naprzeciw wymaganiom rynku i poszerzyć gamę swoich produktów o zestaw gogli, który będzie imponował możliwościami, a jednocześnie obserwując poczynania konkurencji w znacznej mierze byli w stanie wypuścić produkt na miarę nowego lidera. 

Vive Cosmos - gogle wirtualnej rzeczywistosci

HTC VIVE Cosmos to sprzęt, który znajduje się w pośrodku “łańcucha pokarmowego” gogli VR - imponuje pod względem jakości wykonania i kilku znacznych usprawnień względem innych dostępnych na rynku rozwiązań.

Recenzja zestawu HTC VIVE Cosmos

96% 4,8/5

Super ProduktSuper Jakość

Warto zobaczyć również:

marketplace

Komentarze

14
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Spoko sprzęt, grałem trochę u kumpla (jeszcze przed pandemią). Jak człowiek stoi nad przepaścią, to normalnie ręce się pocą.
  • avatar
    Już chyba lepiej dołożyć te 1500 zł i kupić Valve Index...
  • avatar
    Jeśli tak to wygląda jak na filmie to graficznie cienizna i nadal VR to taka zabawka i ciekawostka...
    Dwa lata temu słyszałem że za dwa lata to będzie VR w porządku i fotorealistyczna grafika...
    Minęły dwa lata i niewielki postęp...
    Poczekamy następne dwa lata...
  • avatar
    Wszyscy zagraniczni testerzy odradzali zakupu przez beznadziejne namierzanie kontrolerów a tu nagle okrzyknięte najlepszymi goglami 2019 hahaha padłem :D
  • avatar
    Czy szanowny autor upadł może ostatnio na głowę? Wstydźcie się! Rozumiem, że "artykuł sponsorowany" i trzeba produkt ładnie zaprezentować (wcisnąć).
    Jednak nie umieszczenie na bezwzględnie PIERWSZYM miejscu jako największej wady tego sprzętu kompletnie beznadziejnego i nie działającego jak należy trackingu to już przegięcie. To absolutnie najgorszy headset na rynku pod tym względem i każdy zainteresowany tematem dobrze to wie.
    Mało tego, idziecie o krok dalej i jeszcze wypowiadacie się o dziadowskim trackingu HTC w samych superlatywach, mówiąc, że wyprzedza "inne tego typu rozwiązania". Czy autor grał na tym sprzęcie w cokolwiek innego niż smażenie hamburgerów przez 5 minut?

    Wypadałoby też wspomnieć o tym, że nie ma ŻADNEJ szansy na poprawkę software'ową kompletnie skopanego systemu śledzenia, ponieważ HTC z niezrozumiałych powodów wpakowało do tego headsetu zwykłe kamery RGB, a nie kamery podczerwone i żadną łatką nie sprawią, że sprzęt się zmieni w coś innego i system śledzenia nagle zacznie działać tak, jak powinien.

    Oculus Rift S kosztuje niemal POŁOWĘ kwoty, której żąda HTC za swój produkt, a działa nieporównywalnie lepiej pod każdym względem. Mało tego, system śledzenia działa w nim tak dobrze, że 9 na 10 osób nie wiedząc co ma na głowie - nie odróżniłoby go od systemu zewnętrznych latarni znanego np. z gogli Valve Index.
  • avatar
    Jedynym atutem HTC jest Wireless adapter i powinni dodawać go do zestawu z cosmosem inaczej będą przegrywać z konkurencją
  • avatar
    Mam ten headset, jak też hp reverb v2 oraz valve index i powiedziałbym, że Cosmos w kategorii jakości obrazu mieści się tuż nad valve index, a reverb bije oba na głowę rozdzielczością. Oczywiście produkt od Valve jest najbardziej innowacyjny i ma najlepszy tracking oraz kontrolery ale jakośc wykonania pozostawia trochę do życzenia i moim zdaniem cena jest wygórowana. Co do trackingu Cosmos ja nie mam problemów ale też mam dużo przedmiotów w pokoju gdzie używam ten HMD więc to chyba pomaga jak również światło, którego nie jest ani za mało ani za dużo. Artykuł jest wyraźnie sponsorowany i te wszystkie peany na cześc produktu od HTC są przesadzone ale też nie powiedziałbym, że to kompletne dno jak niektórzy tutaj sugerują - jeśli potrzebujecie vr do ogólnych zastosowań i nie chcecie się bawić w stacje bazowe i zewnętrzny tracking to jest to dobra propozycja tym bardziej, że w przeciwieństwie do Oculusa Rift S nie ma problemów z dostępnością natomiast jeśli nastawiacie się na symulatory typu Elite Dangerous czy PC2 to HP Reverb jest bezkonkurencyjny w swojej cenie a i inside-out tracking pomimo tylko dwóch kamer jest zadziwiuająco dokładny. Dodam jeszcze, że w przypadku Cosmos można też będzie dokupić wymienny faceplate i po dodaniu stacji bazowych i kontrolerów np.od oryginalnego Vive mieć full zewnętrzny tracking - można też używać kontrolerów i stacji bazowych od Indexa.
  • avatar
    Czy takie okulary można użyć do oglądania google street view, czy do grania w zwykła grę jak np. World of Warships, czy tylko do specjalnych programów i gier zrobionych pod to urządzenie.