Monitory

Testy: czas reakcji matrycy - PPA

Prędkość matryc mierzyłem przy pomocy oprogramowania Pixel Persistence Analyzer.

Pixel Peristance Analizer na T220

Na Samsungu T220 w teście z animowaną wyścigówką przy wyłączonym RTA smużenie pojawia się przy prędkości 8 – odczuwalny czas reakcji wynosi wówczas około 14-16 ms. Po włączeniu jednego z trybów RTA (różnią się minimalnie rodzajem pozostawianych smug) wyraźnie spada – do około 10-12 ms (wyścigówka przestaje być wówczas ostra około prędkości 11-12).

Pixel Peristance Analizer na LG

Na LG przy wyłączonym RTC (odpowiednik RTA na Samsungu T220) smużenie pojawia się około prędkości 9. To wynik minimalnie lepszy od Samsunga T220 – na poziomie 12-14 ms. Po włączeniu RTC czas reakcji również przebija konkurenta (smużenie zaczyna się przy prędkości 13-14) i wynosi około 8-10 ms.

Pixel Peristance Analizer na VW222U

Czas reakcji matrycy na Asusie VW222U bardzo zbliżony do LG z RTC – około 8-10 ms. System obniżania czasu reakcji działa automatycznie, nie da się go wyłączyć.

Pixel Peristance Analizer na 2243EW

Na SyncMasterze 2243EW czas reakcji wynosi około 10-12 ms. Smużenie w PerPixAn pojawia się przy prędkości 11-12.

Pixel Peristance Analizer na B2206WS

Na iiyamie B2206WS w PerPixAn smużenie nie występuje nawet przy najwyższej prędkości. Widoczny jest jedynie efekt rozmazanego obrazu – przy prędkości 13. Oznacza to bardzo dobry czas reakcji na poziomie 8-10 ms.

Pixel Peristance Analizer na Hyundai W220D

Na Hyundai W220D czas reakcji wynosi około 12-14 ms (wyścigówka smuży przy prędkości 8-9).

Pixel Peristance Analizer na BenQ M2200HD

BenQ – smuga za wyścigówką widoczna przy prędkości około 11-12, co oznacza czas reakcji około 10-12 ms. O dziwo tryb AMA (mający zmniejszać widoczny czas reakcji) nie daje widocznego efektu w trybie „standard”, lecz dopiero po włączeniu trybów specjalnych obrazu (Zdjęcie/Dynamika/Film).

Pixel Peristance Analizer na iiyamie E2209HDS

Na iiyamie 2209HDS smużenie wynosi około 10-12 ms. Przy ok. 11-12 wyścigówka się rozmazuje, lecz nawet na maksymalnej prędkości nie pozostawia na ekranie widocznych smug. Niewielkie smużenie dostrzec można było natomiast w sytuacjach, w których szarość zamieniała się miejscami z bielą lub czernią. W innych przypadkach było ono praktycznie niedostrzegalne.