Karty graficzne

Testy: Assassin's Creed, Mirror's Edge

Assassin's Creed jako gra stosunkowo silnie uzależniona od procesora centralnego, w przypadku kart z tego segmentu cenowego, jeszcze całkiem znośnie skaluje się z „parowaniem” GPU. Choć wyniki oszałamiające nie są, bo w granicach 60% (9600GT/HD4670) oraz 50% zysku (9500GT), to należy akurat w tym przypadku powiedzieć iż nie jest aż tak źle jakby się wydawało. Niestety dwa „dżiforsy” 9500GT nie pozwolą nam na płynną rozgrywkę w rozdzielczości 1680x1050. Tym razem SLi 9600GT posiada wydajność „dżiforsa” GTX260-192SP, a „krosfajer” HD4670 prezentuje się nieco lepiej od Radeona HD4830.

W Mirror's Edge konfiguracje mutliGPU sprawdzają się dosyć dobrze (około 80% zysku), ale przy bardzo wysokich ustawieniach. Średnio GeForce 9600GT oraz Radeon HD4670 uzyskują tu jednak 62-63% lepszą wydajność od kart pojedynczych, natomiast tandem 9500GT z racji angażowania do pracy wszystkich dostępnych jednostek (ze względu na słabą wydajność) będzie szybszy o około 86%, zapewniając tym samym pełen komfort gry w rozdzielczości 1280x1024.