Karty graficzne

Testy wydajnościowe

W testach wykorzystaliśmy najnowsze wersje sterowników - dla kart Radeon były to sterowniki Crimson w wersji 16.11.4, a dla kart GeForce sterowniki Game Ready 375.95.

Quantum Break

Quantum Break – 1920 x 1080, ultra
[średnie klatki na sekundę]

GeForce GTX 1060 6 GB – DX11 (Steam) 65
Radeon RX 480 – DX11 (Steam) 55
Radeon RX 480 – DX12 (Microsoft Store) 50
GeForce GTX 1060 6 GB – DX12 (Microsoft Store) 47

Quantum Break – 2560 x 1440, ultra
[średnie klatki na sekundę]

GeForce GTX 1060 6 GB – DX11 (Steam) 44
Radeon RX 480 – DX11 (Steam) 39
Radeon RX 480 – DX12 (Microsoft Store) 36
GeForce GTX 1060 6 GB – DX12 (Microsoft Store) 34

Wnioski są trzy:

  • w DX 12 Radeon RX 480 jest szybszy od GeForce GTX 1060 6 GB
  • w DX 11 GeForce GTX 1060 6 GB jest szybszy od Radeona RX 480
  • niezależnie czy korzystamy z karty Radeon, czy GeForce wersja DX11 (Steam) zawsze będzie szybsza - ale GeForce zyskuje znacznie więcej

Oczywiście dalecy jesteśmy od wniosku, że DirectX 12 to porażka. Wręcz przeciwnie. Uważamy, że to najlepsza wersja API Microsoftu od lat. Parę gier obsługuje już DirectX 12 w udany sposób - ale Quantum Break do nich nie należy.

Być może wersja Steam Quantum Break zyskała poprawki, które nie zostały zaimplementowane w Microsoft Store. Wyniki są jednak oczywiste - wersja DX 11 działa znacznie szybciej niż DX 12. W przypadku kart GeForce różnica jest wręcz imponująco.

Co poszło nie tak? Oczywistym jest, że gra nie powstała specjalnie dla DX 12 i umieszczenie gry w Microsoft Store wyłącznie w wersji DX 12 było swoistym wymuszeniem na użytkownikach użycia Windows 10. Dodatkowo implementacja DX 12 jest wyjątkowo słaba. Komentarz do tej sytuacji może być tylko jeden - wstyd! ;-)

Komentarze

33
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    sadys
    API jak API - to raczej kwestia programistow, ich doswiadczenia i budzetow. Swietne efekty mozna osiagnac w Vulkania - co pokazal Doom, DX12 - co pokazal BF1 czy DX11 - masa gier. Problem zaczyna sie raczej z sztucznym ogarniczanien DX12 do Win10 w wiadomym celu. Ale to juz nie technika a polityka... Dlatego kibicuje Vulkanowi. Bo ma najwiekszy potencjal i dosc sensowna polityke.
    10
  • avatar
    BariGT
    Żurawino, jak rzyć?
    7
  • avatar
    studionti
    W której grze niby DX12 się sprawdza? w Rise of Tomb Raider obraz tnie i skacze w DX11 60 fps i płynnie.
    4
  • avatar
    Konto usunięte
    A jak z jakością wyświetlanego obrazu? Może chodzi wolniej poprzez jakieś efekty graficzne dostępne tylko dla DX12?
    2
  • avatar
    Konto usunięte
    Shame...
    1
  • avatar
    Helldriver
    To całe dx12 to porażka.Nie jest wydajne,nie wygląda wcale lepiej.Chciano zrobic w uja ludzi żeby przesiedli sie na w10.Prawda jest taka że tylko paru devsów wciska go do swoich gier.I to opłaconych przez MS oczywiscie.
    1
  • avatar
    Marucins
    Oczywiście że potencjał jest, ale w ankiecie zagłosowałem na bezczelną reklama M$.

    Gdyby większą uwagę przywiązali do zrobienia porządnie gry a nie 3/4 wydali na aktorów i marketing to byłaby perełka - przynajmniej jako demo pokazujące możliwości DX12.
    1
  • avatar
    Pixel
    wręcz imponująco.
    1
  • avatar
    decrypterie
    dobra a wersja z torrentów jak wypada? to steam czy ms store?
    1
  • avatar
    mutissj
    Vulkan nie ma szans ;o
    -1
  • avatar
    Ruter19
    Sprzedam !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    http://forum.benchmark.pl/topic/230267-sprzedam-komputer-stan-perfekcyjny/
    -4
  • avatar
    Atak-Snajpera
    Dobra trochę pomarudzę ;) Taki test DigitalFoundry zrobiło dwa miechy temu

    https://www.youtube.com/watch?v=-PK55-kCviA

    Jest jakiś powód dlaczego właśnie teraz obudziliście się z tym starym tematem?
  • avatar
    Konto usunięte
    Ja o tych wnioskach pisałem już dawno i że gry wyłącznie z obsługą dx12 to sposób ms na migrację użytkowników do windows 10. Komentarze jakie mi towarzyszyły to... ale hejter, staje w kontrze do postępu itd. Nawet nie wiedząc o tym zażartowałem, że jak wyjdzie wersja na steam i w7 to będzie lepiej chodzić. I to okazało się prawdą :)

    Przesadzony, histeryczny hype jaki towarzyszy kolejnym wersjom dx jest zawsze zabawny.

    "Uważamy, że to najlepsza wersja API Microsoftu od lat. Parę gier obsługuje już DirectX 12 w udany sposób - ale Quantum Break do nich nie należy"

    To znaczy, że dx 9,10 lub 11 nie obsługiwał kilku gier w sposób udany? Poza tym proszę o przykłady tych udanych implementacji dx12.

  • avatar
    Konto usunięte
    Wstydzić to przede wszystkim powinien się "Pan Tester", gdyż jakby trochę rozeznał się w sytuacji, to by wiedział że nie wykonał żadnych testów w 1080p ani tym bardziej w 2K, tylko w rozdzielczości 720p + sztuczne skalowanie do owych rozdzielczości.
    W 2K na ustawieniach Ultra przy DX11 gra osiąga średnio 45-50fps na GTX1080 2100@11000MHz i i7 @5GHz.

    Na testowanych kartach gra nie grywalna w 2K.
  • avatar
    Konto usunięte
    Jeżeli ktoś chce zagrać w prawdziwej rozdzielczości 1080p lub 2K (nie sztucznie skalowanej) to należy w opcjach gry wyłączyć "UPSCALING"

    dodam, że przy 2K i ustawieniach Ultra ta gra pod względem graficznym jest nowym królem na rynku i jak czytam o słabej grafice w QB to ręce opadają, ale czego można chcieć od rozdzielczości 720p :)