Karty graficzne

Testy: STALKER: Zew Prypeci, Metro 2033

z dnia

STALKER: Zew Prypeci

Silnik graficzny Stalkera: Zew Prypeci potrafi wykorzystać wszelkie nowinki technologiczne obecnie dostępnych akceleratorów graficznych. Gra jest bardzo zróżnicowana pod względem wymagań sprzętowych. Otwarte przestrzenie, czy też większa ilość przeciwników wpływają na wydajność. Natomiast zamknięte lub małe pomieszczenia zazwyczaj nie stwarzają większych problemów nawet na wolniejszych układach graficznych.

STALKER: Zew Prypeci - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AA x4, AF x16

Radeon 6950 2GB (850/1250) 85
75
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) 78
71
HIS 6870 1GB TurboX (975/1150) 77
66
Sapphire 6870 1GB Toxic (970/1150) 77
66
Radeon 5870 1GB (850/1200) 70
65
MSI 6870 1GB Hawk (930/1050) 70
63
ASUS 6870 1GB DC (915/1050) 69
62
Sapphire 6870 1GB Vapor-X (900/1050) 68
62
GeForce GTX 560 1GB (810/1000) 68
60
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 65
58
Radeon 6850 1GB (775/1000) 58
52
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 55
49
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

STALKER: Zew Prypeci - DX11
1920x1200, Maks. Detale, AA x4, AF x16

Radeon 6950 2GB (850/1250) 71
63
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) 65
59
HIS 6870 1GB TurboX (975/1150) 61
53
Sapphire 6870 1GB Toxic (970/1150) 61
53
Radeon 5870 1GB (850/1200) 58
53
MSI 6870 1GB Hawk (930/1050) 58
51
ASUS 6870 1GB DC (915/1050) 57
51
Sapphire 6870 1GB Vapor-X (900/1050) 56
50
GeForce GTX 560 1GB (810/1000) 56
50
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 54
47
Radeon 6850 1GB (775/1000) 49
45
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 47
42
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Ta gra niedługo przestanie stanowić wyzwanie dla kart graficznych, nawet tych ze średniej półki. Bez podkręcenia układ HD 6870 w trybie 1920x1200 zapewni płynnie wyświetlany obraz bez „klatkowania”. Mając do wyboru modele o wyższych parametrach pracy, jak MSI, HIS lub Sapphire Toxic, możemy liczyć na przyrost w postaci dodatkowych kl./s. Mimo wszystko drogim układom HD 6870 po podkręceniu daleko do konkurencyjnych kart graficznych GTX 560 Ti i HD 6950.

Metro 2033

Gra znalazła się w naszych testach nie bez powodu. Oferuje bardzo szczegółową grafikę, a przy tym potrafi skorzystać z funkcji zawartych w  DX11. Metro 2033 to kolejny „killer” akceleratorów graficznych – wyciąga z nich wszystkie soki!

Metro 2033 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AA x0, AF x4

Radeon 6950 2GB (850/1250) 33
25
HIS 6870 1GB TurboX (975/1150) 31
22
Sapphire 6870 1GB Toxic (970/1150) 31
22
MSI 6870 1GB Hawk (930/1050) 29
20
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 28
21
ASUS 6870 1GB DC (915/1050) 28
20
Sapphire 6870 1GB Vapor-X (900/1050) 28
20
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) 28
19
Radeon 5870 1GB (850/1200) 28
18
GeForce GTX 560 1GB (810/1000) 26
18
Radeon 6850 1GB (775/1000) 24
16
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 21
14
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Metro 2033 - DX11
1920x1200, Maks. Detale, AA x0, AF x4

Radeon 6950 2GB (850/1250) 27
19
HIS 6870 1GB TurboX (975/1150) 25
18
Sapphire 6870 1GB Toxic (970/1150) 25
17
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 23
16
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) 23
16
MSI 6870 1GB Hawk (930/1050) 23
16
ASUS 6870 1GB DC (915/1050) 22
16
Sapphire 6870 1GB Vapor-X (900/1050) 22
16
Radeon 5870 1GB (850/1200) 22
15
GeForce GTX 560 1GB (810/1000) 21
14
Radeon 6850 1GB (775/1000) 20
13
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 17
11
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

To jedyna gra komputerowa w naszym zestawieniu, w której wyniki kształtują się na poziomie ok. 30 kl./s w rozdzielczości 1680x1050. Nawet bez aktywacji pełnoekranowego wygładzania krawędzi! Najdroższe w niniejszym porównaniu akceleratory od firm HIS i Sapphire Toxic nie są w stanie zagrozić podobnie kosztującemu HD 6950. Dobrze natomiast sobie radzą w porównaniu do GeForce GTX 560 Ti.