Karty graficzne

Platforma testowa, metodologia

przeczytasz w 2 min.
 Intel Core i7 920

Procesor:
Intel Core i7 920 2,66 @3.7 GHz

 ASUS Rampage II Extreme

Płyta główna:
ASUS Rampage II Extreme

 Kingston HyperX 3x 2 GB DDR3 1600 MHz

Pamięć RAM:
Kingston HyperX 3x 2 GB DDR3 1600 MHz

 Noctua NH-D14

Chłodzenie:
Noctua NH-D14

 Seagate 250 GB Barracuda 7200.12

Dysk twardy:
Seagate 250 GB Barracuda 7200.12

Enermax Revolution 850 W

Zasilacz:
Enermax Revolution 850 W

NEC 2470WVX

Monitor:
NEC 2470WVX

CoolerMaster 690 II Advanced

Obudowa:
CoolerMaster 690 II Advanced

 

Sterowniki, system operacyjny i programy

  • Windows 7 64 bit
  • Karty Radeon - Catalyst 11.8
  • Karta GeForce GTX 460 – ForceWare 280.26, 260.99
  • Karta GeForce GTX 560 Ti – ForceWare 280.26
  • Karta GeForce GTX 580 – ForceWare 280.26, 262.99

Metodologia testowa

3DMark 11

  • Tryb: Performance, 1280x720

Podajemy wynik ogólny oraz GPU Score (odpowiedzialny za wydajność układu graficznego)


3DMark Vantage

  • Tryb: Performance, 1280x1024.

Podajemy wynik GPU Score (odpowiedzialny za wydajność układu graficznego).

Battlefield: Bad Company 2

  • Tryb: 1920x1200 AA x4 / AFx16

Detale jakości grafiki: Maksymalne (HBAO On). Środowisko testowe: DirectX 11.
Testów dokonywaliśmy przechodząc z punktu A do punktu B w początkowej fazie zimowych misji. Ilość klatek zliczał program Fraps.


Crysis

  • Tryb: 1920x1200 AA x4 / AFx16

Detale jakości grafiki: Very High Detail. Środowisko testowe: DirectX 10.Testy wykonywaliśmy przy pomocy wbudowanego narzędzia testującego. Ilość klatek zliczał program Fraps.


Crysis 2:

  • Tryb: 1680x1050

Detale jakości grafiki: Średnie. Dodatkowo ściągnięty pakiet tekstur o wyższej rozdzielczości. Patch 1.9. Środowisko testowe: DirectX 11. Pomiar wydajności był dokonywany w nagranym demie w części miasta DownTown.


Dirt 3

  • Tryb: 1680x1050 AA x4 / AFx16

Detale jakości grafiki: Ultra Detail. Środowisko testowe: DirectX 11. Test polegał na przejechaniu kawałka odcinka trasy, zawsze w identyczny sposób. Pomiar ilości klatek/s dokonywaliśmy za pomocą Frapsa na wybranych odcinku trasy w Norwegii wraz z innymi autami.


Arcania: Gothic 4

  • Tryb: 1680x1050

Detale jakości grafiki: Wysokie. Środowisko testowe: DirectX 10. Wydajność badaliśmy w wiosce – przechodziliśmy z punktu A do punktu B.


Mafia II

  • Tryb: 1920x1200 AA włączone / AFx16

Detale jakości grafiki: Maksimum oprócz wyłączonego PhysX. Wykorzystaliśmy wbudowany benchmark. Średnią i minimalną ilość kl./s zliczał Fraps.


Metro 2033

  • Tryb: 1680x1050 AFx4 – DirectX 11

Detale jakości grafiki: Najwyższe. Test polegał na przejściu z punktu A do punktu B, zawsze w identyczny sposób. Pomiar ilości klatek/s dokonywaliśmy za pomocą Frapsa.


Shogun 2

  • Tryb: 1680x1050 AF x16

Detale jakości grafiki: Najwyższe. Środowisko testowe: DirectX 11. Do mierzenia wydajności wykorzystaliśmy z przeznaczonego benchmarka.


STALKER – Zew Prypeci

  • Tryb: 1920x1200 AA x4 / AFx16

Detale jakości grafiki: Max Detail (wszystkie suwaki na max). Środowisko testowe: DirectX 11. Pomiaru dokonywaliśmy przechodząc z punktu A do punktu B. W tym czasie była wyliczana średnia oraz minimalna ilość klatek/s przy pomocą programu Fraps.