Gry

Zła optymalizacja, miejsce 7: Rainbow Six Vegas

Platforma: PC, Xbox360, PS3
Wydawca: Ubisoft
Premiera: 15 grudnia 2006

Rainbow Six Vegas to bezpośredni port z konsol, a konkretniej z Xboksa 360. Rozgrywka w Vegas uległa znacznemu uproszczeniu. To już nie ten sam, słynny Rainbow Six, gdzie jedna kulka kończyła zabawę. Warto dodać, że tym razem do dyspozycji dostajemy jedynie dwóch podkomendnych. Cała „szóstka” liczy więc teraz tylko trzy osoby. Dla części zagorzałych fanów serii była to pigułka nie do przełknięcia. Pozostali  mogą się przy tym tytule nieźle bawić. Okazuje się bowiem, że wciąż jest to całkiem konkretna strzelanka. I jeśli tylko jesteśmy w stanie wybaczyć jej odejście od korzeni, czeka nas ekscytująca przygoda w mieście rozpusty.

Vegas to już nienajmłodszy tytuł. Dlaczego więc znalazł się w zestawieniu? Z dwóch powodów. Po pierwsze jest to jedna z pierwszych gier wykorzystujących silnik Unreal Engine 3, jest także jedną z niewielu gier na tym silniku, które wymagają tak dużej mocy od komputera. Po drugie, wkrótce po premierze Vegas „rozkładał” większość konfiguracji, nawet tych mocnych. O ile nie byliśmy szczęśliwymi posiadaczami 8800 GTX, który kosztował wtedy ponad dwa tysiące złotych, mogliśmy zapomnieć o maksymalnych ustawieniach. Nawet 8800 GTS dostawał czkawki i z ledwością przekraczał próg płynności.

Posiadacze starszych generacji kart musieli albo znacznie zmniejszyć rozdzielczość albo obejść się smakiem. Sięgnijcie pamięcią wstecz i spróbujcie sobie przypomnieć jaką wtedy kartę posiadaliście. Poniżej wykres z testu przeprowadzonego przez AnandTech.com. Procesorem użytym do testu był Core 2 Extreme X6800.


 
Źródło: AnandTech.com