Gry

Ustawienia graficzne cz.2

przeczytasz w 1 min.

 

Ustawienia: Cienie (Wysokie/Średnie/Niskie/Wyłączone)

Druga z opcji która wpływa na atrakcyjność cieni w grze. Choć oczywiście zmniejszenie poziomu detali sprawi, że staną są one bardziej pikselowe, to nawet przy najwyższych ustawieniach cienie pozostawiają wiele do życzenia. Przy nieznacznym zbliżeniu kamery łatwo zauważyć, że nie zbyt dobrze zlewają się one z otoczeniem, a ich struktura jest poszarpana. Moim zdaniem, jest to jedna z największych wad grafiki tej gry. Nie pomoże ani ingerencja w Wygładzanie krawędzi ani zmienianie Jakości Shadera. Posiadaczom słabych komputerów polecałabym więc ustawienia Niskie.

Wysokie

Średnie

Niskie

Wyłączone

 

Ustawienia: Odbicia (Wysokie/Niskie) 

Określa jak atrakcyjnie prezentują się odbicia w wodzie. Ponieważ w grze pojawia się naprawdę niewiele lokacji gdzie dostrzec możemy różnice w tych ustawieniach, warto wybrać Niski poziom detali jeśli chcemy zyskać na płynności.

Wysokie

Niskie

 

Ustawienia: Przetwarzanie (Włączone/Wyłączone)

Opcja ta bezpośrednio powiązana jest z efektami i określa czy w grze pojawiać się będą takie elementy jak dym, burze piaskowe czy zmiany atmosferyczne. Jeśli zmniejszenie jakości i gęstości efektów do minimum wciąż nie przynosiło satysfakcjonującej płynności, możemy jeszcze w ogóle z nich zrezygnować za pośrednictwem Przetwarzania. Gra wtedy powinna odrobinę przyspieszyć.


Ustawienia: Fizyka (Włącz/Wyłącz)

Określa odwzorowanie zasad fizyki w grze. Jak można się domyślić Włączenie tej funkcji sprawi, że otoczenie będzie zachowywało się realistycznie. Przewrócony przez przeciwnika żołnierz upadnie i często pociągnie za sobą swoich kolegów, trafiony z rakiety czołg przewróci się albo zostanie odrzucony na bok. Ataki wroga będą też mogły zniszczyć niektóre elementy otoczenia, a roślinność uginać się będzie pod ciężarem przechodzącego człowieka. Analogicznie po wyłączeniu zasad fizyki otoczenie nie tak dynamicznie reagować na nasze działania. Fizyka nie ma wielkiego wpływu na wydajność w grze.