Gry

Ustawienia graficzne cz.3

 

Ustawienia: Szczegóły terenu (Wysokie/Średnie/Niskie)

Definiuje jak wiele detali posiadać będą odwiedzone przez nas planety. W dużej mierze przekłada się na to, jak bujna roślinność rosnąć będzie na planecie i jak wiele napotkamy jej na swojej drodze. Choć zmiany są dość kosmetyczne, opcja ta znacznie wpływa na płynność gry, zwłaszcza jeśli mamy do czynienia z bardziej rozbudowanymi  i dłuższymi misjami. 

Wysokie

Średnie

Niskie

 

Ustawienia: Jakość efektów (Ultra/Wysoka/Średnia/Niska)

Określa jak atrakcyjnie prezentować się będą takie efekty jak wybuch czy wystrzał z broni. Przy ustawieniach Ultra dostrzec można, że w czasie wybuchu nie tylko zniszczony zostaje budynek, ale też w powietrze wyrzucane są kawałki ziemi, a nawet krew. W ustawieniach Wysokich, wybuch ma mniej detali choć wciąż wygląda ładnie. W przypadku ustawień Średnich i Niskich, efekty stają się coraz bardziej rozmyte. Jakość efektów bardzo znacznie wpływa na ogólną płynność gry, dlatego tylko posiadacze najnowszych modeli kart graficznych mogą pokusić się o wypróbowanie ustawień Ultra.

Ultra

Wysoka

Średnia

Niska

 

Ustawienia: Gęstość efektów (Ultra/Wysoka/Średnia/Niska)

Wpływa na to z jaką częstotliwością i gęstością poszczególne efekty będą występowały w czasie gry. Bardzo trudno jest dostrzec różnice na screenshotcie, ale przy najniższych ustawieniach burze piaskowe będą zdecydowanie mniej poważne, a na planetach zainfekowanych przez Tyranidów w powietrzu będzie się unosić mniej martwych liści, przez co gra będzie chodziła znacznie płynniej. 

Przykład gęstości efektów

 

Ustawienia: Szczegóły deszczu (Wysokie/Średnie/Niskie/Wyłączone)

Jak można się domyślić, definiuje jak ładnie wyglądać będzie w grze deszcz. Przy ustawieniach Wysokich, deszcz pada gęsto, a poszczególne krople efektownie rozpryskują się na podłożu. W przypadku ustawień Średnich ilość rozpryskujących się kropel jest znacznie zmniejszona, a przy ustawieniach Niskich deszcz w ogóle się nie rozpryskuje i tylko oszczędnie pada z nieba. Pochmurna pogoda choć ładna, znacznie zmniejsza ilość średnich klatek na sekundę.

Wysokie

Średnie

Niskie

 

Ustawienia: Miękkie cząstki (Włączone/Wyłączone)

Określa jak atrakcyjnie prezentować się będzie oświetlenie w grze, a także jak realistycznie dym zlewać się będzie z otoczeniem.

Włączone

Wyłączone