Oprogramowanie

Resident Evil 5

przeczytasz w 2 min.

Nie zdążyliśmy przetestować gry w pełnej wersji, ale firma Capcom już jakiś czas temu opublikowała benchmark. W benchmarku możemy przeprowadzić dwa rodzaje testów. Jeden z nich pozwala mierzyć wydajność gry (cutscenka + 3 różne etapy rozgrywki), a drugi ogólną wydajność systemową (cutscenka).

W wersji DirectX 9 walka jest wyjątkowo wyrównana. Na każdym systemie gra praktycznie działa identycznie.

Wersja DirectX 10 również nie wykazuje przewagi żadnego z systemów.

Drobne wahania w ostatnim teście w żaden sposób nie wpływają na końcowy wynik, a raczej upewniają nas, że znajdujemy się w granicach błędu pomiarowego. Pamiętajmy, że jest to jedynie benchmark. Może coś się zmieni w pełnej wersji gry? Niestety producenci nie wspominają nawet słowem o wsparciu dla 64-bitowych systemów.

Testy te wykazują jedynie, że 64-bitowy Windows dobrze radzi sobie z obsługą 32-bitowych aplikacji. Uruchomienie ich na 64-bitowym systemie nie przyniesie jednak żadnych korzyści związanych z ilością klatek/s. Nie tędy droga, trzeba szukać produkcji z oficjalnym wsparciem dla 64-bit. Tych jednak jest bardzo mało.