Karty graficzne

Wydajność na innych ustawieniach CPU

przeczytasz w 2 min.

Dokonaliśmy kilka dodatkowych testów na niższym taktowaniu procesora i przy dwóch aktywnych rdzeniach. Oto nasze rezultaty.

STALKER: Zew Prypeci - DX11 - HD 6850 CF
1920x1200, Maks. Detale, AA x4, AF x16

4 rdzenie, 8 wątków - 3,5 GHz 84
69
2 rdzenie, 4 wątki - 3,5 GHz 83
68
4 rdzenie, 8 wątków - 2,66 GHz 78
68
2 rdzenie, 4 wątki - 2,66 GHz 73
60
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

STALKER: Zew Prypeci - DX11 - GTX 460 1GB SLI
1920x1200, Maks. Detale, AA x4, AF x16

4 rdzenie, 8 wątków - 3,5 GHz 97
86
4 rdzenie, 8 wątków - 2,66 GHz 94
85
2 rdzenie, 4 wątki - 3,5 GHz 94
77
2 rdzenie, 4 wątki - 2,66 GHz 90
76
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

W przypadku dwóch Radeonów 6850 wydajność na 2. i 4. aktywnych rdzeniach przy częstotliwości taktowania 3,5 GHz jest praktycznie taka sama. Więcej na wydajności stracimy na nisko taktowanym 2 -rdzeniowym procesorze.

Inaczej sytuacja wygląda w przypadku kart graficznych GeForce GTX 460 SLI. Przy procesorze ustawionym na 2 rdzenie w Stalkerze odnotowaliśmy większe spadki wyświetlanych kl./s, natomiast średnia liczba niewiele się zmienia.

Battlefield: BC2 - DX11 - HD 6850 CF
1920x1200, Maks. Detale, AA x4, AF x16

4 rdzenie, 8 wątków - 3,5 GHz 98
74
4 rdzenie, 8 wątków - 2,66 GHz 92
62
2 rdzenie, 4 wątki - 3,5 GHz 92
61
2 rdzenie, 4 wątki - 2,66 GHz 82
51
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Battlefield: BC2 - DX11 - GTX 460 1GB SLI
1920x1200, Maks. Detale, AA x0, AF x4

4 rdzenie, 8 wątków - 3,5 GHz 89
71
2 rdzenie, 4 wątki - 3,5 GHz 86
69
4 rdzenie, 8 wątków - 2,66 GHz 85
70
2 rdzenie, 4 wątki - 2,66 GHz 81
67
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Ten tytuł na platformie z Radeonami 6850 CF reaguje na każde ruszenie parametrów pracy procesora. Wyłączenie dwóch rdzeni skutkuje znacznym spadkiem minimalnej liczby kl./s. Dość wyraźnie spada również szybkość animacji po obniżeniu częstotliwości taktowania procesora.

Konfiguracja z GeForce GTX 460 SLI nie reagowała aż tak poważnie na te zmiany. Niższa wydajność po wyłączeniu rdzeni lub po obniżeniu częstotliwości taktowania procesora jest tak mała, że w zasadzie pomijalna.

Gothic 4 Demo - DX10 - HD 6850 CF
1920x1200, Maks. Detale, AA x0, AF x16

4 rdzenie, 8 wątków - 3,5 GHz 56
32
2 rdzenie, 4 wątki - 3,5 GHz 50
29
4 rdzenie, 8 wątków - 2,66 GHz 47
28
2 rdzenie, 4 wątki - 2,66 GHz 42
25
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Gothic 4 Demo - DX10 - GTX 460 1GB SLI
1920x1200, Maks. Detale, AA x0, AF x4

4 rdzenie, 8 wątków - 3,5 GHz 54
43
4 rdzenie, 8 wątków - 2,66 GHz 52
37
2 rdzenie, 4 wątki - 3,5 GHz 49
39
2 rdzenie, 4 wątki - 2,66 GHz 47
31
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Tym razem zmiany ustawień procesora poskutkowały obniżeniem wydajności zarówno na platformie z Radeonami 6850 CF, jak również na GeForce GTX 460 SLI. Dezaktywacja rdzeni bądź obniżenie częstotliwości taktowania procesora od razu wpływała na pogorszenie wyników w grze.

Crysis - DX10 - HD 6850 CF
1920x1200, Maks. Detale, AA x4, AF x16

4 rdzenie, 8 wątków - 3,5 GHz 41
22
2 rdzenie, 4 wątki - 3,5 GHz 39
21
4 rdzenie, 8 wątków - 2,66 GHz 35
18
2 rdzenie, 4 wątki - 2,66 GHz 32
17
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Crysis - DX10 - GTX 460 1GB SLI
1920x1200, Maks. Detale, AA x4, AF x16

4 rdzenie, 8 wątków - 3,5 GHz 35
28
4 rdzenie, 8 wątków - 2,66 GHz 34
25
2 rdzenie, 4 wątki - 3,5 GHz 34
26
2 rdzenie, 4 wątki - 2,66 GHz 32
22
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

W Crysis pożytek z czterech rdzeni procesora jest praktycznie żaden. Gra natomiast reaguje na zmiany jego częstotliwości taktowania, zwłaszcza pod względem wahań minimalnej liczby kl./s. To dotyczy zarówno konfiguracji z Radeonem 6850 CF, jak i GeForce GTX 460 SLI.
 

Metro 2033 - DX11 - HD 6850 CF
1920x1200, Maks. Detale, AA x0, AF x4

4 rdzenie, 8 wątków - 3,5 GHz 39
26
4 rdzenie, 8 wątków - 2,66 GHz 39
26
2 rdzenie, 4 wątki - 3,5 GHz 39
26
2 rdzenie, 4 wątki - 2,66 GHz 39
26
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Metro 2033 - DX11 - GTX 460 1GB SLI
1920x1200, Maks. Detale, AA x0, AF x4

4 rdzenie, 8 wątków - 3,5 GHz 31
16
4 rdzenie, 8 wątków - 2,66 GHz 31
16
2 rdzenie, 4 wątki - 3,5 GHz 31
16
2 rdzenie, 4 wątki - 2,66 GHz 31
16
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Miejsce testowe, w którym robimy testy wydajnościowe dla akceleratorów graficznych, nie jest uzależnione od parametrów pracy procesora. Obojętnie, jak był on taktowany, czy miał aktywne 2 lub 4 rdzenie, wydajność pozostawała na tym samym poziomie.