Nawigacja GPS

20 lat innowacji Garmin

Marcin Sieradzki | Redaktor serwisu benchmark.pl
Autor: Marcin Sieradzki
1 komentarz Dyskutuj z nami

W tym roku Garmin obchodzi 20-lecie swojego istnienia. Przez wiele lat działalności firma zgromadziła na swoim koncie wiele nagród oraz wyróżnień, a co najważniejsze nieustannie cieszy się uznaniem klientów. Dzięki temu Garmin zyskał miano globalnego lidera w dziedzinie nawigacji satelitarnej. Z okazji jubileuszu powstał film, przedstawiający historię firmy Garmin.

Już od 1989 roku działalność Garmin opiera się na dostarczaniu profesjonalnych rozwiązań technologicznych. „Od 20 lat dostarczamy klientom innowacyjne, niezawodne, a przy tym łatwe w obsłudze odbiorniki GPS” - mówi Cliff Pemble – Prezes i Dyrektor ds. Operacyjnych Garmin.  Założycielami firmy są Gary Burrell oraz Dr Min Kao. Ich wizją było stworzenie urządzeń GPS, które staną się niezastąpionymi pomocnikami w codziennym życiu i przestaną kojarzyć się jedynie z wyposażeniem wojskowym. Obecnie Garmin jako jedyny w branży produkuje odbiorniki pomocne podczas podróży samochodem, żeglowania, wycieczki rowerowej, a nawet treningu sportowego. Jednak z filmu wynika, iż jeszcze 10 lat temu nikt nie spodziewał się tak dynamicznego rozwoju rynku nawigacji satelitarnej. Zdaniem pracowników firmy to nie koniec rewolucyjnych rozwiązań. Wiele jest jeszcze do osiągnięcia, a Garmin w trosce o swoich klientów chce dać im to, co najlepsze.

Obecnie ludzie z całego świata chętnie sięgają po rozwiązania oferowane przez producenta. Bez wątpienia przyczyniło się do tego zaufanie, jakim użytkownicy obdarzyli odbiorniki GPS marki Garmin.

Pozycję Garmin jako globalnego lidera w dziedzinie technologii GPS potwierdzają wyniki najnowszych badań, przeprowadzonych przez Canalys – wiodącą, niezależną firmę analityczną. „Udział Garmin w rynku nawigacji satelitarnej w 2008 roku wzrósł do 32,9%, podczas gdy w 2007 roku wynosił 27,5%” – komentuje Chris Jones – Zastępca Prezesa i Główny Analityk Canalys. Warto również zauważyć, że wyniki badań dotyczą tylko i wyłącznie urządzeń nawigacji satelitarnej z segmentu samochodowego. Nie uwzględniają one danych dotyczących odbiorników GPS z segmentu turystycznego, sportowego, czy też morskiego. Oznacza to, że rzeczywisty udział Garmin w rynku nawigacji satelitarnej jest jeszcze wyższy.

Film, który powstał z okazji jubileuszu, przedstawia kierunki rozwoju firmy od początku jej istnienia. Aby dowiedzieć się więcej o historii Garmin, zapraszamy do obejrzenia filmu: www8.garmin.com/buzz/timeline.

Źródło: Informacja prasowa

Komentarze

1
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    DANDUS
    Przy AutoMapie i tak sie chowa. Tyle na temat ;)